تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804114623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمانه زنی ها درباره آغاز النینو در پی سیل لرستان و ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گمانه زنی ها درباره آغاز النینو در پی سیل لرستان و ایلام


جاری شدن سیل در کشور تا کنون ۶ کشته برجای گذاشته و سازمان هواشناسی هشدار داده در چندین استان دیگر احتمال جاری شدن سیل وجود دارد. در چه استان هایی احتمال وقوع سیل هست؟ آمادگی دستگاه ها چه میزان است؟ مردم هشدارها را جدی می گیرند یا نه؟ وضع جاده های کشور چگونه است؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به این سئوال که در بارندگی های اخیر چه مناطقی با بحران مواجه شدند؟ واقعیت این است که ما با یک تغییر اقلیم واقعیتی مواجه هستیم. این تغییر اقلیم در اثر خشکسالی و سایر پدیده های زیست محیطی به وجود آمده است و همچنین مشکلاتی که در حوزه به ویژه محیط زیست به وجود آمده است. در بارندگی های اخیر بیش از 17 استان، از جمله استان های ایلام و لرستان در معرض خطر بودند که متاسفانه برای مردم دو استان اخیر مشکلات متعددی نیز به وجود آمد. به عنوان مثال بیش از 228 میلیمتر در استان ایلام بارندگی داشتیم که در نوع خود یک شگفتی است. برخی از کارشناسان معتقد هستند که این یک بازگشت صدساله است. یعنی آخرین باری که در استان ایلام این میزان بارندگی داشته ایم برمی گردد به صد سال گذشته و در نتیجه در حال حاضر مشکلاتی هم برای مردم به وجود آمده است.  


در ادامه برنامه بازوند، استاندار لرستان نیز در ارتباط تلفنی با برنامه پیشخوان خبر، گزارشی از آخرین وضعیت استان و خسارت های سیل اخیر ارائه کرد. بازوند گفت: در اثر بارندگی که صورت گرفت در قسمت کوهدشت بارندگی بالای 80 میلیمتر داشتیم. کانالی در شهر داشتیم که سرریز شده است. متاسفانه در یک منزل مسکونی که طبقه زیرزمینش را به واحد مسکونی تبدیل کرده بود، سه نفر از هموطنان کشته شده اند.
بیش از 65 روستا، ارتباط شان قطع است. برق بیش از 50 روستا قطع شده و خسارات متعددی به این مناطق وارد شده است. در جلسه ستاد حوادث برای همه این موضوعات تصمیم گیری شده است، تا در اسرع وقت مشکلات شان را برطرف کنیم.

همچنین، آقای مروارید، استاندار ایلام نیز در ارتباط تلفنی با برنامه، گزارشی از آخرین وضعیت سیل دیدگان استان ایلام ارائه کرد. مروارید با اشاره به بی سابقه بودن این بارندگی در صدسال گذشته گفت: در شب و روز گذشته 281 میلیمتر باران آمده است، که سابقه نداشته و خسارات زیادی به خانه ها، تاسیسات و زیربناها و ... وارد شده است. ستاد بحران پیش بینی هایی را کرده بود که علیرغم تمهیدات، متاسفانه سه نفر کشته شدند و یک نفر نیز مفقود شده است. از شب گذشته همه آماده باش هستند. خسارات زیادی مردم دیده اند. آب آشامیدنی شهر نیز با مشکلات مواجه شده است.
برآوردهای اولیه ما، خسارات 600 میلیارد تومانی را نشان می دهد که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

نجار، نیز با اشاره به اقداماتی که در چند روز گذشته انجام شده است، گفت: ما پس از گزارش سازمان هوا شناسی هشدارهایی به استان های در معرض خطر سیل گرفتگی دادیم. پیش از این نیز اخطارهای زیادی در این زمینه داده شده است، ما به تمام استان های کشور توصیه هایی را داشتیم. مسیرها را لایروبی کنند، زیرپل ها را بازدید بکنند. در هرصورت صرف نظر از اینکه آیا پدیده النینو اتفاق می افتد یا نه؟ ما بدترین شرایط را در نظر گرفتیم و سطح آمادگی را به بالاترین حد رساندیم. از زمان بارش تمام دستگاه ها وارد کار بودند. آمادگی بسیار خوب بود. سطح سیل بسیار بالا بود. با توجه به اینکه نفوذپذیری زمین در این مقطع زمانی بسیار کم است، منجر به سیل می شود.  



چرخ ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با حضور در استودیوی شبکه خبر در مشهد در پاسخ به این سئوال که چند استان کشورمان درگیر این سیل بودند، گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد درگیر سیل بودند که متاسفانه بیشترین خسارات همچنانکه پیش از این اشاره شد، در ایلام و کوهدشت لرستان بود.
احد وظیفه، مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه پیشخوان خبر، به وضعیت بارندگی در کشور در 24 ساعت آینده پرداخت. وظیفه گفت: سامانه بارشی که در حال حاضر منجر به سیل و بارندگی های گسترده شده است، در جنوب و جنوب غرب تاثیر داشت، که طی دیروز و امروز شاهد بودیم. این سامانه در 24 ساعت آینده دراستان ایلام و کرمانشاه فعال خواهد بود  و کم کم به خوزستان منتقل خواهد شد. انتظار این است که در 24 آینده بارش 100 میلی متری  و حتی بیشتر نیز داشته باشیم و احتمال تکرار خسارت در این مناطق وجود دارد. در روزهای آینده این بارش ها به استان های همدان، مرکزی و تهران منتقل می شود. از اواخر فردا کاهش بارندگی در جنوب خواهیم داشت. با ورود سامانه پرفشار در ارتفاعات البرز و دریای خزر بارندگی های پراکنده ای نیز در این مناطق خواهیم داشت که با قدرت گرفتن این سامانه بارشی در روزهای آینده احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان های شمال و شمال غرب کشور نیز وجود دارد. 


پنج شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن