تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820368833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پل پیروزی» که دوباره جهان را نجات می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «پل پیروزی» که دوباره جهان را نجات می دهد
اگر چه امریکا و متحدانش در منطقه و فرامنطقه نگران این اتحاد و ائتلاف و پیروزی روسیه و ایران در خاورمیانه هستند اما نباید فراموش کنند که جهان بحران زده امروز نیازمند این پیروزی است که پل آن از ایران می گذرد تا تهران نقش تعادل ساز و تغییر بنیادین در نظام بین الملل را ایفا کند...




پل پیروزی لقبی است که به ایران داده شده است. درست پس از اینکه ارتش نازی به تعهدات خود در قبال شوروی سابق پایبند نماند و در جنگ جهانی دوم به روسیه لشگر کشید، اما در نیمه راه زمین گیر شد. دو علت بزرگ در زمین گیر شدن ارتش قدرتمند هیتلری وجود داشت. ابتدا مقاومت روس ها و دوم سرمای سنگین سیبری و سرزمین روسیه.


در همین زمان بود که متفقین تصمیم گرفتند ارتش نازی و هیتلر را برای همیشه از صحنه سیاسی خارج کنند و با هجوم به سرزمین روسیه و کمک به ارتش آن، فصلی نو در سیاست نظام بین الملل ایجاد کنند که با عبور از نظام موازنه قوای پیش از جنگ جهانی اول به نظام دوقطبی بعد از جنگ جهانی دوم منتقل شد.


با نگاهی به تاریخ، مشخص می شود که سرزمین روسیه در تاریخ دوران مدرن، دو بار غرب را از نابودی مطلق نجات داده است. ابتدا زمانی که ناپلئون بناپارت با تسخیر جهان به روسیه یورش برد و در آنجا شکست خورد و بار دوم ارتش هیتلر در این سرزمین به بن بست فکری،‌ نظامی و عملیاتی رسید و با تاریخ خداحافظی کرد.


اما دنیا فراموش نمی کند که پیروزی بر هیتلر و دنیای منظم و مخوفش، از مسیر «پل پیروزی» رخ داد. ایران پلی شد برای متفقین تا از نیروهای متفق در سرزمین روسیه با هیتلریسم وداع کنند.


حال در این برهه خاص که بحران خاورمیانه و تروریسم هدایت شده همه دنیا را تهدید می کند، بار دیگر این «پل» بازآفرینی شده است. در حالی که غرب با داعش و تروریسم نهادینه شده، در حال بازی و معامله منافع و نفوذ است، ایران با ایجاد دوباره «پل پیروزی» نیروهای روسیه را به سمت سوریه و مقابله با تروریست ها، هدایت کرده است که هم مثل صهیونیست ها زمانی آرزوی حکومت از کجا تا کجا را داشتند و هم کسی فکر نمی کرد که این غول آدم کش را کسی بتواند به زانو در آورد.


اگر چه امریکا و متحدانش در منطقه و فرامنطقه نگران این اتحاد و ائتلاف و پیروزی روسیه و ایران در خاورمیانه هستند اما نباید فراموش کنند که جهان بحران زده امروز نیازمند این پیروزی است که پل آن از ایران می گذرد تا تهران نقش تعادل ساز و تغییر بنیادین در نظام بین الملل را ایفا کند.


تفاوت بنیادی ایران در نقش کنونی خود با دوران جنگ جهانی دوم این است که در این برهه این است که نقش فعال ایران در حمایت از مقاومت، نجات خاورمیانه، پایان دادن به وضعیت امنیتی جهان بسیار پررنگ است...




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن