تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819634642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تازه‌ترين اظهار نظر در مورد طرح کاهش موسوم به طرح آل.اي.زد/از حق خودمان مي‌گذريم، اما؛ از حق مردم نمي‌گذريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۱۱ب.ظ)
تازه‌ترين اظهار نظر در مورد طرح کاهش موسوم به طرح آل.اي.زد/از حق خودمان مي‌گذريم، اما؛ از حق مردم نمي‌گذريم موج - قائم مقام شرکت کنترل کيفيت هواي تهران در تازه‌ترين اظهار نظر در مورد طرح کاهش موسوم به طرح آل.اي.زد گفت: نه ديگر وقتي براي آزمون و خطا داريم و نه فرصتي براي فکر کردن به طرح‌هاي مطالعه نشده، چون زمان تمرين سپري شده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، حسين شهيدزاده، در تازه‌ترين اظهار نظر در مورد طرح کاهش موسوم به طرح آل.اي.زد گفت: نه ديگر وقتي براي آزمون و خطا داريم و نه فرصتي براي فکر کردن به طرح‌هاي مطالعه نشده، چون زمان تمرين سپري شده و ما در حال حاضر وسط ميدان مسابقه‌اي سخت هستيم که در صورت پيروزي در آن، موفق به کاهش آلودگي هوا مي‌شويم و در صورت شکست، وضعيت آلودگي هوا از اين‌که هست نيز بدتر خواهد شد.
شهيدزاده افزود: طرح کاهش، 18 ماه با همکاري معتبرترين دانشگاه‌هاي کشور مورد مطالعه قرار گرفته و بر اساس اين مطالعات، مشخص شده 82 درصد آلودگي هواي تهران مربوط به حمل‌ونقل است و در اين ميان، خودروهاي کاربراتوري از يک طرف و خودروهاي فاقد معاينه فني از طرف ديگر، دو متهم اصلي آلودگي هوا در شهر تهران هستند که بيشترين مرگ و مير شهروندان تهراني را رقم مي‌زنند.
وي با اشاره به اين‌که ميزان توليد آلودگي خودروهاي کاربراتوري بسيار بيشتر از خودروهاي انژکتوري است، اظهار کرد: اگر بخواهيم طرح کاهش را در مقايسه با طرح زوج و فرد در يک جمله خلاصه کنيم، بايد بگوييم: در طرح کاهش به جاي نگاه کردن به زوج و فرد بودن پلاک خودرو، به ميزان آلايندگي که از اگزوز خودروها خارج مي‌شود، نگاه مي‌کنيم.
شهيدزاده با بيان اين‌که خودروهايي که معاينه فني دارند و عمدتاً انژکتوري هستند و ممکن است يک دستگاه پرايد مدل 82 را نيز در بر گيرد، مي‌توانند وارد محدوده زوج و فرد شده و در اين محدوده تردد کند، تصريح کرد: خودروهايي که آلايندگي خيلي زيادي توليد مي‌کنند و نمي‌توانند وارد محدوده مذکور شوند، تنها حدود 10 درصد از خودروهاي تهران را در بر مي‌گيرند.
قائم مقام شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با اشاره به اين‌که اين محدوده شامل تمام خودروها از جمله خودروهاي ناوگان حمل‌ونقل عمومي مي‌شود و بر اين اساس، تاکسي‌هايي که آلايندگي بالايي توليد مي‌کنند، بايد خارج از محدوده زوج و فرد فعلي کار کنند، اظهار کرد: در جريان مطالعات اين طرح، 225 شهر جهان مورد بررسي قرار گرفتند و وضعيت آن‌ها را قبل و بعد از اجراي طرح‌هاي مشابه طرح کاهش مطالعه کرديم و نتايج آن را بر اساس شرايط کشورمان و تهران، بومي‌سازي کرديم.
شهيدزاده درباره اين که در صورت اجراي طرح کاهش، شهروندان کم درآمدي که خودروهاي مدل پايين دارند، در پشت دروازه‌هاي محدوده زوج و فرد فعلي مي‌مانند و اجازه ورود به داخل اين محدوده را نخواهند داشت، تصريح کرد: قرار نيست کسي حتما خودروهاي يورو 4 يا يورو 5 داشته باشد تا بتواند وارد طرح شود، بلکه فردي که يک دستگاه پرايد مدل 82 انژکتوري دارد که معاينه فني آن را انجام داده نيز مي‌تواند وارد طرح شود.
وي با اعلام اين‌که طرح کاهش مي‌گويد کسي اجازه دارد وارد طرح زوج و فرد فعلي شود که کمتر هوا را آلوده مي‌کند، تأکيد کرد: کسي که پرايد کاربراتوري آلاينده خود را مي‌فروشد و به جاي آن، پرايد انژکتوري با آلايندگي کمتر مي‌خرد، مگر چقدر بايد هزينه کند، ضمن اين‌که اين هزينه در مقابل صدمه‌اي که وي به سلامتي خودش و جامعه مي‌زند، غيرقابل مقايسه است.
قائم مقام شرکت کنترل کيفيت هواي تهران در ادامه با تأکيد بر اين‌که ممکن است، بتوانيم از حق فردي خودمان بگذريم اما نمي‌توانيم از حقوق عمومي مردم بگذريم و اجازه نداريم به وسيله‌اي که به جامعه صدمه مي‌زند اجازه تردد بدهيم، خاطرنشان کرد: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ايم، آمادگي کامل داريم تا طرح کاهش را از همين فردا اجرا کند و فراموش نکنيم که ترافيک ممکن است شهروندان را آزار بدهد و اذيت کند، اما؛ آلودگي هوا سلامت آن‌ها را به خطر مي‌اندازد و جان آن‌ها را مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن