تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820104271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور سرمايه‌گذارهاي خارجي باعث تضعيف شرکت‌هاي داخلي نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۹:۷ق.ظ)
حضور سرمايه‌گذارهاي خارجي باعث تضعيف شرکت‌هاي داخلي نمي شود موج - مدير عامل شرکت ملي گاز ايران از استقبال شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در اين صنعت خبر داد و گفت: حضور شرکت‌هاي خارجي سبب کمرنگ شدن شرکت‌هاي داخلي نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرمايه‌گذاري در صنعت نفت ايران از ديرباز مورد اقبال شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي اين حوزه قرار داشته و آن‌ها براي حضور در پروژه‌هاي نفتي، گوي سبقت را از يکديگر مي‌ربايند.
با توجه به وجود مخازن عظيم نفت و گاز در ايران، بازار کشور ما به مقصد بسياري از شرکت‌هاي سرمايه‌گذار و صاحب فناوري و تکنولوژي دنيا تبديل شده و محدوديت‌هاي بين‌المللي نيز نتوانسته از حضور آن‌ها جلوگيري کند.
از سوي ديگر، برنامه‌ريزي براي افزايش ظرفيت توليد گاز در ايران طي دو سال گذشته و توسعه زيرساخت‌هاي گازرساني در کشور منجر به تعريف پروژه‌هاي کلان در اين حوزه شده و با تعريف اين پروژه‌ها به روش BOT امکان حضور سرمايه‌گذاران فراهم شده است.
استقبال از پروژه‌ها و طرح‌هاي صنعت گاز که امکان سرمايه‌گذاري در آن وجود دارد، در حالي مورد استقبال شرکت‌هاي بزرگ داخلي قرار گرفته که شرکت‌هاي بين‌المللي نيز براي حضور در اين پروژه‌ها اعلام آمادگي کرده‌اند.
حميدرضا عراقي، معاون وزير نفت در امور شرکت ملي گاز ايران، در خصوص مذاکرات با کشورهاي خارجي گفت: از زماني که مذاکرات با کشورها را شروع کرديم پيش‌بيني اين است که شرکت گاز با استقبال سرمايه‌گذاري بيشتري مواجه شود؛ چراکه ايران بزرگ‌ترين دارنده منابع گاز در جهان است.
وي تأکيد کرد: حضور شرکت‌هاي خارجي سبب کمرنگ شدن شرکت‌هاي داخلي نخواهد شد؛ چراکه شرکت ملي گاز ايران اجازه نمي‌دهد حضور شرکت‌هاي خارجي باعث تضعيف شرکت‌هاي داخلي شود، فعاليت شرکت‌هاي خارجي در ايران بايد با همکاري و ارتباط با شرکت‌هاي داخلي باشد.
عراقي خاطرنشان کرد: شرکت ملي گاز ايران آماده استقبال از سرمايه‌گذاران خارجي است و اين موضوع با لغو کامل تحريم‌ها محقق خواهد شد چرا صنعت گاز ايران ظرفيت جذب سرمايه‌هاي خارجي را دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن