تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812680043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه سيمين دانشور و جلال آل احمد توسط شهرداري تهران تملک شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۱۴ب.ظ)
خانه سيمين دانشور و جلال آل احمد توسط شهرداري تهران تملک شد موج - مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي با بيان اين که خانه سيمين دانشور و جلال آل احمد سال گذشته توسط شهرداري تهران تملک شده و از آن پس اقدامات مربوط به مطالعه و مرمت بنا در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، خليل راحتي، ضمن بيان اين مطلب با اشاره به اين که بناي مذکور در منطقه يک شهرداري تهران قرار دارد و عمليات ساخت آن از 28 بهمن 1331 تا 29 خرداد 1332 به طول انجاميده است، اظهار داشت: در منزل اين دو نويسنده بزرگ يک دستگاه روز شمار وجود دارد که جزئيات روزانه و رويدادهاي زمان حيات جلال آل احمد را ثبت و نشان مي‌دهد.
وي با بيان اين که خانه مذکور از سه قسمت عمارت به عنوان محل زندگي، اتاق کار سيمين دانشور در ضلع شرقي طبقه دوم و اتاق کار جلال آل احمد و کتابخانه در ضلع غربي تشکيل شده است، گفت: اين بنا تا سال 90 محل سکونت سيمين دانشور بود و پس از فوت وي، شهرداري در سال 93 اقدام به خريد و تملک آن کرد تا به عنوان سرمايه‌اي فرهنگي در اختيار عموم قرار گيرد.
مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي افزود: بلافاصله پس از تملک بنا، شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي براي انجام عمليات مشاوره طرح و مرمت وارد عمل شد و در حال حاضر مرحله مشاوره طراحي به پايان رسيده و اقدامات مربوط به مرمت آغاز شده است.
راحتي تأکيد کرد: بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، قرار است تا عمارت بدون دخل و تصرف در نما در اختيار شهروندان و اهالي ادب و هنر قرار بگيرد. البته بخش‌هايي از خانه نياز به استحکام بخشي دارد که در اين زمينه مطالعات انجام شده و در مرحله اجرا هستيم.
وي در ادامه به تبديل خانه سيمين دانشور و جلال آل احمد به خانه موزه اشاره کرد و گفت: اين خانه موزه نياز به فضاهايي مانند گالري عکس، آمفي‌تئاتر و کتابخانه دارد. بر همين اساس خريد خانه‌هاي اطراف عمارت در دستور کار است تا با مساحت بيشتر ايده‌هاي بهتر را اجرايي کنيم.
مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي هدف از ايجاد اين باغ موزه را رواج داستان‌نويسي و داستان خواني اعلام کرد و افزود: از آنجا که جلال آل احمد و سيمين دانشور داستان‌نويس و کتاب‌خوان بودند ضروري است تا خانه آن‌ها به موزه‌اي براي شهروندان علاقه‌مند به داستان‌نويسي و کتاب‌خواني تبديل شود.
وي در ادامه به وجود عمارت شاعر معاصر، نيما يوشيج در همسايگي عمارت جلال آل احمد اشاره و عنوان کرد: با توجه به فاصله بسيار کوتاه فاصله ميان خانه‌هاي اين دو هنرمند، در نظر داريم تا با تملک خانه نيما يوشيج محله را به پايگاه فرهنگي و ادبي تبديل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن