تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نواقص قانون درامر به معروف بايد شناسايي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
رئيس مجلس: نواقص قانون درامر به معروف بايد شناسايي شود موج-لاريجاني گفت: امر به معروف رکن اصلي دين و يک مسئله عقلي است به طوري که حقيقت آن احساس هم‌سرنوشتي نسبت به يکديگر است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني،رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز بيست و ششم مهر در همايش نکوداشت فعالان امر به معروف و نهي از منکر که در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر يکي از فرايض مغفول مانده جامعه است که نه تنها بعد از انقلاب بلکه حتي پيش از انقلاب و در کشورهاي ديگر نيز تحت تأثير فرهنگ غرب‌گرايي غربي رنگ باخته است.
وي مسئله امر به معروف و نهي از منکر را در سه مرحله انزجار قلبي، تذکر لساني و در نهايت مرحله عمل دانست و تصريح کرد: اين فرضيه الهي به هيچ وجه مسئله پيچيده‌اي نيست به طوري که هم رکن اصلي تفکر اسلامي و هم داراي مبناي عقلاني است چرا که حقيقت امر به معروف و نهي از منکر احساس هم‌سرنوشتي نسبت به يکديگر است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قانون مصوب امر به معروف و نهي از منکر تاکيد کرد: اين قانون منبعث از سنت اسلامي است و ادعا نداريم که قانون کامل و بدون نقصي تصويب شده به طوري که نواقص آن بايد در عمل شناسايي و برطرف شود.
وي امر به معروف و نهي از منکر را معادل محاسبه و مراقبه از نفس در رابطه فردي با خدا دانست و تصريح کرد: همان گونه که يک فرد نسبت به رفتار خود بازرسي شخصي انجام مي‌دهد امر به معروف هم بازرسي اجتماع است و همه جوامع اگرچه در تبليغات شعار فردگرايي و احترام به حريم خصوصي را مي‌دهند اما در عمل و قانون جلوي اقدامات مضر جامعه را مي‌گيرد.
لاريجاني در پايان در پاسخ به تذکر يکي از حضار در خصوص مسئله برجام گفت: آنچه که از نظر رئيس مجلس بر عهده بنده بود در جهت ايجاد وفاق عمومي در مسئله هسته‌اي و در راستاي منويات رهبري انجام دادم و با توجه به آن که سه ديدگاه در قبال برجام وجود داشت سعي کرديم با جلسات متعدد ميان همه طرف‌ها به جمع‌بندي واحدي برسيم.
وي افزود: عده‌اي معتقد بودند برجام برخلاف منافع ملي است و بايد لغو شود اما براي تبعات بين‌المللي لغو برجام براي کشور راهکار و پاسخي نداشتند و همچنين در مقابل عده‌اي معتقد بودند برجام همان گونه که آمريکا خواسته است بايد اجرا شود و ديدگاهي که در مجلس رأي آورد قرار دادن چهارچوب‌هايي براي اجراي آن بود به طوري که هم تبعات لغو برجام بر کشور وارد نشود و هم منافع ملي حفظ شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص چهارچوب‌هاي اعمالي توضيح داد: چهارچوب‌ها با تدابير شوراي عالي امنيت ملي که به تصويب رهبري مي‌رسد تعيين خواهد شد و طبق مصوبه مجلس ايران مي‌تواند به صورت داوطلبانه به تکاليف خود عمل کند و در صورت لغو نشدن تحريم‌ها برجام بر زمين خواهد ماند و ظرف دو سال کارخانه 190 هزار سانتريفيوژي غني‌سازي ساخته مي‌شود.
وي کاهش سطح همکاري با آژانس در صورت نشت اطلاعات توسط بازرسان آژانس و تاکيد بر تقويت بنيه نظامي دفاعي کشور از جمله پدافند هسته‌اي، پيشران‌هاي اتمي زيردريايي‌ها، باطري‌هاي نوتروني و آزمايشات موشکي و همچنين جلوگيري از نفوذ بيگانگان و هدايت منابع آزاد شده پس از برجام به سمت اقتصاد مقاومتي را از ديگر ويژگي‌هاي طرح مصوب مجلس در خصوص برجام دانست.
گفتني است در ابتداي مراسم مصطفي خرسندي، رئيس کانون مداحان کشور و ذاکر اهل بيت به مرثيه‌خواني پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين زرگر دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر روند تصويب قانون امر به معروف و نهي از منکر و فراز و نشيب‌هاي آن را طي سال‌هاي اخير توضيح داد و در پايان مراسم با حضور آيت‌الله جنتي و لاريجاني از فعالان امر به معروف و نهي از منکر و همچنين يازده خانواده شهيد و سه خانواده جانباز قدرداني شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن