تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805017190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز پروژه نمايشي «متاستاز» از تئاتر شهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۸:۶ب.ظ)
آغاز پروژه نمايشي «متاستاز» از تئاتر شهر موج- پروژه نمايشي «متاستاز» به نويسندگي و کارگرداني علي اصغر دشتي از شنبه نهم آبان ماه در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، پروژه نمايشي «متاستاز» به نويسندگي و کارگرداني علي اصغر دشتي و تهيه کنندگي آرش وفاداري ساعت 19 شنبه نهم و ساعت 17 دوشنبه يازدهم آبان ماه در تالار سايه تئاتر شهر آغاز و با اجرا در تالار چهارسو در ساعت 19 روزهاي پنج شنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم آبان ميزبان دوستداران تئاتر خواهد بود.
در توضيح پروژه «متاستاز» آمده است: «الف: پروژه متاستاز نتيجه ورک شاپي است که بر پايه بدن و با رويکرد «عواطف معاص» کار خود را شروع کرد و در طول تمرينات به تدريج موضوعي که دغدغه مشترک دو نفر از اعضاي گروه بود، سمت و سوي آن را مشخص کرد.
در شب آخر ورک شاپ به تاريخ ششم آذرماه 93، همه اعضاي گروه با توجه به موضوع انتخاب شده سرطان و نسبت آن با فرد نزديک به بيمار مبتلا به سرطان از طريق قطعات اجرايي متکي بر بدن و با بيان يک تک گويي، رابطه و تجربه خود را با موضوع سرطان اطرافيانشان بيان کردند. اين اجرا به نوعي مستند سازي آن شب و عواطف بيان شده يا شکل گرفته بعد از آن است. عواطفي که به تدريج از نمونه‌هاي مثالي (مستند موجود در تمرين) به کنشي از عواطف معاصر جمعي بدل شد. در واقع آخرين شب ورک شاپ منبعي شد تا براساس آن و با تمرکز بر اطرافيان و همپاهاي بيماران مبتلا به سرطان، اجراي «متاستاز» شکل بگيرد.
با پيش رفتن و پرورش ايده اجرا، به دليل قابل تعميم بودن موضوع در ايران اين روزها، پروژه به سمت شکل گيري کمپيني پيش رفت که به مرور اجراي تئاتر را بخشي از خود کرد.
ب: به ازاي هر بيمار مبتلا به سرطان، حداقل سه نفر به شکل مستقيم درگير هستند و از اين سه نفر، يک نفر تمام قوا و وقت خود را وقف بيمار مي‌کند. بر اساس آمار در حال حاضر حدود 400 هزار بيمار مبتلا به سرطان در ايران وجود دارند و اگر براي هر بيمار سه همپا در نظر بگيريم در نتيجه حداقل يک ميليون و 200 هزار ايراني، همپاي بيمار مبتلا به سرطان هستند. با توجه به افزايش سالانه 90 هزار بيمار مبتلا به سرطان در ايران، سالانه 270 هزار همپا به جمع همپاهاي بيماران مبتلا به سرطان اضافه مي‌شود.
ج: موضوع پروژه متاستاز سه اصل مهم بيماري و راه‌هاي پيشگيري، بيمار مبتلا و خيريه نيست؛ بلکه يادآوري اصلي است که مورد غفلت قرار گرفته است. يک ميليون و 200 هزار نفر همپاي بيماران مبتلا به سرطان که زندگي خود را وقف عزيزشان کرده‌اند.
د: ما گسترش يافتن، از جايي به جاي ديگر رفتن، تکثير شدن و... را از سرطان ياد گرفته‌ايم؛ از متاستاز. فرض ما اين است که براي روبه رو شدن با پديده اي به قدرت سرطان، بايد با او به روش خودش رفتار کنيم. ما متاستاز مي‌کنيم اما نه بيماري را، نه بي توجهي و انکار را، ما عواطف مان را نسبت به يکديگر و توجه مان را به جامعه متاستاز مي‌کنيم تا شايد وجه ديگري را از اين پديده ديده و درک شود.
متاستاز چيست؟ متاستاز به انتقال سلول‌هاي سرطاني به بافت‌هاي ديگر بدن اطلاق مي‌شود که در مراحل خيلي پيشرفته سرطان ايجاد مي‌شود. گاهي سلول‌هاي سرطاني از بافت اوليه اي که در آن ايجاد شده‌اند جدا شده و از راه جريان خون با سيستم لنفاوي خود را به ديگر اعضاي بدن مي‌رسانند و در محل جديدي لانه گزيني و تکثير کرده و کانون سرطاني جديدي را مي‌سازند.
فيبو ناچي: دنباله‌اي از اعداد که دو جمله اول آن صفر و يک هستند و هر جمله از حاصل جمع دو جمله قبل از خود به دست مي‌آيد. اعداد 1،1،2،3،5،8،13،21،34، چند جمله اول اين دنباله هستند، چيدمان و اجراي متاستاز بر اساس دنباله فيبوناچي در سالن‌هاي تهران گسترش مي‌بايد.»
شيما مهدوي، ايلناز شعباني، ياسمن اديبي، مهتاب پرنيان، فاطمه صادقي، مليکا روح انگيزي اجراگران اين اثر نمايشي هستند، ضمن اينکه فرشاد فزوني موسيقي و اجرا، فرهاد فزوني مديري هنري، ندا نصر طراح لباس، صبا کسمايي طراح نور، عباس حبيبي مدير توليد، مهران جليلوند، نغمه معنوي گروه کارگرداني، پريناز طيب دستيار تهيه کننده، کامليا غزلي امور بين الملل، رئوفه رستمي عکاس، مهدي باقرپور مدير صحنه بخشي از عوامل اجرايي پروژه نمايشي «متاستاز» را تشکيل مي‌دهند.
براي کسب آخرين اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سايت اين مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و براي تهيه و يا رزرو بليت آثار نمايشي به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن