تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807037455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيروي از مکتب اهل‌ بيت (ع) تنها راه نجات و رستگاري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
معاون اوقاف لرستان: پيروي از مکتب اهل‌ بيت (ع) تنها راه نجات و رستگاري است موج - خرم‌آباد - معاون اوقاف و امور خيريه لرستان با بيان اين‌که تنها راه نجات و رستگاري، پيروي از مکتب اهل‌بيت (ع) است، گفت: بانوان ولايي و زينبي بايد عرصه را بر بانوان بي‌حجاب و بدحجاب تنگ کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، در همايش رهروان زينبي که امروز، چهارم آبان، در حسينيه حبيب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه لرستان، با تسليت ايام سوگواري امام حسين(ع) و تسليت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، گفت: اگر حضرت زينب‌کبري(س) نبود وقايع کربلا آن‌گونه که به‌وقوع پيوسته بود و مظلوميت امام حسين(ع) و يارانش به جهانيان معرفي نمي‌شد و يزيد و يزيديان موفق مي‌شدند براي هميشه نام و ياد امام حسين(ع) و کربلا را خاموش کنند.
وي افزود: يکي از درس‌هاي کربلا براي ما اين است که از نقش زنان و بانوان در جبهه حق مي‎توان استفاده صحيح کرد در حادثه کربلا نيز با توجه به اين‌که در آن زمان رسانه و وسيله‌اي براي پيام‌رساني وجود نداشت وجود حضرت زينب(س) توانست در پيام‌رساني اين حادثه عظيم بسيار مؤثر باشد.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده اضافه کرد: اگرچه حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) به‌‍ظاهر به‌ عنوان اسراي کربلا به اسارت برده شدند و دشمن خيال مي‌کرد با اين اسارت آن‌ها را تحقير مي‌کند اما خطبه‌ها و سخنراني‌هاي حضرت زينب(س) و امام سجاد توانست با گذشت بيش از 1400 سال از واقعه کربلا، اين واقعه همچنان زنده بماند.
معاون فرهنگي، اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه لرستان از حضرت زينب(س) به‌عنوان بانويي با فضيلت که بعد از ائمه معصوم بالاترين مقام را دارد ياد کرد و گفت: در کربلا حضرت زينب شاهد شهادت امام حسين(ع) و 72 تن از بهترين انسان‌هاي دنيا بود و در اين حادثه 18 تن از عزيزترين کسانش را از دست داد او شاهد بود چگونه دشمن اسب بر پيکر امام حسين(ع) تاختند، او شاهد بود چگونه دشمن خيمه‌هايشان را به آتش کشيد اما اين مصيبت‌ها نتوانست بين او و خدا فاصله بياندازد حضرت زينب(س) در شب يازدهم محرم نماز شب را اقامه کرد.
وي اضافه کرد: حضرت زينب(س) چون خدا در نظرش بزرگ بود لذا هر حادثه‌اي که برايش اتفاق افتاد را در مقابل مقام و بزرگي خدا کوچک مي‌دانست و اين بانوي بزرگوار با چنين نگاهي توانست پيام انقلاب امام حسين(ع) را به گوش جهانيان برساند و خطبه‌هاي آتشينش پايه‌هاي حکومت يزيد و عبيدالله را متزلزل ساخت.
اين کارشناس مذهبي ادامه داد: در طول تاريخ هر يک از انبياء الهي که آمدند و زنان با آنان همراهي کردند موفق و هر يک از آن‌ها که همراهي بانوان را نداشتند ناموفق بودند که نمونه بارز آن همراهي زنان و بانوان بود که توانست انقلاب امام حسين(ع) را جهاني کند و در انقلاب اسلامي ايران نيز بانوان نقش مهمي داشتند.
عباس‌زاده با تاکيد بر اين‌که بانوان جامعه ما بايد زينبي باشند، گفت: بانوان ولايي و زينبي بايد عرصه را بر بانوان بي‌حجاب و بدحجاب تنگ کنند چراکه شايسته نيست در استاني که همه مردم آن شيعه هستند شاهد بي‌حجابي و بدحجابي برخي بانوان باشيم.
معاون اوقاف لرستان با بيان اين‌که تنها راه نجات و رستگاري، پيروي از مکتب اهل‌بيت(ع) است، افزود: دوران امام سجاد(ع) سخت‌ترين دوره براي امامت بود اما او با زبان دعا و استفاده از گريه براي امام حسين(ع) توانست عرصه را براي امامت ساير ائمه مهيا سازد به‌نحوي که بعد از امام حسين(ع) ديگر بني‌اميه و بين‌عباس جرأت نکردند هيچ يک از امامان را آشکارا به شهادت برسانند، بلکه آن‌ها را با دسيسه‌هايي و به طور مخفيانه به شهادت مي‎رساندند و در ظاهر خود را عزادار شهادت آن‌ها نشان مي‌دادند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن