تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804451398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربيت نسل جديد پزشکان پژوهشگر توسط وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
تربيت نسل جديد پزشکان پژوهشگر توسط وزارت بهداشت موج - معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان گفت: متاسفانه ميزان ارجاع به مقالات علمي پژوهشگران ايراني نسبت به توليد آن‌ها کم است.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا ملک زاده در سمينار توليد علم و رتبه بندي دانشگاه‌ها در خراسان شمالي با اعلام خبر کسب رتبه نخست منطقه در توليدات علمي در سال 2014 خاطرنشان کرد: اين رتبه در سطح جهان براي ايران 17 است؛ زيرا 40 هزار مقاله علمي توسط محققين کشورطي يک سال توليد شد که 50 درصد عمده اين توليدات علمي در زمينه علوم پزشکي باليني است.
وي با تاکيد بر اين که توليدات علمي زماني نافع خواهد بود که در سطح ملي و بين المللي مورد ارجاع قرار گيرد، گفت: متاسفانه ميزان ارجاع به مقالات علمي پژوهشگران ايراني نسبت به توليد آن‌ها کم است.
اين در حالي است که دانشگاه علوم پزشکي تهران به عنوان دانشگاه پيشرو کشور تنها 94 مقاله سطح بالا و قابل استناد دارد.
اين مقام مسئول با بيان اين که تحقيقات بايد در جهت پاسخ به مشکلات حوزه سلامت و عملياتي باشد، عنوان کرد: پژوهش‌هاي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي نيز در جهت توليد علم نافع، کاربردي و قابل استناد است.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تصريح کرد: در حال حاضر بخشي از تحقيقاتي که به صورت مقاله چاپ مي‌شود، سطحي است زيرا روش‌هايي که به کار مي‌رود دقيق نيست. از سوي ديگر تجزيه و تحليل اين پژوهش‌ها نيز ضعيف و حتي ممکن است تفسيرآن نيز غلط باشد.
ملک زاده با تاکيد بر اين که ملاک ما در توليد مقالات علمي کيفيت آن‌ها است نه کميت، گفت: کميت يک مقاله با تعداد دفعاتي که به آن ارجاع و استناد شده است، سنجيده مي‌شود که متاسفانه اين ميزان در مورد مقالات محققان کشورمان پايين است.
وي افزود: نظام علم سنجي و اعتبار دهي بايد بين تحقيقات کاربردي و بنيادي تفاوت قائل شود. بايد تلاش کرد زيرساخت‌هاي تحقيقاتي را ارتقا داده تا محققان نيز وقت، بودجه و انرژي خود را صرف اقدامات اثر بخش کنند.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که براي توسعه علمي بايد بر نيروي انساني سرمايه گذاري صورت گيرد، گفت: همچنين بايد زيرساخت‌ها براي اشتغال، تحقيق و پيشرفت دانشجويان فراهم شود تا به تحقيقات از نظر کيفي عمق ببخشيم. اين امر مستلزم اين است که به محققين اعتماد کرده و به آن‌ها بودجه دهيم.
وي با اشاره به وجود 4 ميليون دانشمند در سراسر جهان که مقالات آن‌ها در موسسه isi منعکس شده است، خاطرنشان کرد: از اين افراد تنها 60 هزار نفر به عنوان دانشمندان برتر از نظرتعداد ارجاع به مقاله انتخاب شده‌اند.
انتظار مي‌رود حداقل 3 تا 4 هزار نفر از آن‌ها ايراني باشند در حالي که فقط 88 نفر از اين تعداد ايراني هستند.
اين مقام مسوول افزود: بايد تلاش کرد افرادي که مي‌توانند در اين ليست قرار بگيرند راحفظ وحمايت کنيم زيرا اين افراد به خاطر مهيا نبودن زيرساخت‌ها به نقاط ديگر جهان مهاجرت مي‌کنند.
وي از تربيت نسل جديد دانشجويان پزشکي به عنوان پزشکان پژوهشگر توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خبر داد و گفت: اين برنامه در سراسر جهان اجرا و سرمايه گذاري‌هاي بزرگي در اين مورد صورت مي‌گيرد اما تاکنون کشور ما برنامه تربيت محقق نداشته است.
اين درحالي است که مقام معظم رهبري از مجلس و دولت خواسته‌اند در زمينه توليد علم، تحقيقات و پژوهش برنامه ريزي کنند.
در ادامه محمد جواد دهقاني رييس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام نيز توليد علم را از وظايف بسيار مهم دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با پيگيري سياست گذاري‌ها در بحث علم و فناوري، توليد علم به مساله بسيار مهمي براي دانشگاه‌ها مبدل شده است.
دهقاني افزود: ميزان تحقق سياست‌هاي کلان در بخش علم، مرجعيت علمي و فناوري، توليد علم و ميزان اثربخشي اقتصادي معيارهاي سنجش پايگاه استنادي علوم جهان اسلام است.
رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به وظايف اين پايگاه اشاره و اذعان کرد: ارزش گزاري کمي، کيفي و رتبه بندي مؤلفه‌هاي مختلف، بررسي مقالات راهبردي مناسب و سنجش وضعيت انتشارات، برنامه ريزي براي ارزيابي و ايجاد زمينه‌هاي مناسب تعاملات بهينه، ارائه ابزارهاي مناسب براي ارتقا و پاسخگويي علمي به نيازهاي کشور و ترسيم نقشه علمي کشورهاي اسلامي از جمله وظايف پايگاه استنادي علوم جهان اسلام است.
وي همچنين درمورد مهم‌ترين برنامه‌هاي پايگاه عنوان کرد: کيفي سازي نشريات، ارتقاي معيارها در توسعه نظام شبکه سخت افزاري و نرم افزاري موجود، تغيير گفتمان علمي کشور از نگاه صرف به شاخص کميت توليد علم به ساير شاخص‌هاي کيفي، ارتقاي جايگاه بين المللي پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، کمک به عملياتي کردن سياست‌هاي کلان علم و فناوري ابلاغي توسط مقام معظم رهبري، ارتقاي معيار نمايه سازي از جمله مواردي است که به جد آن‌ها را دنبال مي‌کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن