تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اماکن تاريخي فارس به راهنماي تور صوتي مجهز شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۵ب.ظ)
اماکن تاريخي فارس به راهنماي تور صوتي مجهز شدند موج- با حضور معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي کشور غرفه راهنماي تور صوتي براي گردشگران داخلي و خارجي در مجموعه‌هاي فرهنگي حافظ و ارگ کريم خاني شيراز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج، امروز طي مراسمي که در مجموعه فرهنگي حافظ برگزارشد با حضور سميع ا...حسيني مکارم، معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي کشور و دکتر مصيب اميري مديرکل ميراث فرهنگي فارس غرفه راهنماي تور صوتي براي گردشگران داخلي و خارجي به 6 زبان مختلف دنيا افتتاح شد و بهره برداري رسيد.
درحاشيه اين مراسم حسيني مکارم در جمع خبرنگاران با مثبت ارزيابي کردن فعاليت‌هاي صورت گرفته درحوزه هاي مختلف گردشگري سرمايه گذاري ميراث فرهنگي دراستان فارس گفت: يکي از نيازهاي گردشگران و مسافرين که از اماکن و موزه‌ها و محوطه‌هاي تاريخي بازديد مي‌کند راهنما است که خوشبختانه دراقدام مؤثر و مناسب که از سوي ميراث فرهنگي صورت گرفت راهنماي صوتي در اماکن تاريخي اين استان راه اندازي شد.
معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور با بيان اينکه استفاده از تکنولوژي روز درعرصه اطلاع رساني و گردشگري يک ضرورت به شمار مي‌رود افزود:خوشبختانه در اين سامانه اطلاعات دقيق و کاملي از اماکن تاريخي و گردشگري فارس به مسافران و گردشگران ارائه مي‌شود به گفته وي در اين طرح از توان بخش خصوصي استفاده شده و هم اينکه مجموعه‌هاي فرهنگي حافظ و ارگ کريم خاني به اين سيستم مجهز شدند .
معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي کشور افزود: اميداست اين تور صوتي ( راهنماي صوتي ) در ديگر مجموعه‌هاي تاريخي استان فارس مانند تخت جمشيد و پاسارگاد نيز راه اندازي شود.
درادامه اين گفت و گو مصيب اميري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز طي سخناني با بيان اين که درحال حاضر در اماکن تاريخي فارس مانند تخت جمشيد، ارگ کريم خاني و پاسارگاد راهنمايان گردشگري مستمر هستند گفت: غرفه راهنماي تور صوتي درمجموعه فرهنگي حافظ و ارگ کريم خاني راه اندازي شده و بنا داريم به زودي اين غرفه را ديگر اماکن تاريخي استان مانند تخت جمشيد و پاسارگاد هم راه اندازي کنيم. اميري ادامه داد: اين راهنمايي تور صوتي به 6 زبان زنده دنيا به ارائه خدمات به گردشگران مي‌پردازند.
به گفته وي اجرايي اين طرح در راستاي ايجاد تسهيلات ارائه خدمات بهتر و به روز رساني اطلاعات به گردشگران که به زبان‌هاي آلماني، فرانسه، عربي، فارسي و ايتاليايي و انگليسي است.
مديرکل ميراث فرهنگي فارس در ادامه در مرحله بعدي ديگر زبان‌ها خارجي به مجموعه مي‌شود همچنين دراين غرفه خدمات شامل ارائه بروشور و اينترنت رايگان دراختيار گردشگران قرار خواهد گرفت.
اميري اضافه کرد: در مرحله بعدي اجرايي اين طرح مجموعه جهاني پاسارگاد و مجموعه جهاني تخت جمشيد به اين سيستم مجهز خواهند شد و نظر به حضور گردشگران فارس در اماکن مذهبي، در بقاع متبرکه و مساجد تاريخي شيراز همچنين امامزاده علي بن حمزه (ع) اين غرفه راه اندازي مي‌شود.
اميري همچنين گفت: راه اندازي غرفه راهنمايان تور صوتي درکنار استقرار راهنمايان گردشگري است و در واقع گردشگران و مسافران به نوعي حق انتخاب دارند که يا از راهنمايان تخصصي مستقر دراين اماکن استفاده کنند و يا از راهنماي تور صوتي براي ارائه خدمات در مکان تاريخي بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن