تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاوش‌هاي باستان‌شناسي براي دستيابي به ناشناخته هاي تاريخ کرمانشاه ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲ب.ظ)
کاوش‌هاي باستان‌شناسي براي دستيابي به ناشناخته هاي تاريخ کرمانشاه ضروري است موج - مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه گفت: تاريخ کرمانشاه زواياي ناشناخته بسياري دارد که ادامه کاوش‌هاي باستان‌شناسي براي دستيابي به اين ناشناخته ها را در کرمانشاه ضروري کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي فعله گري در نشست علمي باستان شناسي منطقه زاگرس، اظهارکرد: در کشور ايران حوزه ميراث فرهنگي و باستان شناسي داراي موقعيت بسياري ممتاز و ويژه اي است.
وي ادامه داد: متاسفانه پژوهش‌هاي باستان شناسي در چند سال گذشته در کرمانشاه به دليل مشکلات مالي و بودجه اي تعطيل شده بود، اما؛ از سال 92 که به عنوان مدير کل ميراث فرهنگي وارد کرمانشاه شدم، تمام تلاش ما بر اين بود که اين حوزه را به هر نحو ممکن فعال کنيم.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه تاکيد کرد: يکي از اصلي ترين دغدغه هاي ما در حوزه ميراث فرهنگي ادامه کاوش هاي باستان شناسي بوده و هست.
فعله گري تصريح کرد: با توجه به پيگيري هايي که انجام شد در تامين اعتبارات سال 93 سهم خوبي براي بحث ادامه کاوش هاي باستان شناسي لحاظ شد و ما شاهد انجام پروژه هاي باستان شناسي در حوزه هاي تاق بستان و شکارگاه خسرو و همچنين کاوش هايي در محدوده غار رازآور بوديم که بزودي نتايج آنها نيز منتشر مي شود.
وي تاکيد کرد: با توجه به قدمتي که استان کرمانشاه دارد، اهميت کار باستان شناسي در اين ديار براي فعالين اين عرصه بسيار مهم است.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه گفت: انجام پروژه هاي باستان شناسي در اين استان مي تواند بخشي از تاريخ طولاني و ناشناخته کرمانشاه را روشن کند.
فعله گري همچنين با اشاره به نقش باستان شناسي در توسعه گردشگري گفت: روشن ساختن تاريخ کهن و پر از رمز و راز استان مي تواند در توسعه گردشگري نيز اهميت ويژه اي داشته باشد و از آنجايي که گردشگري به عنوان محور اصلي توسعه استان شناخته شده، وظيفه ماست که به هر طريق ممکن شرايط را براي توسعه گردشگري فراهم کنيم.
گفتني است: نشست علمي باستان‌شناسي درباره منطقه زاگرس با سخنراني اساتيد برجسته باستان شناسي جهان در هتل پارسيان کرمانشاه برگزار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن