تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820835019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زائران ايراني از اجرا کنندگان مراسم سنتي عاشورا فاصله بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۲ب.ظ)
در کربلا؛ زائران ايراني از اجرا کنندگان مراسم سنتي عاشورا فاصله بگيرند موج - يک متخصص جراحي عمومي کشورمان به تمامي زائراني که روز عاشورا در کربلا حضور دارند، توصيه اکيد کرد: به دليل انتشار خون و احتمال انتقال بيماري، از گروه‌هاي برگزار کننده مراسم سنتي عاشورا در کربلا فاصله بگيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، وحيد حميدي، پزشک متخصص جراحي عمومي، که سال‌ها تجربه فعاليت و حضور در مراسم عاشورا و اربعين حسيني در عتبات عاليات را دارد و همينک نيز به عتبات عاليات اعزام شده است،با اشاره به اينکه همه گيري بيماري‌هاي واگير در محل تجمع مردم موجب نگراني است، گفت: بر همين اساس دستور العمل هاي ويژه اي در خصوص مقابله با بيماري‌هاي مختلف از جمله هپاتيت داريم.

عينک بزنيد
وي ادامه داد: در روز عاشورا حجم بسيار زيادي خون در فضاي اطراف حرم‌هاي کربلا پخش مي‌شود بر همين اساس به زائران توصيه مي‌شود از عينک استفاده کنند.

روي زخم خود را بپوشانيد
اين جراح بيمارستان ميلاد به همه زائراني که در روز عاشورا در کربلاي معلي هستند توصيه اکيد کرد در صورتي که زخم باز دارند (بريدگي، سوختگي يا هر زخمي که در آن پوست آسيب ديده و زخم باز است) حتماً روي زخم خود را بپوشانند.

از ماسک استفاده کنيد و دهان خود را بازنگه نداريد
وي تصريح کرد: همچنين به هيچ وجه اگر اطراف حرم‌هاي مطهر کربلا هستيد دهان و مجراي تنفسي خود را باز نگذاريد چون احتمال ورود قطره‌هاي خون به دهان افراد وجود دارد و ممکن است به بيماري هپاتيت دچار شوند به همين دليل بهتر است از ماسک استفاده شود.

از جايي که نمي‌شناسيد غذا تهيه نکنيد
حميدي با اشاره به شيوع بيماري وبا در عراق نيز به زائران توصيه کرد با توجه به اينکه شيوع اين بيماري از طريق خوردن آب و غذاي آلوده است بر همين اساس زائران نبايد از جايي که نمي‌شناسند غذا تهيه کنند.

ظرف شخصي و آب همراه داشته باشيد
وي ادامه داد: با توجه به حجم بالاي مسافر در روزهاي ويژه محرم و صفر شست و شوي ظروف به خوبي صورت نمي‌گيرد و بهتر است زائران ظرف شخصي و آب همراه داشته باشند.

از برگزار کنندگان مراسم سنتي عاشورا در کربلا فاصله بگيريد
اين پزشک متخصص جراحي عمومي کشورمان از زائران خواست تا جايي که مي‌توانند از برگزار کنندگان مراسم سنتي عاشورا در کربلا فاصله بگيرند چون هر خوني که از بدن اين افراد در هوا پخش مي‌شود ممکن است وارد مخاط و مجازي دهان شود و ادامه داد: بارها ديده شده است که زائران ما که صرفاً تماشاگر اين صحنه‌ها بوده‌اند و خود هيچ شرکتي در آن نداشته‌اند به واسطه عدم کنترل وسيله عزاداري سنتي اين روز، صدمه ديده‌اند.

اگر بيماري روحي داريد، مراقب تشديد آن باشيد
وي تصريح کرد: هر زائري که مشکل يا بيماري خاصي دارد بايد به شدت مراقب خود باشد تا براي خود و ديگران در سفر کربلا مشکل ايجاد نکند. اگر کساني هستند که در ايران بيماري روحي رواني و يا عصبي دارند قبل از سفر با روانپزشک خود صحبت کنند و مدير کاروان را نيز در جريان بگذارند و داروهاي خود را همراه داشته باشد.
حميدي تصريح کرد: براي اين گروه از زائران مشاهده مراسم سنتي عاشورا در کربلا يک شُوک بزرگ است و ممکن است علي رغم اينکه مثلاً در ايران هرگز دچار حمله‌هاي عصبي و شوک‌هاي حاد رواني نمي‌شده‌اند اما در عراق دچار اين مسأله شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن