تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816443849
دنیای بی رحمانه بازی های رایانه ای
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: دلیل خستگی و دلزدگی بازیکنان و رقابت شدید میان شخصیت های بازی ها و تولیدکنندگان شان، این احتمال می رود که مخاطبان بازی های رایانه ای با همان سرعت که رشد کردند ،دچار افت شوند.
بازی های رایانه ایبرای شما که عادت کرده اید بیشتر اوقات فراغت خود را با بازی های رایانه ای سرگرم شوید و هنوز نتوانسته اید جایگزین بهتری برای آن پیدا کنید، بد نیست کمی هم از پشت پرده این علاقه مندی تان و دنیای تولیدکنندگان شان بدانید.بنا بر تحلیلی در بخش فناوری روزنامه Lesechos ، بازی های اجتماعی رایانه ای ممکن است به دلیل خستگی و دلزدگی بازیکنان، همچنین رقابت بی رحمانه میان شخصیت های بازی ها و شرکت های تولیدکننده، به زودی از چشم بیفتد و باافت شدید مخاطب روبرو شود.شرکت های سازنده بازی های انگری برد (شرکت راویو)، آبنبات خور (شرکت کینگ)، فارم ویل یا مزرعه سازی و کشاورزی (شرکت زینگا)، چند ماهی است که در بازارهای رایانه ای، در حال رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر هستند.این روزها زینگا، راویو و کینگ داتکام، ناشران موفق بازی های جهانی مزرعه سازی، پرندگان خشمگین و آبنبات خور، همگی با چالش هایی مشابه دست و پنجه نرم می کنند و برای حفظ موقعیت و عملکردشان با گذشت زمان، مشکلاتی همسان دارند.این ناشران اغلب دارای وابستگی شدید به یک نام و عنوان هستند و به همین دلیل در معرض نوسانات عمومی قرار می گیرند. حکایت سود و زیان این کمپانی های تولیدکننده مانند آن است که به یک معدن عظیم طلا دست یابند؛ ولی این معدن طلا خیلی سریع خالی شود.
این بازی ها که به «بازی های ثورت زا» معروفند، همیشه دارای دستورالعملی یکسان برای دستیابی به موفقیت هستند. بازی هایی نسبتا ساده که روی گوشی های همراه و شبکه های اجتماعی قابل اجرا هستند. در عین حال نسبت به بازی های ویدئویی روی کنسول ها، برای توسعه یافتن و به روز شدن ارزان تر تمام می شوند اما گرافیک شان نیز بهتر است.مثل همیشه شایعه پراکنی ها، زمزمه ها، همچنین ساز و کار رقابتی میان دوستان فیس بوکی نیز اجازه می دهد انبوهی از مخاطبان با شتاب، جذب یک بازی شوند و آن را بااشتیاق دنبال کنند.برای مثال بازی آبنبات خور در روزهای اوج خود، روزانه بیش از یک میلیارد مخاطب را از سراسر دنیا به خود جذب کرده بود و بیش از یک میلیارد نفر این بازی را دنبال می کردند. هنوز هم 550 میلیون نفر ماهانه، بازی های ناشرشان، کینگ داتکام را دنبال می کنند و همچنان با آن سرگرم می شوند.این شرکت ها علاوه بر اینکه به پولزایی و سریع ثروتمند شدن مشهور شده اند، به سرعت در حدود 2 تا 3 سال، صفرهای گردش مالی شان را درنوردیده اند و به سودی چند صد میلیون دلاری دست یافته اند.همه این شرکت ها بر اساس مدل «فری میوم» یا نرم افزار مشروط پایه گذاری شده اند. فری میوم در واقع بازی های رایانه ای هستند که به طور رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرند اما برای تکامل سریع آن و استفاده از لوازم جانبی اش می توان آیتم های مجازی را خریداری کرد و برای دسترسی به آنها باید پول پرداخت کرد.البته سهم پرداختی بازیکنان برای تکامل این بازی ها بسیار ناچیز و حتی کمتر از 5 درصد ارزش واقعی شان است؛ ولی این حجم انبوه مخاطبان بازی های رایانه ای است که آنرا به یک منبع درآمد قطعی و بسیار راحت برای ناشران تبدیل می کند.
اما جالب تر آن است که این روزها به دلیل روی کار آمدن شخصیت ها و بازی هایی نوین تر، شاهد روند معکوس این رشد هستیم. شواهد و مستنداتی که در هفته گذشته در بسیاری از منابع خبری منتشر شد، حکایت از مشکلات شرکت زینگا یا رکورد درآمد شرکت راویو و کینگ دات کام دارند که گردش مالی سه ماهه دوم شان به 17.5 درصد کاهش یافته است.بنابراین می توان حدس زد که به دلیل خستگی و دلزدگی بازیکنان و رقابت شدید میان شخصیت های بازی ها و تولیدکنندگان شان، این احتمال می رود که مخاطبان بازی های رایانه ای با همان سرعت که رشد کردند ،دچار افت شوند.آخرین نمونه بارز این رقابت های سخت نیز «بازی چنگ» (Game of War) است که توسط ناشر کالیفرنیایی، همین امسال به بازار رقابت ها رسید ولی خیلی سریع گل سر سبد بازی ها شد و برای ناشر خود در ابتدای کار، روزانه درآمد 600 هزار دلاری را به ارمغان آورد.این بازی که تولدی استودیو کالیفرنیا ماشین زون است، به سرعت در میان 3 رتبه برتر بازی های جهانی قرار گرفت و به اوج رسید، به طوری که در کنار «کلاش آف کلانز» (جنگ قبیله ها) از شرکت «سوپرسل» و «کندی کراش» (آبنبات خور) از شرکت «کینگ داتکام» قرار گرفت.این شرکت تا پایان امسال یک گردش مالی حدود 600 میلیون دلاری را برای خود پیش بینی کرده است. چارلز کریستوری مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت فرانسوی بازی های رایانه ای «ادیکتیز» Adictiz) گفته است: «شکستن رکورد در این بازار بیش از پیش رقابتی، کار بسیار دشوار و پیچیده ای شده است؛ زیرا هزینه های جذب مشتریان جدید با توجه به رقابت های فشرده، نجومی شده است.»تنوع بخشیدن، الزامی استدستورالعمل ها برای خروج از دام این وابستگی، چشم دوختن به واقعیات و ابتکار عمل است. قطعا چون شرکت راویو این موج منفی را درک کرده است، سعی می کند از نام تجاری اش بهره ببرد. شرکت های دیگر مانند کینگ داتکام، زینگا یا ووگا آلمانی نیز روی شیوه های متفاوتی برای توسعه ده ها بازی های رایانه ای گوناگون سرمایه گذاری می کنند، به امید آنکه شاید یکی از آنها مخاطبان خاص خود را در میان مردم پیدا کند.
اما شرکت فرانسوی «ادیکتیز» برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک آژانس تبلیغاتی برای برندهای تجاری، شیوه دیگری را در پیش گرفته که تا حدودی مبتکرانه است. این کمپانی، استارت آپ لیلواز را راه اندازی کرده که بازی هایش را برای مشتریان برخی نام های تجاری معروف مانند «مک دونالد» توسعه می دهد. در واقع این استارت آپ شامل پلت فرمی مخصوص بازی است که هر کدام از برندهای تجاری می توانند با آن، مشتریان خاص خود را جلب کنند و تنها با چند کلیک، بازی مورد علاقه مشتریان شان را در دسترس آنها قرار دهند.همچنین می توانند اطلاعات جالبی را درباره بازیکنان شان کسب و اطلاعات پایه ای خود و نگاه شان را نسبت به این بازی ها بیشتر کنند. نتیجه این همکاری دو جانبه و تعاملی میان شرکت، بالا رفتن 50 درصدی فروش هر دو برند و ادامه پیشرفت با یک رشد 150 درصدی در سال بوده است.بنابراین شرکت ادیکنیز با راه اندازی این استارت آپ و کار کردن روی تولید سری جدید بازی هایش با سگ پا کوتاه پاف «Pafle Chien» به پیشرفت مالی و توسعه خود ادامه خواهد داد.برترین هامطالب مرتبط:مزایای بازی های رایانه ایبازی های رایانه ای روح كودكان را می خراشدتاثیر منفی بازیهای رایانه ای خشن بر کودکان و نوجوانان
شنبه 9 آبان 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
بسیاری از سازوکارهای آینده به نفع بازیهای رایانهای تغییر میکند
عباسی در نشست خبری عمار بسیاری از سازوکارهای آینده به نفع بازیهای رایانهای تغییر میکند شناسهٔ خبر 2953597 - جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۹ فرهنگ > صنایع فرهنگی دبیر جشنواره بازیهای رادیویی عمار در نشست خبری این جشنواره گفت در آینده اصالت با بازیهای رایانهای خواهد بود و سگفتمانسازی؛ مهمترین هدف جشنواره مردمی بازیهای رایانهای عمار
حسن عباسی مطرح کرد گفتمانسازی مهمترین هدف جشنواره مردمی بازیهای رایانهای عمار اولین نشست خبری اولین دوره جشنواره بازیهای رایانهای با حضور حسن عباسی دبیر این جشنواره و وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار در حسینیه هنر برگزار شد به گزارش فرهنگ نیوزحسن عباسی، دبیر جشنواره بازیهای رایانهای عمار شد
حسن عباسی دبیر جشنواره بازیهای رایانهای عمار شددبیرخانه عمار از حضور حسن عباسی در کسوت دبیری نخستین دوره جشنواره مردمی بازیهای رایانهای عمار خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس دبیرخانه جشنواره مردمی عمار اعلام کرد دکتر عباسی که سالهای گذشته به عنوان هیئت داوران و عضو شورایمدیر مرکز دیجیتال قزوین خبر داد آغاز ثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس
مدیر مرکز دیجیتال قزوین خبر دادآغاز ثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارسمدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت ثبتنام دور سوم مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس در قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد سعید پورایمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزویدعوت جشنواره عمار از علاقهمندان به توليد بازيهاي رايانهاي
۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۳ ۱۰ب ظ دعوت جشنواره عمار از علاقهمندان به توليد بازيهاي رايانهاي موج- جشنواره عمار در ششمين دوره براي نخستين بار دو بخش گرافيک و بازيهاي رايانهاي را به فهرست مسابقه خود اضافه کرد به گزارش خبرگزاري موج در بخشي از اين فرخوان آمده است با توجه به اهميت موضوعپروانه ساخت ۷ بازی رایانهای جدید صادر شد
از میان ۱۰ درخواست صدور پروانه ساخت ۷ بازی رایانهای جدید صادر شد شناسهٔ خبر 2949332 - یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۱ فرهنگ > صنایع فرهنگی هفتمین شورای پروانه ساخت بازیهای رایانهای در سال جاری برگزار و از میان ۱۰ عنوان درخواست پروانه ساخت ۷ بازی از سوی بنیاد ملی بازیهای رایابرگزاری مسابقات ملی جام بزرگ بازیهای رایانهای خلیج فارس
برگزاری مسابقات ملی جام بزرگ بازیهای رایانهای خلیج فارس فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایسنا نوشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت دومین دوره مسابقات ملی جام بزرگ بازیهای رایانهای خلج فارس برگزار میشود ترابی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در لرستان گفت دومرونالدو بهترین بازیکن جهان است زیدان: رونالدو و بیل از دنیای فوتبال با پیراهن رئال خداحافظی خواهند کرد
رونالدو بهترین بازیکن جهان استزیدان رونالدو و بیل از دنیای فوتبال با پیراهن رئال خداحافظی خواهند کرداسطوره سابق کهکشانیها اعلام کرد که در حال حال حاضر رونالدو بهترین بازیکن جهان است به گزارش خبرگزاری فارس زین الدین زیدان سرمربی تیم دوم رئال مادرید و ستاره سابق کهکشانیها در مسلنا گومز: من نه تنها از دنیای خوانندگی بلکه از بازیگری نیز خداحافظی خواهم کرد
سلنا گومز من نه تنها از دنیای خوانندگی بلکه از بازیگری نیز خداحافظی خواهم کرد سلنا گومز زندگی پر مشغله ای دارد از لباس هایی که می پوشد تا وزنش یا حتی قرار ملاقات هایی که می گذارد سوژه دوربین خبرنگاران و مورد توجه مردم و هوادارانش است اما اکنون این خواننده جوان تصمیم گرفته تا ببازی های رایانه ای برای چه کشورهایی سودآور هستند؟
بازی های رایانه ای برای چه کشورهایی سودآور هستند شناسهٔ خبر 2950909 - سهشنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۰ مجله مهر > دیگر رسانه ها گروه Newzoo که وظیفه آمارگیری و گزارش از کسبوکار جهانی را دارد در تازهترین گزارش خود لیست 100 کشور دنیا در کسب سود از بازیهای ویدیویی را اعلام کرده-
سبک زندگی
پربازدیدترینها