تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حادثه کربلا مکتب و سبک زندگی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حادثه کربلا مکتب و سبک زندگی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حادثه کربلا یک حادثه فراتاریخی بوده و تنها یک نهضت و قیام نیست بلکه مکتب و سبک زندگی است.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی‌اشکوری عصر امروز در مراسم عزاداری حسینی (ع) مسجد عباسیه این شهرستان با فضایل و مناقب امام حسین (ع) را برشمرد و اظهار کرد: امام حسین (ع) با آن سوابق درخشان در اسلام و جایگاه ویژه‌ای که نزد پیامبر داشت نه تنها الگوی ما بلکه الگوی متعالی برای تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.


وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با فریاد هیهات‌منا‌الذله نشان داد که تنها راه مقابله با سلطه دشمنان و معاندان، مقاومت و پایداری است، نه تعامل و سیاست برد برد، گفت: امام حسین(ع) در کربلا به‌ویژه در شب و روز عاشورا در محاصره و تحریم کامل جبهه دشمن قرار داشت و دشمنان نیز پیشنهاد سازش و بیعت با یزید را روی میز گذاشتند و کافی بود امام حسین(ع) برای رفع محاصره و لغو تحریم و پایان دادن به جنگ با فرزند خبیث معاویه دست بیعت با یزید را می‌فشرد.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام می‌دانست اگر بیعت کند ممکن است مشکلات پیش آمده به‌طور موقت برطرف شود اما اصل دین و زحمات پیامبر (ص) در سقوط کامل قرار خواهد گرفت و فاتحه اسلام خوانده می‌شد.


وی با بیان اینکه امام (ع) فرمود اگر مدیریت و حاکمیت مسلمانان در دست انسان‌های فاسدی بیفتد باید فاتحه اسلام را خواند، افزود: حسین(ع) بر سر دین و ارزش‌های دینی با دشمن معامله نکرد.


میرحسینی‌اشکوری گفت: امام حسین (ع) در بیاناتی می‌فرماید فردی فاسد مرا بر سر دوراهی دین و دنیا قرار داده، من برای حفظ دین و شریعت تن به ذلت نمی‌دهم و عزت شهادت را بر ذلت تسلیم و بیعت با یزید ترجیح می‌دهم.


وی به امان‌نامه دشمن برای حضرت عباس (ع) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت عباس(ع) به دستور امام حسین (ع) حاضر شد با فرستادگان شمر صحبت کند اما حضرت عباس با قاطعیت و به صراحت در مقابل دشمنان فریاد زد، لعنت به شما و امان‌نامه شما که از من تقاضای جدا شدن از امام را دارید.


استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه نباید مرعوب دشمن شد و از قدرت پوشالی دشمن هراسی به دل راه داد، خاطرنشان کرد: نباید حل مشکلات کشور را به سازش با دشمن ارتباط داد و دستان دشمنی که به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است را فشرد.


وی متذکر شد: امروز بزرگ‌ترین خیانت به ملت این است که عده‌ای حل مشکلات اقتصادی کشور را در سازش با آمریکا بدانند.


میرحسینی‌اشکوری حسین‌بن‌علی را یعنی معیار حق و یزید را معیار باطل دانست و افزود: امروز نماد جریان باطل استکبار، صهیونیسم و آل‌سعود است.


وی قیام عاشورا را موجب تثبیت دین و احیای بندگی خدا خواند و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) که به عبادت و ذکر پروردگار عشق می‌ورزید به حضرت عباس (ع) فرمود «برو به سوی دشمنان و اگر توانستی تا بامداد فردا برای ما مهلت بگیر، باشد که ما امشب برای پروردگار خود نماز بخوانیم و دعا کنیم و در پیشگاه پروردگار آمرزش بخواهیم، خدا می‌داند که من نماز خواندن و قرآن خواندن و زیاد دعا کردن و استغفار کردن را دوست دارم».


این استاد حوزه و دانشگاه به فاصله تاریخی قیام عاشورا با عصر حاضر اشاره کرد و گفت: هر مصیبت انسان پس از دوره‌ای به فراموشی سپرده می‌شود، اما مصیبت حسین(ع) هنوز بوی تازگی می‌دهد و شور و اشک و عشق به حسین تازه و پر حرارت است.


وی اضافه کرد: میلیون‌ها انسان مظلوم در طول تاریخ کشته شدند و اصلاً نامی از آنها نیست اما 72 انسان ملکوتی که در یک‌هزار و 400 سال قبل به شهادت رسیدند هر سال یاد و نام آنها با شکوه‌تر زنده می‌شود.


میرحسینی‌اشکوری تازگی مصیبت حسین(ع) را به این دلیل دانست که حادثه کربلا یک حادثه فرا تاریخی بوده و تنها یک نهضت و قیام نیست بلکه یک مکتب و سبک زندگی است.


وی اشک‌ها و عزاداری‌های حسینی (ع) را بسیار با ارزش خواند و یادآور شد: در روایات ما بر ارزش اشک ریختن در عزای حسین (ع) بسیار تأکید شده و در روایت آمده که هیچ روزی نبود اسم امام حسین (ع) در نزد امام صادق (ع) برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بیاورند بلکه در تمام روز گریان و محزون بودند.


این استاد حوزه و دانشگاه بهره‌گیری و اطاعت از ولایت را ضامن تعالی دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه صدای ولایت را بشنوند و به آن عمل کنند کارها درست می‌شود، اما عده‌ای تنها در سخن ولایت‌مدار هستند.


منبع: فارس


براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


انتهاي پيام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نفوذ فرهنگی را باور کنیم
تغذیه ناسالم پایه اصلی ابتلا به سرطان
چرا آمار طلاق در ایران کاهش نمی‌یابد؟
طلاق در زندگی کودکان چه تاثیراتی دارد؟
برگزیده شدن موزه اسباب بازی و عروسک کاشان در جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی
چرا در اسلام بر مفهوم آزادی تأکید نشده است؟
ورزش مهم ترین عامل پیشگیری از پوکی استخوان
مردم شخص امام حسین(ع) را دوست داشتند، اما نسبت به تمدن او بغض داشتند
آمار طلاق و سن ازدواج با شرایط فعلی کاهش نمی‌یابد





۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن