تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804018565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني بخش خصوصي از بسته اقتصادي جديد دولت/ بنگاه هاي توليدي سرمايه دولت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۵ب.ظ)
جلال‌پور تاکيد کرد: نگراني بخش خصوصي از بسته اقتصادي جديد دولت/ بنگاه هاي توليدي سرمايه دولت هستند موج - رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: فعالان اقتصادي نسبت به بسته جديد اقتصادي دولت براي بازگشت رونق اقتصادي در نيمه دوم سال نگرانند و بيم آن وجود دارد که که منابع اين بسته، صرف خصولتي‌ها شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محسن جلال‌پور، رئيس اتاق بازرگاني ايران در پنجمين نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران با با تحليل شرايط کنوني اقتصاد کشور اظهار کرد: متاسفانه وضعيت کنوني اقتصادي، شرايط مناسبي نيست و برخي سوءتدبيرهايي که متکي به نفت و با محوريت دولت در اقتصاد انجام شد، عملا کارآمدي در اقتصاد را با حاشيه مواجه کرد.
وي ادامه داد: به دليل همين ناکارآمدي، سرمايه‌هاي اجتماعي به شدت کاهش يافت و در اين شرايطي که خاورميانه در التهاب به سر مي برد، امروز ايران کشوري استقلال‌طلب است و سرمايه اجتماعي حداکثري از نيازمندي‌هاي حداقلي است.
وي تصريح کرد: براي به‌دست آوردن سرمايه اجتماعي نيازمند اصلاح اقتصادي هستيم، اين در شرايطي است که در سال‌هاي گذشته دولت در اقتصاد بار خاطر و نه يار شاطر بوده در حالي که فضاي سالم و رقابتي را نيز دچار تنش کرده است.
به گفته جلال‌پور، امروز شرايطي در کشور حاکم است که دولتي مدبر و مجلسي فهيم در کنار نظام باتجربه بسيار ارزنده بايد اقتصاد را به بهترين شکل مديريت کند، اين در شرايطي است که فروش نفت به شدت کاهش يافته است و هم‌اکنون تمام لوازم لازم براي تغيير پارادايم در اقتصاد کشور وجود دارد و بنگاه‌هاي اقتصادي به همين نسبت دچار مشکل شده‌اند.
رئيس پارلمان بخش خصوصي ادامه داد: بنگاه‌هاي توليدي که ما اکنون نگران آن هستيم، سرمايه‌هاي ملي کشور به شمار مي‌رود و پروسه ظهور تک‌تک آنها بسيار طولاني بوده است، بنابراين نبايد به راحتي اجازه فروپاشي آنها را داد.
وي اظهار داشت: دوره مشخص شده براي اجراي بسته رونق اقتصادي که در روزهاي گذشته از سوي دولت رونمايي شده است، پنج ماه است در حالي که ابهامات بسياري در اين بسته به چشم مي‌خورد و شيوه اجرا در پنج ماهه نيز هيچ شفافيتي ندارد.
جلال‌پور ادامه داد: نگراني اصلي از اين بسته اين است که به چه طريقي منابع در نظر گرفته شده قرار است هزينه شود؛ هر چند حجم آن نيز قابل مقايسه با نياز امروز اقتصاد ايران نيست.
وي افزود: نگراني بخش خصوصي از چگونگي صرف منابع بسته رونق اقتصادي به شدت بالاست و هنوز مشخص نيست که آيا قرار است اين منابع به بنگاه‌هاي خصولتي و دولتي که ماليات هم نمي‌دهند و سربار اقتصاد ايران هستند، پرداخت شود يا اينکه بخش خصوصي واقعي ذينفع قرار گيرد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران ادامه داد: ما به عنوان اتاق‌هاي بازرگاني، اصناف و تعاون به طور قطع شيوه اجراي بسته رونق اقتصادي را رصد و به رئيس‌جمهور، رئيس مجلس و رئيس قوه قضاييه گزارشاتي ارائه خواهيم کرد.
جلال‌پور گفت: چنانچه اين دوران تجربه خوبي از خود بر جاي گذارد، اقتصاد ايران را مي‌تواند متحول کند و البته در اين ميان، فرض‌هاي حکمراني هم بايد عوض شود.
وي تصريح کرد: دولت بزرگ و عائله‌دار نمي‌تواند شرايط را براي اقتصاد مقاومتي ايجاد کند، ضمن اينکه فکر مي‌کنيم تزريق منابع نفتي و مالياتي نبايد به بزرگتر شدن سهم دولت در کيک اقتصاد منجر شود بلکه بايد اين منابع صرف زيربناها و ايجاد فضاي کسب و کار مناسب شده و توسعه اقتصاد بخش خصوصي را رقم زند؛ نه اينکه توسعه دولت در اقتصاد را رقم زند.
رئيس پارلمان بخش خصوصي ادامه داد: بايد الزامات لازم براي ورود سرمايه‌هاي داخلي و خارجي به اقتصاد را فراهم کرد که لازمه آن کاهش فساد و رانت، ايجاد فضاي رقابتي، ثبات قوانين و از ميان برداشتن قانون‌هاي مزاحم است و البته نبايد نقش دستگاه قضايي را هم ناديده گرفت.
جلال‌پور تصريح کرد: سه چهارم از کشورهايي که اين تغيير ساختار را ايجاد کرده و حکمراني بر مبناي توسعه بخش غيردولتي را مبناي کار خود قرار داده‌اند، موفق به توسعه جدي در اقتصاد شده‌اند و بنابراين اصلاح اقتصاد ايران محتاج تغيير در اين ساختارها و حاکميت اقتصادي ايران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن