تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806353326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کواچ: با وجود نتایج نامطلوب به المپیک می‌رویم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کواچ: با وجود نتایج نامطلوب به المپیک می‌رویم
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: علی‌رغم نتایج نامطلوب باید بگویم که اعتقاد قلبی من این است که موفق می‌شویم و بالاخره به المپیک می‌رویم.
ایسنا: نشست خبری اسلوبودان کواچ در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد. او در این نشست خبری گفت: بعد از جام جهانی ژاپن به دلیل مشکل ویزا نتوانستم به ایران بیایم و از همان ژاپن به کشور خودم بازگشتم. خوشبختانه این موضوع حل شد و الان ایران هستم. معمولا چنین کنفرانس‌هایی بعد از اتمام مسابقه‌ها برگزار می‌شود اما به دلیل همان مشکلی که گفتم و همچنین نتایج نامطلوب ما در این رقابت‌ها این موضوع به تاخیر افتاد. باید این موضوع را تایید کنم آن که بعد از جام جهانی از نتایج تیم ملی راضی نبود، خود من هستم و تمامی مسئولیت این نتایج را بر عهده می‌گیرم.

کواچ ادامه داد: از سوی دیگر باید این موضوع را بگویم که سال گذشته نتایج خوبی گرفتیم و جزو 6 تیم برتر دنیا بودیم و به بازی‌های نهایی نیز رسیدیم. برای نخستین بار نیز در بازی‌های آسیایی قهرمان شدیم و نتایج بر وفق مرادمان بود و در آن زمان کسی به هیچ موضوعی اعتراض نداشت و حتی هیچکس درخواست برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را از ما نکرد. با این علاقه‌ای که از سوی خبرنگاران برای برگزاری کنفرانس دیدم به این نتیجه رسیدم که بهتر است نتایج را واگذار کنیم تا برنده باشیم (با شوخی و خنده!). تیم والیبال ایران کیفیت لازم را دارد و فدراسیون نیز برای موفقیت این تیم تلاش می‌کند و من امیدوارم که بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم. علی‌رغم نتایج نامطلوبی که من خودم به عنوان نفر اول از آن اظهار تاسف می‌کنم، باید بگویم که اعتقاد قلبی من این است که موفق می‌شویم و بالاخره به المپیک می‌رویم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره نتیجه جلسه صبح امروز خود با رییس فدراسیون گفت: امروز اولین جلسه‌ای بود که از سلسله جلسات متعددمان برگزار کردیم. هدف ما از این جلسات نیز این است که تحقیقی به عمل بیاید تا عامل و یا عوامل رقم خوردن چنین نتایجی که درخور شان تیم ملی والیبال ایران نبوده است شناسایی شود و بعد از مشخص شدن آن مشکل راهکارهایی را برای برطرف کردن آن بیابیم. صادقانه می‌گویم که به هیچ وجه در جلسه امروز به نتیجه خاصی نرسیدیم که آیا من فعالیتم را ادامه می‌دهم و یا خیر. این جلسات باید ادامه یابد. آقای داورزنی و یا سایر عواملی که با فدراسیون همکاری می‌کنند باید نتیجه لازم را اعلام کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مهم‌ترین علت نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام جهانی این بوده که بازیکنان از سرمربی حرف شنوی نداشتند گفت: من از همان لحظه اول که در ایران کارم را آغاز کردم رابطه ویژه‌ای با بازیکنان داشتم و به غیر از جام جهانی، این موضوع ثابت شد که نحوه ارتباطم صحیح بوده است. من شخصا بخصوص از ایران در این مدت شنیده‌ام که اعلام شده رابطه مطلوبی بین من و بازیکنان وجود نداشته و برخوردهای ما درست نبوده است. همه شما می‌توانید از بازیکنان من بپرسید که با آن‌ها چگونه رفتار می‌کردم. رابطه ما کاملا عادی بود و در حد یک سرمربی و بازیکن. به عنوان یک معلم و آموزگار برخی مسائل را با صدای بلند هم گفته‌ام اما در مقابل بازیکنانم را نوازش هم کرده‌ام. قبل از این روال کاری‌ام این بود و به نتیجه هم رسیده بودم. امیدوارم همه از بازیکنان استعلام بگیرند که رابطه ما چگونه بوده است. دلیل این نمایش ضعیف تیم ملی در جام جهانی این بود که انگیزه لازم در بین بازیکنان وجود نداشت چرا که دو تیم نخست به المپیک می‌رفتند و این به اندازه کافی برای ما انگیزه ایجاد نکرد و شاید علت دیگر را هم می‌توان این موضوع عنوان کرد که وقتی دستورالعمل‌های لازم را به بازیکنانم می‌دادم آن‌ها روزشان نبود تا این دستورات را اجرا کنند.

او در ادامه درباره اینکه آیا رابطه او و بازیکنان بیش از حد صمیمی بوده و به همین دلیل ملی‌پوشان از او حساب نمی‌بردند نیز گفت: می‌توان این موضوع را از زوایای مختلفی نگاه کرد. پیش از این درباره رفتار سخت من صحبت می‌شد اما الان گفته می‌شود که بیش از حد صمیمی بوده‌ام. به آنچه که از روز نخست طراحی کردم عمل کردم و این رفتار من تا قبل از جام جهانی مطلوب بود. شاید کسی بگوید اگر از این به بعد سختگیرانه رفتار کنم بهتر است. همان طور که گفتم می‌توانید از تمامی بازیکنان بپرسید که آیا زمانی بوده که من به آن‌ها پاسخ زشت یا سختگیرانه بدهم یا خیر. اما با این حال من برای هر نوع رفتارم محدودیت و خط قرمز هم دارم. خواهشم از همه این است که گمراه نشوند و فکر نکنند که این نتایج به دلیل کیفیت نامناسب تیم بوده است. تیم‌هایی که ابرقدرت والیبال جهان هستند و حتی مدافع عنوان قهرمانی در المپیک و یا جهانی هستند، این امکان وجود دارد که به المپیک نروم و سهمیه نگیرم. همان طور که گفتم بعد از نتیجه ما در دو بازی نخست جام جهانی، انگیزه بازیکنان از بین رفت چرا که آنها می‌دانستند تنها دو تیم راهی المپیک می‌شوند. امیدوارم تمامی کیفیت تیم ملی را بر اساس جام جهانی قضاوت نکنیم و نتایجی که پیش از آن رقم خورده بود و باعث شادی مردم شده بود را در نظر بگیرند.

او در ادامه درباره کمک‌های خود در تیم ملی و همچنین احتمال تغییر در کادر فنی تصریح کرد: از لحظه نخست که من اعضای کادر فنی تیم را اعلام کردم از طرف رسانه‌ها و برخی افراد دیگر که پیگیر بودند، سوابق دستیارانم مشکل اساسی بود. در جلسه امروز با آقای داورزنی در این باره صحبت کردیم. تا زمانی هم که نتایج تیم ملی خوب بود این مسئله عنوان نمی‌شد و شاید بتوان گفت که پوششی برای نواقصی بود که وجود داشت. اما وقتی اوضاع بد می‌شود و نتایج نامناسب، این نواقص دیده می‌شود. در جلسه به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار باشد من به کارم در تیم ملی ادامه بدهم که بسیار به آن خوش‌بینم آن نواقص را برطرف می‌کنیم و شرایط مناسب در رابطه با کادر فنی و نحوه رفتارم را اعمال می‌کنم. باید بگویم که نمی‌دانم چرا به زعم برخی کارشناسان شرایط دستیاران من نامناسب نشان داده می‌شد و انگار آن‌ها بمانند خاری در چشمان برخی بودند. چه آن زمان که مرحوم معدنی دستیارم بود و چه زمانی که آقای رحمانی در تیم بود. همیشه می‌خواستم کسانی به کادر فنی اضافه شوند که دائم انتقاد می‌کردند. از همان روز نخست بین من و فدراسیون ایران سوء تفاهمی وجود نداشت و تمامی همکاری‌ها به نحو احسن صورت می‌گرفت و اگر بخواهیم به همکاری‌مان ادامه دهیم با همکاری هم نواقص را برطرف می‌کنیم.

کواچ با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تزلزل ایران در جام جهانی ژاپن ذهنیت نادرست و همچنین انگیزه ناکافی بازیکنان بوده گفت: در رقابت‌های گذشته و همچنین لیگ جهانی والیبال هیچ کس از ابتدا نمی‌دانست که چه تیمی به فینال و یا دور بعد راه می‌یابد. زمانی که قبل از جام جهانی در دو دیدار تدارکاتی روسیه را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان با خوش‌بینی مفرطی به جام جهانی نگاه کردند و فکر می‌کردند می‌توانند راحت به پیروزی برسند. در واقع در برابر آرژانتینی که در سال‌های گذشته ما می‌توانستیم به راحتی شکست بدهیم مغلوب شدیم. اینجا بحث انگیزه و ذهنیت نادرست رخ می‌دهد که شاید بتوان گفت ما در این زمینه دچار تزلزل شدیم و نتوانستیم مسابقه‌ها را خوب شروع کنیم. با توجه به اینکه تنها دو تیم به المپیک می‌رفتند و اینکه ما در دیدارهای اول شکست خوردیم، از آن پس انگیزه بازیکنان از بین رفت و ما در بازی‌های آسانی به مانند کانادا و استرالیا با دشواری مواجه شدیم و بر خلاف آن در دیدار با تیم‌های قدرتمند بازی خوبی ارائه کردیم و این نشان می‌دهد که مشکل ذهنی وجود داشت که باید از این پس روی آن کار شود و به روش صحیح اصلاح شود.

سرمربی تیم ملی درباره مقایسه عملکرد او و ولاسکو در تیم ملی والیبال گفت: من معتقدم در چارچوب حیطه کاری‌ام در ایران موفق بوده‌ام و کارهای خوبی انجام داده‌ام. زمانی که من از تیم پروجا بیرون آمدم این اتفاق درباره جانشینان من رخ داد. کاستلانی سرمربی پروجا که نایب قهرمانی دنیا را با لهستان در کارنامه داشت وقتی به نتایج خوبی نمی‌رسید، مورد مقایسه و مواخذه قرار می‌گرفت و همین برای او مشکل‌ساز شد. این نشان ضعف و نقص یک مربی نیست بلکه یک رویه مرسوم است که اگر نتایج یک مربی بد باشد با مربی پیش از او مقایسه می‌شود.

او در ادامه افزود: ولاسکو سطح والیبال ایران را یک مرحله بالاتر برد و من هم از ابتدا تلاش کردم در مسیر او حرکت کنم و سعی‌ام بر این بود که این مسیر متوقف نشود و یا ما به قبل بازنگردیم. به نظرم ما در این مسیر خوب گام برداشتیم و در حال حاضر می‌توان گفت والیبال به عنوان ورزش اول کشور مورد توجه است. آنچه که باید به آن توجه کرد این است که ملی‌پوش بر اساس میزان کار خود به چشم می‌آید و هر بازیکنی با هر قابلیتی تمرین نکند، به یک بازیکن مبتدی تبدیل می‌شود. ما با بازیکنانی که در زمان خولیو ولاسکو هم حضور داشتند به نتایج خوبی رسیدیم. اگر بخواهم برای وضعیتم مثالی بیاورم باید بگویم که فرگوسن حدود 20 سال در تیم منچستر مربیگری کرد و بعد از رفتن او مربیان خوبی به این تیم آمدند اما آن نتایج تکرار نشد در حالی که بسیاری از بازیکنان زمان او هم بودند. در نتیجه این به معنای بد بودن مربیان جایگزین او یا بد بودن بازیکنان او نیست. زمانی که به ایران آمدم و جایگزین ولاسکو شدم گفتم که ولاسکو یکی از بزرگ‌ترین مربیان والیبال دنیاست و هر کسی که بخواهد راه او را ادامه بدهد و جایگزینش شود، غرور و افتخار بزرگی است. با حضور ولاسکو در ایران نقش ایران در نقشه جغرافیایی والیبال جهان گسترده‌تر شد و نام تیم بر سر زبان‌ها افتاد. من افتخار می‌کنم که راه او را ادامه می‌دهم و اصلا قصد مقایسه بین او و خودم یا هر کس دیگر را ندارم چون او خیلی بزرگ است.





تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن