تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موشک‌های دوش‌پرتاب تروریست‌های سوری، در تیررس ارتش روسیه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موشک‌های دوش‌پرتاب تروریست‌های سوری، در تیررس ارتش روسیه
در حالی که جنگنده های روسیه مواضع گروه های تروریستی را بمباران می کنند، ارتش روسیه نخستین محموله موشک های خودکار دور زن و بسیار دقیق را با توان هدف گیری سامانه های دوش پرتاب، تحویل گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ - 28 October 2015


همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال تحویل سامانه های ضدهوایی دوش پرتاب به تروریست ها در سوریه در حالی که جنگنده های روسیه مواضع گروه های تروریستی را بمباران می کنند، ارتش روسیه نخستین محموله موشک های خودکار دور زن و بسیار دقیق را با توان هدف گیری سامانه های دوش پرتاب، تحویل گرفت.


به گزارش «تابناک»، موشک های «ویخر» ساخته شده در مجموعه صنعتی نظامی «کلاشینکوف» برای شلیک با جنگنده های «سوخو- 25» و بالگرد پیشرفته «کا — 52» طراحی شده که بردی بین 10 الی 12 کیلومتر دارد.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سرهنگ «ویکتور موراخوفسکی» عضو شورای کارشناسان ارشد کمیسیون نظامی - صنعتی روسیه نوشته است: ویژگی موشک های ویخر نداشتن محدودیت استفاده در شب و بنا بر اصل «شلیک کن، فراموش کن» ساخته شده است، یعنی اپراتور یا خلبان کافی است فقط دکمه آتش را فشار دهد و دیگر لزومی ندارد پیگیر سرنوشت هدف یا موشک باشد، زیرا به صورت خودکار به موضع در نظر گرفته شده اصابت می کند.


کارشناس نظامی روس افزوده است: موشک تحویل شده به ارتش روسیه ما فوق صوت و هدف آن ممکن است نه تنها متحرک روزمینی و روآبی باشد بلکه برخی اهداف کم سرعت مانند بالگردها یا هواپیما های سبک را در بر می گیرد.


موراخوفسکی در پایان گفت: موشک در اختیار ارتش روسیه بسیار گران است و در گروه سلاح های دورزن بسیار دقیق قرار دارد و لازم نیست از آن برای نابودی جیپ های جداگانه شبه نظامیان و دیگر اهداف متحرک استفاده شود، زیرا تکنیک زرهی در تسلیح داعش وجود ندارد و آنان از جیپ، کامیون یا سامانه های دست ساز استفاده می کنند، ولی اگر موشک های دفاع هوایی دوش پرتاب رصد شود در این صورت «ویخر» گزینه شلیک خواهد بود که می تواند سامانه های دوش پرتاب را خارج از شعاع عمل محو و نابود کند.


پیشتر شبکه خبری "بی بی سی" با استناد به یک منبع معرفی نشده در دولت عربستان گزارش داده بود که گروه های «جیش الفتح» و تشکل موسوم به «ارتش آزاد سوریه» سلاح ضدتانک دریافت می کنند و همچنین احتمال دارد موشک های زمین به هوا نیز در اختیار گروه های مختلف تروریستی مورد حمایت ریاض قرار گیرد.


از بین هفت کشور اردوگاه ضد سوری عربستان بیشتر از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه و قطر نگران موفقیت کامل همکاری های نظامی مسکو و دمشق در بمباران مواضع تروریست ها در سوریه است، زیرا چندین گروه افراطی و تکفیری در این کشور را زیر پوشش مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و همچنین اعزام نیرو قرار داده و داعش نیز بسیاری از تسلیحات پیشرفته خود را در جنگ با این گروه ها به غنیمت می گیرد.


بیشترین نگرانی عربستان از بمباران های سوریه می تواند سرنوشت گروه موسوم به «جیش الاسلام» باشد که با صرف میلیونها دلار درآمد نفتی توسط ریاض، برای فعالیت در سوریه سازماندهی شده است.


روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه با تروریست ها به کار گرفته و تاکنون نزدیک به 1100 هدف را نابود کرده است.


روسیه اعلام کرده است که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه انجام می شود و ادامه خواهد یافت.




ایرنا

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن