تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802991808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش «قرآن در انديشه و سيره امام خميني»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۷ب.ظ)
توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ برگزاري همايش «قرآن در انديشه و سيره امام خميني» موج-معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري همايش بين المللي با موضوع قرآن و سيره و انديشه امام خميني (ره)، در روز يکشنبه ۱۰آبان در برج ميلاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين نشست حجت الاسلام حشمتي، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار کرد: نزديک يک سال است که تلاش مي‌کنيم يک همايش بين المللي با موضوع قرآن و سيره و انديشه امام خميني (ره) برگزار کنيم. وزارت ارشاد هم يکي از بانيان اين مراسم است و شخص جنتي هم رياست آن را برعهده دارد. همچنين وزارت علوم، آموزش و پرورش، وزير ورزش و جوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جهاد دانشگاهي، مجمع جهاني تقريب مذاهب و مجمع جهاني اهل بيت نيز همکاري مي‌کنند. اين همايش در روز يکشنبه ۱۰ آبان در برج ميلاد برگزار خواهد شد.
وي گفت: معاونت ما به دليل اهميت موضوع فعاليت‌هاي علمي بسياري را خريداري کرده و آن را منتشر خواهد کرد. حدود ۶۰۰مقاله به همايش رسيده است که تعداد ۴۵ مقاله خارجي است که از اين ۴۵ مقاله خارجي، مقاله ۲۰ نفر پذيرفته شد. اين‌ها افرادي هستند که در جهان اسلام هم امام را مي‌شناسند و هم پژوهشگر و محقق قرآني هستند. اتفاق بعد که در نيمه دوم سال برگزار خواهد شد برپايي هفته‌هاي قرآن و عترت است. استان‌هاي زيادي خواهان ميزباني اين مراسم بودند، اما ما تنها در ۸ استان اين هفته‌ها را برگزار مي‌کنيم.
حشمتي در ادامه افزود: کار بعدي توسط حجت الاسلام پروانه در تاريخ ۲۲ آبان خواهد بود که آزمون سراسري وزارت ارشاد در حوزه قرآن با حضور ۶۲ هزار نفر که ثبت نام کردند، در ۳۰۰شهرستان و در ۱۶ رشته برگزار مي‌شود.
در ادامه اين نشست حجت الاسلام محمدعلي خسروي گفت: شکي نيست که نظام جمهوري اسلامي ايران بر مبناي تعاليم قرآن برپا شده و آثار آن را هم کاملاً مي‌بينيم که قبل از پيروزي انقلاب حافظين قرآن در ايران کمتر از انگشتان دست بودند و قاري برجسته اي نداشتيم، اما امروز شاهد هستيم هزاران قاري تربيت شده است و خوشبختانه از نظر توجه به قرآن عنايت ويژه اي وجود دارد، اما مباحث معرفتي و اخلاقي قرآن کريم کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. اين مباحث بايد در اعمال مسوولين و مردم ما نمود پيدا کند. در حالي که بايد اقرار کنم در اين زمينه ضعيف عمل کرديم و توقعي که جوان‌هاي ما دارند مبني بر اينکه در عمل به قرآن از همه کشورهاي ديگر جلوتر باشيم مورد توجه قرار نمي‌گيرد.
وي با بيان اينکه قرآن در جامعه ما مهجور مانده است، تصريح کرد: توصيه‌هاي امام علي (ع) که مي‌فرمايد؛ مواظب باشيد ديگران در عمل به قرآن از شما پيشي نگيرند در کشور ما کمتر مورد توجه است بنابراين آنچه که در اين زمينه مهم است ديدگاه خواص در زمينه قرآن است. امام خميني (ره) همواره معتقد بود قرآن مهجور است و حتي وصيت نامه خود را هم از همين جا شروع کرد که آيا با صلابت قرآن توانسته‌ايم مهجوريت قرآن را از بين ببريم، جواب منفي است.امام (ره) معتقد بود حتي تفاسيري که بر قرآن نوشته شده است تفسير نيست، بلکه بايد مقصود پوينده قرآن يعني خدا را دريافت. قرآن براي معرفت الله آمده است که زمينه تزکيه و تهذيب را فراهم مي‌کند يعني اگر از معرفت خدا به خودسازي نرسيم جامعه قرآني ما مطلوب نخواهد بود.
خسروي ادامه داد: همايش در کشور ما هميشه وجود دارد اما از يک سال قبل اين موضوع مطرح شد که همايش قرآن و عترت در انديشه امام خميني (ره) برگزار شود که مورد استقبال وزارت علوم، ارشاد و آموزش و پرورش قرار گرفت. با اين حرکت مي‌خواهيم گامي در جهت مهجوريت زدايي از قرآن و هم از انديشه‌هاي امام (ره) برداريم. چراکه امام خميني (ره) تنها حکومت اسلامي را بنا نکرد در حالي که مردم ما فقط امام را به عنوان بنيان‌گذار جمهوري اسلامي مي‌شناسند. امام خميني (ره) فيلسوف و محقق بود که در زمينه اعجاز قرآن حرف‌هاي تازه اي دارد که کسي تا به حال نگفته است.
مشاور پژوهشي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) در پايان خاطرنشان کرد: بحث قرآن و امام خميني (ره) از مباحث پايان ناپذير است بنابراين اين مباحث در اين همايش ختم نمي‌شود. دبيرخانه دائمي هم به همت وزارت ارشاد در همين ساختمان مستقر خواهد شد که در طول سال نشست‌هايي برگزار مي‌شود و همايش‌هاي دوسالانه يا يک سالانه اي هم به صورت بين المللي برگزار مي‌کنيم.
علي اصغر اميرنيا در پايان اين مراسم به سخنراني پرداخت و گفت: فعاليت‌هاي اينگونه در اکثر استان‌ها برگزار مي‌شد، ولي شايد به صورت پراکنده بود در حال حاضر استان‌هاي کرمانشاه، فارس، اردبيل، ايلام، کردستان و جنوب کرمان، سيستان و بلوچستان و مازندران ميزبان اين همايش‌ها هستند. هدف ما اين بود که فعاليت‌هاي قرآني را در جامعه گسترش دهيم و از سوي ديگر به همه کساني که در حوزه فرهنگ قرآني کار مي‌کنند بگوييم که قرآن آنقدر ظرفيت دارد که اگر کسي بخواهد کاري کند شايد ذره اي باشد.
وي در خصوص سرفصل‌هاي همايش اظهار کرد: سرفصل همايش‌هاي ما بحث شعر و ادبيات است. تواشيح، اذان، هنر تجسمي، عکس، نقاشي، پوستر، گرافيک، جشنواره صنايع دستي، هنر نمايشي اعم از تئاتر خياباني و بحث حجاب و عفاف نيز از جمله اين سرفصل‌ها است.
اجراي مراسم هفتگي در اين هشت استان به اين شرح است: استان فارس در آذر، کرمانشاه، اردبيل، سيستان و بلوچستان و کردستان، دي ماه، مازندران، ايلام و جنوب کرمان در ماه بهمن انجام مي‌شود.
حجت الاسلام علي پروانه در خصوص چهاردهمين آزمون سراسري قرآن گفت: اين آزمون در روز جمعه ۲۲ آبان برگزار مي‌شود که ۶۲ هزار نفر در آن شرکت کردند که از اين بين ۷۰ درصد در رشته حفظ قرآن، ۲۴ درصد ترجمه، ۳ درصد تدبر، ۳ درصد ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه است. ۸۱ درصد از داوطلبان خانم و ۱۹ درصد آقا هستند که از اين جمع ۷۳ درصد بالاي ۱۵ سال و ۲۷ درصد آن نيز زير ۱۵ سال سن دارند. بيشترين درخواست در زمينه حفظ سوره مبارکه يس، جزو ۳۰ قرآن و حفظ مقدماتي قرآن کريم است و همچنين بالاترين ثبت نام آمار در استان‌هاي اصفهان، البرز، خراسان رضوي، يزد، خوزستان و اردبيل به ثبت رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن