تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرطانی که هنرمندان ما را امسال از نفس انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرطانی که هنرمندان ما را امسال از نفس انداخت
مرگ هنرمندان محبوب کشورمان بر اثر ابتلا به سرطان هشداری است برای اینکه متوجه افزایش مرگ‌های سرطانی در سنین پایین و جوانی باشیم.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هما روستا مدتها با بیماری سرطان مبارزه کرد، هر چند رسانه‌ها و خبرنگاران هنری به احترام او که دوست نداشت خبری درباره بیماری‌اش منتشر شود، در تمام این سال‌ها هیچ خبری مخابره نکردند اما هم هنرمندان و هم خبرنگاران هنری می‌دانستند که بانوی باوقار هنرمند، چگونه با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.


سرطان امروزه به بیماری حادی در بین آحاد مختلف جامعه تبدیل شده به طوری که شیوع و بروز آن در جهان و ایران به مرز هشدار رسیده است. سرطان یا "Cancer" این روزها مورد توجه و تامل بسیاری از حوزه‌های علم پزشکی قرار گرفته و این امر نیز به دلیل رشد فزاینده شیوع آن در جوامع مختلف بشری است.


این بیماری در حال حاضر بنا به یافته متخصصان و آمارهای موجود، دومین عامل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه است که بزودی به عامل اصلی مرگ و میر تبدیل می‌شود.


این طور شد که به سراغ یکی از اعضای انجمن آنکولوژی ایران رفتم و علت را از وی جویا شدم. 


دکتر محمدرضا قوام نصیری گفت: علت اصلی بوجود آمدن سرطان در بین مردم طبخ غذا با حرارت بالا،‌ سرخ کردن گوشت قرمز،‌ کاهش استرس و ... است.


سرطان در این نقاط بیشتر لانه می‌کند!
محمدرضا قوام نصیری دبیر انجمن آنکولوژی ایران افزود: در کشور ما سرطان‌های گوارش فوقانی مهم‌تر از سرطان‌های روده بزرگ است ولی در اروپا و آمریکا به فراوان دیده می‌شود.


در کشور ما سرطان فوقانی رو به افزایش است و حداکثر سرطانی که در ایران به چشم می خورد سرطان معده که در دستگاه‌ گوارش وجود دارد که بیشترین کشتار را در ایران دارد و از نوع سرطان‌های خطرناک است.


وی ادامه داد: از نظر شیوع و مرگ و میر، سرطانی که بیشترین تاثیر را روی مردم می‌گذارد سرطان مری است که در کمربند سبزی به تعریف آن می‌پردازند که این کمربند از آذربایجان تا خراسان شمالی و مرز ایران و شمال افغانستان می‌رود که در این شهرها شایع است و متاسفانه مرگ و میر بالایی نیز دارد، و چون علائم آن دیرتر به چشم می‌خورد،‌ دیرتر مردم مراجعه می‌کنند علائم این نوع سرطان‌ها سوهاضمه است.


دور این غذاها را خط بکشید
دبیر انجمن آنکولوژی ایران تصریح کرد: علت به وجود آمدن این سرطان‌ها  تا حدی میتواند تغذیه‌ای باشد، چون دستگاه‌ گوارش و سرطانهای آن بی‌ارتباط با خوردن غذا و طبخ آن و موادی که در غذا استفاده می‌شوند،‌ نیست و با هم ارتباط دارند،‌ غذاهایی که با گوشت طبخ می‌شوند و نمک در آن غذا وجود داشته باشد برای معده سرطان‌زا است.


اگر چنانچه موادی در آب و آشامیدنی‌هایی وجود داشته باشد مانند آب که نیترات و نیتریت آن زیاد است اینها می‌توانند تبدیل به نیتروزومین شوند و ایجاد سرطان معده و مری کنند و این برنامه‌ سرطان زایی همچنان وجود دارد استفاده از روغن‌های نامناسب و طبخ با درجه حرارت بالا بصورت سرخ کردنی بسیار خطرناک‌ است و اگر از درجه 80 بگذرد هر روغنی تحمل این درجه حرارت را ندارد و مواد شیمیایی آروماتیک ایجاد می کند که وجود این مواد سرطان‌زا است.


همیشه پای روغن‌ها در میان است
قوام نصیری اظهار داشت: روغن‌هایی که چندین بار از آنها استفاده شده مثل غذاهایی که در فست فود‌ها آماده می‌شوند و چون روغن آنها سوخته است بسیار بسیار سرطان‌زا هستند، برای کسانی که روغن نمی توانند استفاده کنند و هر نوبت باید با روغن تازه غذا درست کنند و تکرار این عمل برایشان باعث دشواری است، غذا در این حالت تبخیر می‌شود و چون حرارت دراین حالت بالا‌ست چندین روز هم از این روغن‌ها استفاده می‌کنند که در بیشتر شهرهای صنعتی و بزرگ مثل تهران، مشهد،‌ اصفهان و ... این اتفاق دیده می‌شود و از عوارض و خطرات جدی آن ایجاد سرطان است که در دستگاه  گوارش بخصوص دستگاه گوارش فوقانی و روده بزرگ را نیز می تواند در بر داشته باشد و تحت تاثیر قرار دهد.


وی بیان کرد: نان سفید و نان‌هایی که مخصوص همبرگر هستند و گوشت چرخ کرده که طبخ آن در روغن است متاسفانه مصرف این نوع غذاها چون زیاد است،‌ سرطان روده بزرگ را به دنبال دارد.


سرطان گوارش بیخ گوش استرسی‌ها
قوام نصیری با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب سرطان شده و به تغییرات ژنتیک اضافه شده،‌ استرس است، اذعان داشت: استرس یکی از عوامل بسیار مهم کل سرطان‌هاست و در اولویت اول قرار گرفته است و حتی استعمال دخانیات که برای سرطان ریه خطرناک است و مهمترین عامل به شمار می‌رود،‌ بعد از استرس قرار گرفته است،‌ بنابراین استرس در ایجاد ترشحات مواد ناخواسته و ناگهانی که به داخل خون دارد نقش بسزایی را ایفا می کند و روی بافتهای مختلف اثر می‌گذارد.


وی در ادامه گفت: اگر استرس به صورت جدی باشد، سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مختل می کند و سرطان شروع آن،‌ ادامه و پیشرفت و نقش آن در قسمت‌های مختلف بدن و با ضعیف بودن سیستم دفاعی بدن همراه است که در این حالت سرطان وجود می‌آید.


دکتر نصیری بیان کرد: تمام افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند آنها به دلیل اینکه از صبح تا شب درگیر کارند و به خانه برمی‌گردند و نمی توانند غذا به راحتی در خانه‌هایشان تهیه کنند از غذاهای فست فودی استفاده می کنند و سرطان در آنها زیاد دیده می شود.


سبد غذایی ضد سرطان
دبیر انجمن آنکولوژی ایران افزود: از غذاهای فست فودی پرهیز کنید بخصوص غذاهایی که در حرارت بالا و در زمان کوتاه طبخ می‌شوند مثل مرغ سوخاری،‌ شنیسل و .. اینها غذاهایی هستند که در حرارت بالا طبخ می شوند که این درجه حرارت 200 درجه است، به دلیل اینکه چنددقیقه بیشتر این مواد غذایی نپخته داخل روغن قرار نمی‌گیرد و عمل طبخ بر روی آنها زود انجام می‌شود.


دبیر انجمن آنکولوژی ایران خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این بیماری در بین مردم باید استرس را کم کنیم،‌ بهبود وضعیت تغذیه ای یعنی موادی که استفاده می‌شود مثل سبزیجات تازه طبخ آنها با بخار انجام شود،‌  از نان های سبوس‌دار و از نان های سفید هرگز استفاده نشود‌،‌ گوشت قرمز سرخ نشود و با حرارت ملائم و در مدت طولانی طبخ شود، مواد غذایی نمک نداشته باشد و تا می‌توانند به گوشت قرمز نمک اضافه نکنند و از خرید مرغ هایی که در آنها مواد هورمونی و داروهای مخصوص وجود دارد و زود رشد می‌کنند و در مدت زمان کوتاه به بازار می آیند،‌اجتناب کنند و طبخ نکنند.


سلاح موثر علیه سرطان
آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم، تا به سرطان گوارش دچار نشویم استفاده از ماهیانی است که روغن امگا 3 دارند، زیتون و روغن آن است که ضد سرطان‌اند و بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات خام استفاده کنیم، اگر به این نکته‌هایی که دکتر محمدرضا قوام نصیری اشاره کردند توجه کنیم،‌ بیشتر می توانیم با این بیماری خانمان سوز بجنگیم و آن را از زندگی خود بیرون کنیم و آنچه که در این دنیای هستی به چشم می‌خورد سلامتی است که خداوند به ما هدیه داده است.


گزارش از فاطمه فلاح خیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

گروه‌های خونی هم گاهی اوقات حساس می‌شوند
مصرف گوشت قرمز با کاهو ممنوع
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، یک عامل بروز سرطان غدد بزاقی
شیمی درمانی بدون ریزش مو/خنک کردن پوست سر یکی از راهکار‌ها
71 مورد از سرطان های گوارشی مربوط به ایران است/ مصرف ید کاهش دهنده سرطان‌های گوارشی است
غذای ارگانیک بخورید تا سرطان نگیرید
انتقال بیماری از طریق آندوسکوپی در ایران وجود ندارد/ ایران رتبه نخست تشخیص بیماری پانکراس در منطقه





۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن