تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804732635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور از کوفتگی کمر خلاص شوید؟/این برنامه تصویری علمی را روی میز کارتان بگذارید!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


چطور از کوفتگی کمر خلاص شوید؟/این برنامه تصویری علمی را روی میز کارتان بگذارید! دانش > پزشکی - ساعتها پشت میز‌نشینی در سرکار،مدت طولانی رانندگی در ترافیک و هزار مسئله دیگر در کنار دور ماندن از ورزش باعث شده تا این روزها کوفتگی کمر یک مسئله آشنا برای همه شود. با این برنامه پزشکی که به صورت تصویری تهیه شده می‌توانید با کوفتگی کمر مقابله کنید.

به گزارش خبرآنلاین،در سال هاي اخير آن قدر ديگر حركت فيزيكي مردم كم شده است كه كوفتگي عضلاني بخشي از زندگي اكثر كساني كه با ورزش ميانه اي خوبي ندارند به شمار مي رود.اين كوفتگي در ناحيه كمر بيشتر به چشم مي خورد.معمولا در روز اكثر كارهاي ما به طور نشسته انجام مي گيرد.كسي كه دانشجو است بايد ساعت ها روي صندلي نسبتا ناراحت كلاس بنيشيند،معمولا هر كدام از ما ممكن است مجبور باشيم مدت طولاني را در روز پشت فرمان ماشين و ترافيك سر كنيم و يا اصلا كار خيلي از ما طوري است كه مجبوريم دائما پشت ميز بنشينيم.همه اين موارد و كنار گذاشتن ورزش باعث كوفتگي عضله ها مي شود.اگر عضله كمر شما كوفته شده است مي توانيد با نرمش هاي زير تا حد زيادي اين قضيه را حل كنيد. ۱- براي نرمش اول در حالي كه زانوهايتان كمي خم شده بايستيد و كف دست ها را روي قسمت پايين كمر و درست بالاي باسن قرار دهيد.انگشت هاي شما بايد در اين حالت رو به پايين باشد.حالا به آرامي كف دست ها را به جلو هل دهيد تا قسمت پايين كمي كش بيايد.در اين حالت نفس عميق بكشيد. براي 10 ثانيه در اين وضعيت بمانيد.دو بار ديگر اين حركت را تكرار كنيد.اين حركت يكي از بهترين نرمش هايي است كه مي توانيد هميشه بعد از يك نشستن طولاني مدت انجام دهيد.
نرمش رفع کوفتگی

2- براي حركت بعدي روي شكم بخوابيد.شما بايد آرنج ها را درست زير شانه روي زمين قرار دهيد و سر و سينه را بالا بكشيد.در اين حالت شما بايد فشار ملايمي را در عضله هاي پشت كمرتان حس كنيد.از كمر به پايين شما بايد روي زمين قرار داشته باشد.10 ثانيه اين كشش را حفظ كنيد.سپس سه بار ديگر اين حركت را تكرار كنيد.


3- حالا شما بايد به پشت روي سطح صاف بخوابيد.بهتر است براي اين كار از يك تشك ورزشي استفاده كنيد.پاي چپ را به طرف سينه بالا بكشيد.پشت سرتان بايد در صورت امكان روي زمين باشد ولي فشار وارد نكنيد.اگر قرار گرفتن سر روي زمين برايتان مشكلي ايجاد مي كند يك بالش كوچك زير سر بگذاريد.پاي ديگر را سعي كنيد صاف نگه داريد.پس از 30 ثانيه كشش اين حركت را براي پاي ديگر تكرار كنيد.اين حركت به آرامي عضله هاي پشت و زير ران را آزاد مي كند.


4- در همان حال كه به پشت خوابيده ايد كف پاها را روي زمين قرار داده و انگشت هاي دست را درهم قفل كرده و پشت سر قرار دهيد.زانوها را به هم نزديك كنيد.اكنون پاي چپ را روي پاي راست بياندازيد.حالا با استفاده از پاي چپ ،پاي راست را به سمت زمين بكشيد تا كشش را در پهلو و بغل باسن و قسمت پاييني پشت حس كنيد.هدف از اين كشش اين نيست كه بتوانيد زانوي راست را به زمين برسانيد.بلكه انجام يك كشش در حد توانايي شما مد نظر است.اين كشش را براي 20 ثانيه حفظ كنيد و سپس آن را براي زانوي ديگر تكرار كنيد.هنگام ورود به وضعيت كشش نفس را بيرون دهيد و سپس در طول كشش به آرامي نفس بكشيد.


۵- حركت بعدي يك حركت آسان محسوب مي شود كه براي پايان حركت هاي شما مناسب است.همان طور كه به پشت خوابيده ايد هر دو دست و دو پا را از طرفين به طور هم زمان كش دهيد.بعد از 10 ثانيه استراحت كنيد.سپس براي سه بار ديگر اين حركت را تكرار كنيد.اين نرمش براي قفسه سينه ،شكم و ستون فقرات هم مفيد است.

۵۴۵۴

کلید واژه ها: ورزش روزانه - سلامت -




سه شنبه 12 آبان 1394 - 13:36:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن