تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806945790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعريف نشدن نقش درمان هاي غير جراحي در کاهش سرانه درماني کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
يک کارشناس در گفت و گو با موج مطرح كرد: تعريف نشدن نقش درمان هاي غير جراحي در کاهش سرانه درماني کشور موج - كارشناس مسايل بيمه و بهداشت و درمان اعلام کرد: هرچند اکنون در ايران فيزيوتراپيست ها همگام با همه جامعه پزشکي در درمان بيماران نقش بسيار موثري ايفا مي کنند اما با جايگاه واقعي خود و نرمال جهاني فاصله زيادي دارند.
فيزيوتراپيست علي حکيمي منش و کارشناس مسايل بيمه و بهداشت و درمان درگفتگوي اختصاصي با موج درخصوص جايگاه درمانهاي غير جراحي گفت: امروزه نظام سلامت کشور بسيار بيشتر از گذشته نيازمند حضور ارزشمند فيزيوتراپيست ها و نقش آفريني عالمانه اين بخش از گروه درماني است.
وي افزود: با افزايش نسبي تعرفه‌هاي خدمات درماني و ايجاد بار سنگين مالي بر دوش دولت، نقش آفريني درمان هاي غير جراحي با هدف کاهش محسوس هزينه هاي اضافي درمان ، نقش اين بخش مغفول مانده جامعه پزشکي را پررنگ تر نشان مي دهد. همانطوركه امروزه مي بينيم در همه جوامع پيشرفته دنيا نقش رشته هاي توانبخشي و جايگاه ويژه فيزيوتراپي و نقش آفريني هنرمندانه فيزيوتراپيست و ارزش دستان شفابخش اين عزيزان بسيار مشهود بوده كه متاسفانه اين نقش در کشور ما به خوبي نشان داده نشده است.
حكيمي منش درخصوص جايگاه فيزيوتراپي دردرمان بيماري ها اظهاركرد: هرچند اکنون در ايران فيزيوتراپيست ها همگام با همه جامعه پزشکي در درمان بيماران نقش بسيار موثري ايفا مي کنند اما با جايگاه واقعي خود و نرمال جهاني فاصله زيادي دارند.
كارشناس مسايل بيمه و بهداشت و درمان تاكيد كرد: اين قشر کاملا تخصصي و زحمتکش در بهترين حالت پنجاه درصد از سهم حضور خود را در درمان و پيشگيري از اعمال جراحي نابجا دارند و نيم ديگر آن همچنان بي توجه مانده و لازم است سياستگذاران سلامت کشور جهت تکميل طرح تحول سلامت و کاهش حداقل سي درصد هزينه هاي اضافي درمان هاي ديگر و توجه بيشتر به جامعه ي فيزيوتراپي و تمرکز بر توانبخشي بيماران با هدف رسيدن به درمان هاي غير جراحي و عوارض ناشي از آن بر تغييرات و باز تعريف نوع ارجاع بيماران تمرکز بيشتري کنند.
به طور مثال براي پوشش بيمه اي يک عمل جراحي مفصلي حتما مشاوره ي يک فيزيوتراپيست طبق استاندارد تعريف شده لحاظ شود، زيرا در مواردي با تداخل درمان فيزيوتراپي مي توان درصدي از اينگونه اعمال جراحي راكاهش و يا آن را به تعويق انداخت.
حكيمي منش در پايان پيشنهاد داد: باتوجه به ضرورت نياز کاهش هزينه هاي اضافي بخش سلامت ودرمان کشور که مورد نظر دولت تدبير و اميد و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي و وزارت تعاون، كارورفاه اجتماعي است مي توان با تصويب اينگونه موارد و بسياري ازنكات حايزاهميت ديگر، به كاستن بارمالي عهده دولت دربخش هاي درماني و بيمه اي كمك نمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن