تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821015326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیاده روی همراه با تفکر مثبت برای رفع استرس


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
images
برای رفع استرس و اضطراب بهتر است به دو روش پیاده روی و تفکر مثبت متوسل شوید و با استفاده از آنان استرس و تنش خود را کم کنید تا دچار مشکل نشوید رسیدن به ارامش با این روش ها بسیار آسان است و سریع ترین و کم هزینه ترین راه حل است. پروفسور محمدرضا صادقی روز چهارشنبه در ‘همایش آموزش عملی تنش زدایی برای کنترل استرس’ در مشهد افزود: استرس یک واژه کلی است که بیشتر جنبه فیزیکی و جسمانی دارد و به دو بخش خوب و بد تقسیم بندی می شود.
وی گفت: در روانشناسی وقتی از استرس صحبت می شود منظور استرس بد است، افکار منفی باعث اضطراب، هیجانات و احساسهای منفی در فرد می شوند در حالی که با آرامش و فکرهای مثبت می توان استرس را کنترل کرد.
این استاد دانشگاه افزود: آرامش مقوله فردی است لذا افراد می توانند روی خودشان کار کنند و اضطراب و استرسهایشان را کنترل نمایند.
وی ادامه داد: اضطراب بالا و داشتن آرامش رابطه معکوس دارند بطوری که هر چه اضطراب بالاتر رود آرامش پایین تر می آید و زمانی که آرامش بالایی داریم، روی خودمان کنترل داریم و اضطراب به مراتب پایین تر می آید.
استاد دانشگاههای لاوال و فونکتون کانادا ادامه داد: برای اینکه زندگی خوبی داشته باشیم باید بتوانیم استرس های روزمره را کنترل کنیم و تکنیک ‘تنش زدایی تدریجی ماهیچه ای’ یکی از راهکارها در این زمینه است.
وی با آموزش این تکنیک به شرکت کنندگان در همایش گفت: تکنیک تنش زدایی تدریجی و ماهیچه ای یکی از روش های طبیعی تنش زدایی است و با اجرای این تکنیک یک نوبت در روز می توان استرس ها را به کنترل در آورد.
وی تنفس عمیق را یکی از ارکان تکنیک فوق عنوان و تاکید کرد: در تنفس عمیق انجام دم به مدت دو ثانیه، نگه داشتن تنفس به میزان دو ثانیه و بازدم به مدت چهار ثانیه طول می کشد.
وی ادامه داد: با اجرای تکنیک مزبور ماهیچه های مختلف بدن شامل گردن، دست، شانه، انگشتان، شکم، کمر، صورت، ران، چشم و کف دست منبسط شده و استرس ها کاهش می یابند.
همایش آموزش عملی تنش زدایی برای کنترل استرس به همت انجمن روانشناسی خراسان رضوی و دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
3027/1858
29 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن