تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813273663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انار از بروز سرطان پيشگيري مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۸ب.ظ)
انار از بروز سرطان پيشگيري مي‌کند موج - انار براي سلامت قلب و عروق، جلوگيري از تصلب شريان‌ها و بروز سکته، پيري زودرس، آلزايمر و سرطان پروستات به کار مي‌آيد پس مصرف انار براي بيماران قلبي عروقي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا رفيعا، مدير اجرايي جشنواره، گفت: انار براي بيماران مبتلا به پرفشاري خون مفيد است و با داشتن حدود ۲۶۰ ميلي‌گرم پتاسيم در مقابل ۳ ميلي‌گرم سديم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفيد است.
وي با بيان اينکه انار منبع خوبي از آنتي اکسيدان، اسيدفوليک، پتاسيم، ويتامين سي و آهن است، گفت: انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شيرين تا حدودي معتدل است.
مدير چهارمين جشنواره انار ميوه قرآني عنوان کرد: انار براي سلامت قلب و عروق، جلوگيري از تصلب شريان‌ها و بروز سکته، پيري زودرس، آلزايمر و سرطان پروستات به کار مي‌آيد پس مصرف انار براي بيماران قلبي عروقي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
وي افزود: از طرف ديگر انار به واسطه داشتن مواد آنتي‌اکسيداني و الاژيک اسيد از بروز سرطان جلوگيري کرده و رشد تومورهاي سرطاني مانند سرطان پوست و پروستات را کند مي‌کند.
رفيعا با بيان اين که انار خون را تصفيه کرده و تقويت کننده قلب و کليه است معتقد است: انار اشتهاآور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.
مصرف انار براي سلامت پوست و رفع لک‌هاي صورت بسيار مفيد است، انار براي رفع خستگي و آرامش اعصاب بسيار کارآمد است.
وي با اشاره به اينکه انار يک ميوه نيست، بلکه يک پزشک و يک درمان کننده بيماري‌هاي زيادي است افزود: اين ميوه بيماري‌هاي کبد، مسموميت‌هاي خون، خستگي جسمي و عصبي و بالاخره رفع کننده سرماخوردگي و بيماري‌هاي عفوني و انگل‌هاي دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشد.
رفيعا يادآور شد: عصاره انار آثار ضدباکتريايي داشته و به عنوان مثال با باکتري‌هاي ايجادکننده پلاک‌هاي دنداني مقابله کرده در سلامت دندان و دهان مؤثر است همچنين آب انار و پوست آن، خواص ضعيف استروژني داشته و لذا مي‌توانند در برطرف کردن عوارض يائسگي مؤثر باشد.
وي توصيه کرد: افرادي که مشکل نفخ معده دارند بايد مصرف انار را محدود کنند، ضمن اينکه زياده‌روي در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد، همچنين افراط در خوردن انار باعث يبوست - ناراحتي معده و زبر شدن گلو مي‌شود همچنين افرادي که مبتلا به ناراحتي ريوي هستند در مصرف انار احتياط کنند.
در همين حال رفيعا هدف از برگزاري جشنواره انار را آشنايي مردم با ميوه انار با کيفيت عنوان کرد و افزود: جشنواره انار، ميوه قرآني از ششم تا پانزدهم آبان در مصلاي تهران از 10 صبح تا 9 شب پذيراي عموم مردم مي‌باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن