تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب طرح جدید كاهش آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تصويب طرح جدید كاهش آلودگی هوا
ورود به محدوده طرح ترافيك با مجوز و صدور معاينه فني سختگيرانه‌تر مي‌شود
نویسنده : بیژن یانچشمه 
طرح جايگزين محدوده زوج و فرد (طرح كاهش آلودگي هوا) در پايتخت كه قرار بود از آبان‌ماه اجرايي شود، به دليل ابهامات ايجاد شده دوباره در جلسه شوراي عالي ترافيك مورد بررسي قرار گرفت و پس از تصويب مقرر شد راهكارهاي پيش‌بيني شده در طرح كاهش (LEZ) از آذرماه در دستور كار قرار ‌گيرد. با اين حال با اجراي اين طرح ورود به محدوده طرح ترافيك همچنان نيازمند مجوز است و انجام معاينه فني نيز سختگيرانه‌تر مي‌شود.
در جلسه ديروز شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور كه با حضور وزير كشور، شهردار تهران و فرمانده پليس راهور و نمايندگان ساير دستگاه‌هاي اجرايي برگزار شد، كليات طرح كاهش براي اجرا در تهران تصويب شد و سازوكار اجرايي آن به زودي اعلام مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، مقرر شد مدتي اجراي طرح زوج و فرد تمديد شود و با وجود اجراي اين طرح براي خودروهايي كه هيچ‌گونه آلايندگي ندارند، تسهيلاتي بدون توجه به پلاك آنها براي ورود به محدوده زوج و فرد فراهم شود.
  
محدودشدن تردد خودروهای فرسوده و آلاینده
وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا نيز در اين زمينه با تأكيد بر اينكه اجراي اين طرح حجم قابل توجهي از آلاينده‌هاي هوا ناشي از احتراق خودروهاي آلاينده را در تهران كاهش مي‌دهد، ادامه داد: در عين حال همه خودروهايي كه موفق به دريافت برگه معاينه فني مي‌شوند، امكان تردد در محدوده مركزي تهران را به جز محدوده طرح ترافيك خواهند داشت و اجراي اين طرح اختلالي در زندگي روزمره مردم ايجاد نمي‌كند و در اين زمينه نگراني نداشته باشند. به گفته حسيني ورود به محدوده طرح ترافيك كماكان مثل سابق نيازمند مجوز است.
حسيني اجراي طرح كاهش را اقدامي مؤثر براي كاهش غلظت آلاينده‌هاي خطرناك در هواي تهران دانست و ادامه داد: اجراي طرح كاهش تردد خودروهاي فرسوده و آلاينده را در تهران محدود مي‌كند و اين محدوديت تردد، انگيزه مالكان خودروهاي فرسوده را براي تداوم استفاده از اين خودروها كاهش مي‌دهد و به تدريج اين خودروها كه اكنون 10 درصد از ناوگان سواري تهران را تشكيل مي‌دهند اما ٤٥ درصد آلودگي توليدي متعلق به آنهاست، از چرخه حمل و نقل و ناوگان تهران خارج مي‌شوند. مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با تأكيد بر اينكه اجراي طرح كاهش در تهران بر اساس مصوبه شوراي عالي ترافيك و پس از ابلاغ وزير محترم كشور در ماه‌هاي آينده آغاز مي‌شود، از شهروندان تهراني به ويژه افراد داراي خودروي فاقد معاينه فني خواست براي دريافت معاينه فني اقدام كنند تا همزمان با اجراي طرح با ازدحام در مراكز معاينه فني مواجه نشوند.
 بر اين اساس، لازم است در يك بازه يك‌ماهه يعني تا آذرماه نسبت به اجرايي كردن راهكارهاي پيش‌بيني شده در طرح كاهش اقدام شود. پليس نيز در اين مدت نسبت به اعمال قوانين مربوط به معاينه فني جديت بيشتري به خرج دهد و به تدريج سختگيرانه‌تر با موضوع معاينه فني برخورد كند.  بر اساس تصميم اعضاي شوراي عالي هماهنگي ترافيكي كشور از اين پس تمامي دستگاه‌هاي دولتي و وزارت كشور حمايت بيشتري از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي انجام دهند تا حمل و نقل عمومي در اين محدوده جايگزين ترددهاي وسايل شخصي شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن