تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812791672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم ۲۲ درصدي مسکن در اقتصاد فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
سهم ۲۲ درصدي مسکن در اقتصاد فرانسه موج - يکي از مديران دولتي کشور فرانسه با بيان اين‌که سياست اين کشور دسترسي همه شهروندان به مسکن مناسب است، گفت: در بخش عرضه مسکن بايد تا حدي به توليد بپردازيم تا امکان انتخاب آزاد براي شهروندان فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري موج، کولاس دورلمن، «مدير پروژه اداره مسکن، شهرسازي و چشم‌انداز اداره کل آمايش مسکن و طبيعت وزارت محيط زيست توسعه پايدار نيرو و برابري مناطق و زندگي روستايي»، در کارگاه آموزشي با موضوع تأمين مالي مسکن اجتماعي که صبح امروز سه‌شنبه، ۱۲ آبان، با حضور مدرسان و مديران بخش مسکن اجتماعي فرانسه و مديران حوزه اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي در اين وزارتخانه برگزار شد با بيان اين‌که بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ کمتر از يک درصد واحدهاي مسکوني در کشور فرانسه از سه معيار اساسي سکونت يعني آب شرب، سرويس بهداشتي درون منزل و حمام محروم هستند، گفت: اين آمار نشان مي‌دهد هنوز در تأمين مسکن به خوبي و به طور کامل و جامع عمل نکرده‌ايم. ضمن اين‌که در مناطق شهري بزرگ با شلوغي و افزايش جمعيت روبه‌رو هستيم. تعداد زيادي واحد مسکوني وجود دارد که ساکنان آن بيش از حد هستند و اين آمار نشان مي‌دهد که بايد مسکن بيشتري را با برنامه‌ريزي صحيح توليد کنيم.
وي افزود: هزينه‌هاي مربوط به مسکن در اقتصاد فرانسه ۲۲ درصد توليد ناخالص ملي کشور است که سهم بسزايي محسوب مي‌شود و يک سوم اين ميزان به سرمايه‌گذاري در حوزه مسکن اختصاص مي‌يابد. مسکن نخستين عنصر در سبد خانوار است و سهمش نيز روز به روز بيشتر مي‌شود. طبق آمار سال ۱۹۸۴ سهم مسکن در سبد خانوار ۱۷.۴ درصد بود و امروز به ۲۱.۹ درصد رسيده است.
مدير پروژه اداره مسکن، شهرسازي و چشم‌انداز اداره کل آمايش مسکن و طبيعت وزارت محيط زيست توسعه پايدار نيرو و برابري مناطق و زندگي روستايي به کنشگران مختلفي که در کشور فرانسه در تأمين مسکن دخيل‌اند اشاره کرد و گفت: در اين بخش مؤسسات و شرکت‌ها هم دخيل هستند. در فرانسه اين موسسه در مجموعه‌اي با عنوان «اقدام مسکن» فعاليت مي‌کنند و کارگزاراني نيز فعاليت دارند.
وي سياست کشور فرانسه را دسترسي مناسب همه افراد به مسکن مناسب دانست و گفت: بايد شرايطي فراهم شود تا اين هدف که طبقات مختلف اجتماعي در آن در نظر گرفته مي‌شوند قابل دسترس باشد و سال‌هاست که دولت اين جهت‌گيري را حفظ و دنبال کرده است. براي تحقق اين هدف بايد در زمينه عرضه و تقاضا اقداماتي انجام دهيم. در بخش عرضه بايد به توليد مسکن بپردازيم تا حدي که امکان انتخاب آزاد براي شهروندان فراهم شود و هر کس اين توان را داشته باشد که با توجه به شرايط خود، نياز خود را در زمينه مسکن پاسخ دهد.
دورلمن افزود: اين نيازها ممکن است در زمان‌هاي مختلف براي افراد متفاوت باشد براي مثال فردي در مقطعي از زندگي‌اش به دنبال مسکن استيجاري برود اما در زماني ديگر خواستار خريد يک واحد مسکوني باشد. براي تمام اين نيازها بايد مسکن توليد شود. اولين حلقه در چرخه تأمين مسکن بحث مسکن اجتماعي استيجاري است. در واقع بايد واحدهاي مسکوني را به متقاضي پيشنهاد دهيم که با آن شرايط به شهروندان پيشنهاد نشده بود براي مثال اين واحدها بايد ارزان‌تر باشد.
وي به بخش تقاضاي مسکن نيز اشاره کرد و درباره آن گفت: بايد دسترسي به مسکن را مطمئن و ايمن کنيم و به همين دليل کمک‌هايي را براي متقاضيان پيش‌بيني کرده‌ايم. راهکارها و ابزارهاي مختلفي را مي‌توان با اين هدف در نظر گرفت که يکي از آن‌ها «کمک به ساخت» است که دولت براي ساخت يا نوسازي واحدها اين سياست را پيش مي‌گيرد. راهکار ديگر «کمک به متقاضي» است با اين هدف که متقاضي بتواند راحت‌تر هزينه تأمين مسکن را پرداخت کند.
دورلمن درباره پروژه‌هاي مسکن اجتماعي در کشور فرانسه توضيح داد: دولت و شهرداري در اين پروژه‌ها دخيل‌اند و براي تأمين مسکن مورد نياز هزينه‌هاي لازم را برآورد مي‌کنند و با بسته‌هاي موجود شهرداري مشوق‌هايي دريافت مي‌کند تا به تأمين مسکن بپردازد.
وي از امکان پيگيري خدمات‌رساني دولت خبر داد و گفت: در کشور فرانسه اگر فردي درخواست مسکن اجتماعي استيجاري کند و بعد از مدتي مسکن مورد نياز خود را دريافت نکند مي‌تواند به کميسيوني که در اين رابطه تشکيل شده مراجعه کند و اين کميسيون دولت را مجبور به تهيه مسکن مي‌کند. اگر در مرحله بعد نيز دولت نتواند مسکني را براي متقاضي تهيه کند بايد جريمه بپردازد. اين امر نشان مي‌دهد که دولت مسووليت حق دسترسي به مسکن را محترم شمرده و با قوانيني که وضع کرده است قيد و بندهايي را به خود تحميل کرده است.
مدير پروژه اداره مسکن، شهرسازي و چشم‌انداز درباره مسکن آزاد در کشور فرانسه نيز توضيحاتي داد و گفت: علاوه بر دولت و سرمايه‌گذاري‌هايي که در بخش مسکن مي‌شود بخش خصوصي نيز در فرانسه با هزينه خود به ساخت مسکن مشغول‌اند که البته تعداد بخش خصوصي که قادر به ساخت مسکن هستند بسيار کم هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن