تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819804423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحولات بازار مسکن تهران در مهر سال ۹۴/ افزايش ۰.۵ درصدي متوسط قيمت يک مترمربع واحد مسکوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶ق.ظ)
تحولات بازار مسکن تهران در مهر سال ۹۴/ افزايش ۰.۵ درصدي متوسط قيمت يک مترمربع واحد مسکوني موج-بانک مرکزي اعلام کرد: در مهر سال ۱۳۹۴،متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران ۳۹.۳ ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۰.۵ و ۰.۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، بانک مرکزي گزارش داد: در مهر سال ۱۳۹۴، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران ۳۹.۳ ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۰.۵ و ۰.۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
در ماه مورد گزارش تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران به ۱۱.۵ هزار واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱۰.۴ و ۸.۲ درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در مهر سال ۱۳۹۴ از ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران، بيشترين متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي مسکوني معامله شده معادل ۷۹.۰ ميليون ريال به منطقه يک و کمترين آن با ۲۰.۸ ميليون ريال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

حجم معاملات مسکن
در مهر سال ۱۳۹۴، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران به ۱۱.۵ هزار واحد مسکوني رسيد که در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ۸.۲ درصد کاهش نشان مي‌دهد. بررسي توزيع تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده به تفکيک عمر بنا در مهر سال ۱۳۹۴ حاکي از آن است که واحدهاي نوساز تا ۵ سال ساخت با سهم ۵۵.۱ درصد بيشترين حجم از واحدهاي مسکوني معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مزبور در مقايسه با مهر ماه سال ۱۳۹۳، ۰.۲ واحد درصد کاهش نشان مي‌دهد.
توزيع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مهر سال ۱۳۹۴ نشان مي دهد از ميان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۳.۲ درصدي از کل معاملات، بيشترين تعداد قراردادهاي مبايعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنين مناطق ۴، ۲ و ۱۰ به ترتيب با سهم ۱۰.۳، ۸.۲ و ۶.۱ درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. شايان ذکر است ۶۷.۴ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران صرفاً مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتيب بيشترين فراواني شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۵، ۸، ۱۴، ۷، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه ديگر تنها ۳۲.۶ درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تحولات قيمت مسکن
در مهر سال ۱۳۹۴، متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران ۳۹.۳ ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۰.۵ و ۰.۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد. بيشترين رشد متوسط قيمت در اين ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۲ (معادل ۵.۲ درصد) و بيشترين کاهش قيمت به منطقه ۲۰ (معادل ۵.۶) درصد تعلق دارد.
در مهر سال ۱۳۹۴ از ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران، بيشترين متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي مسکوني معامله شده معادل ۷۹.۰ ميليون ريال به منطقه يک و کمترين آن با ۲۰.۸ ميليون ريال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

تحولات بازار معاملات مسکن در شهر تهران در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۴
در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۴،تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران به ۸۴.۱ هزار واحد مسکوني بالغ گرديد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد کاهش نشان مي‌دهد. در اين مدت متوسط قيمت يک متر مربع بناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملاتي ملکي در شهر تهران ۳۸.۷ ميليون ريال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش ۱.۰ درصدي مواجه بوده است.

توزيع فراواني تعداد معاملات بر حسب قيمت يک متر مربع بناي واحد مسکوني
توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده بر حسب قيمت يک متر مربع بنا در مهر سال ۱۳۹۴ حاکي از آن است که در شهر تهران دامنه قيمتي ۲۵ الي ۳۰ ميليون ريال به ازاي هر متر مربع بنا با سهم ۱۴.۶ درصد بيشترين سهم از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده و دامنه‌هاي قيمتي ۲۰ الي ۲۵ و ۳۰ تا ۳۵ ميليون ريال به ترتيب با سهم ۱۳.۶ و ۱۲.۴ درصد، در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در اين ماه ۲۸.۷ درصد از معاملات انجام شده به واحدهاي مسکوني با قيمت بيش از ۴۵ ميليون ريال به ازاي هر متر مربع بنا اختصاص داشته است.
شايان ذکر است توزيع حجم معاملات به گونه‌اي بوده است که در حدود ۶۱.۶ درصد واحدهاي مسکوني با قيمتي کمتر از ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسکوني (۳۹.۳ ميليون ريال) معامله شده‌اند.

توزيع فراواني تعداد معاملات بر حسب سطح زيربناي هر واحد مسکوني
توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده بر حسب سطح زيربناي هر واحد مسکوني در مهر سال ۱۳۹۴ نشان مي‌دهد، بيشترين سهم از معاملات انجام شده به واحدهاي مسکوني با زيربناي ۶۰ تا ۷۰ متر مربع معادل ۱۶.۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهاي داراي زيربناي ۵۰ تا ۶۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتيب با سهم ۱۵.۵ و ۱۲.۹ درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. در مجموع در اين ماه، واحدهاي مسکوني با سطح زيربناي کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۷.۲ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

توزيع فراواني تعداد معاملات بر حسب ارزش هر واحد مسکوني
در مهر سال ۱۳۹۴ توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکي از آن است که واحدهاي مسکوني با ارزش ۱۰۰ تا ۱۳۰ ميليون تومان با سهم ۱۰.۵ درصد در ميان دامنه‌هاي قيمتي مورد بررسي، بيشترين سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهاي داراي ارزش ۱۳۰ تا ۱۶۰ و ۱۶۰ تا ۱۹۰ ميليون تومان نيز به ترتيب با اختصاص سهم ۱۰.۲ و ۹.۲ درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در مهر سال ۱۳۹۴ حدود ۴۶.۷ درصد از معاملات به واحدهاي مسکوني با ارزش کمتر از ۲۲۰ ميليون تومان اختصاص داشته است.

تحولات اجاره‌بهاي مسکن
در مهر سال ۱۳۹۴ شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱۱.۰ و ۱۲.۴ درصد رشد نشان مي‌دهد. ماهيت قراردادهاي اجاره مسکن که غالبا يک‌ساله تنظيم مي‌گردند و نيز اثرپذيري شاخص اجاره‌بهاي مسکن از سياست‌هاي کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره‌بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است خاطرنشان مي‌نمايد سهم هزينه مسکن (اجاره‌بهاي مسکن اعم از شخصي و غيرشخصي) در محاسبات شاخص کل بهاي کالاها و خدمات مصرفي (براساس سال پايه ۱۰۰= ۱۳۹۰) معادل ۲۸.۴ درصد است.

جمع‌بندي
مروري بر تحولات قيمت و حجم معاملات بازار مسکن شهر تهران در مهر سال ۱۳۹۴ حاکي از کاهش ۸.۲ درصدي تعداد معاملات و افزايش ۰.۹ درصدي متوسط قيمت خريد و فروش واحدهاي مسکوني نسبت به ماه مشابه سال قبل است. پديده قابل توجه آن است که به رغم افت ۱۰.۴ درصدي حجم معاملات در مهر سال جاري نسبت به ماه قبل از آن (شهريور سال جاري)، متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي واحدهاي مسکوني معامله شده در شهر تهران در اين دوره از افزايش ۰.۵ درصدي برخوردار بوده است.
بررسي تغييرات قيمت مسکن شهر تهران در ماه‌هاي اخير نشانگر ثبات نسبي قيمت‌ها در بازار مسکن به رغم کاهش حجم معاملات نسبت به دوره مشابه سال قبل است. با توجه به اين که قيمت مسکن طي دو سال اخير تغيير چنداني را تجربه ننموده است، وضعيت کنوني تا حدودي نشانگر کف قيمتي مسکن در بازار شهر تهران بوده و از اين منظر ماه‌هاي پيش رو، زمان مناسبي براي ورود خريداران مصرفي به بازار مسکن ارزيابي مي‌شود.
ضمن آن که با مشخص شدن نتايج مذاکرات هسته‌اي و کاهش نااطميناني‌هاي متصور در فضاي اقتصاد کلان و نيز تصميمات اخير شوراي پول و اعتبار در کمک به تسهيل اعتباري بخش مسکن و ارتقاء قدرت خريد مسکن خانوارها، بهبود معاملات بازار مسکن در فصول آتي نيز دور از انتظار نخواهد بود.
بررسي تحولات بازار اجاره‌بهاي مسکن در مهر سال ۱۳۹۴ نيز مؤيد روند حرکتي متناسب اجاره‌بها با تحولات نرخ تورم است به‌طوري شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱۱.۰ و ۱۲.۴ درصد رشد نشان مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن