تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805619304
امام حسینی که اصلاح طلبان به او معتقدند!/ نگاهی به برخی جسارتهای مدعیان اصلاح به سالارشهیدان(ع)
واضح آرشیو وب فارسی:نخل بیدار: به گزارش نخل بیدار به نقل از روزنامه جوان، ایام محرم هر ساله با سوگواری و حزن و اندوه ناشی از ظلمی که به خاندان نبوت (ع) در طول سال های پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) شده آغاز می شود و اقشار مختلف مردم تلاش می کنند با شناخت بهتر عوامل و زمینه های به وجود آمدن حادثه عظیم عاشورا، در پیچ و خم تحولات تاریخی مانند بسیاری از سپاه عبیدالله بن زیاد دچار لغزش و اشتباه نشده و امام زمان خویش را تنها نگذارند. حال اگر چه حدود ۱۴۰۰ سال پیش مخالفان امامت به پیکار مستقیم با امام حسین (ع) و لشگرش روی آوردند و نهایتاً ایشان را به شهادت رساندند اما بوده اند کسانی که طی سال های پس از شهادت امام حسین(ع) تلاش کرده اند نام و یاد سیدالشهدا(ع) را از اذهان پاک کرده و اجازه ندهند که عظمت حادثه عاشورا به قوت خود باقی بمانند. به موازات این تلاش ها افراد و جریاناتی بوده اند که تمرکز خود را روی استراتژی «تحریف» گذاشته و با تغییرات اساسی در مباحث پیرامون قیام امام حسین(ع) سعی کردند علل و عوامل به وجود آمدن این قیام انسانی را موضوعات خلاف واقع جلوه دهند. طی سال های اخیر هم منسوبان به یک جریان سیاسی تلاش کرده اند تا در اشکال مختلف و به بهانه های متفاوت نهضت عاشورا را تحریف و در پی چنین رویکردی به اهداف جناحی خود که می تواند بخشی از آن «تغییرات بنیادین در باورهای ارزشی و اعتقادی مردم» در پوشش «استحاله فرهنگی و اعتقادی» باشد، برسند. این جریان سیاسی طی ۳۶ سال گذشته به کرات علل به وجود آورنده حادثه عاشورا را موضوعاتی غیر واقعی دانسته و توسعه و رشد مناسبت های مذهبی نظیر ایام عزاداری سالار شهیدان را اقدامی خلاف عقل و درایت عنوان کرده اند آن هم در حالی که برخی دیگر از رهبران این گروه سیاسی با مصادره اقدام امام حسین (ع)، ایشان را اولین اصلاح طلب معرفی کرده اند. حال باید به این پرسش اساسی پاسخ داد که چگونه جماعتی هم به تخریب و تخطئه توأم با تحریف امام حسین (ع) می پردازند و هم وی را رهبر اصلی اصلاح طلبان معرفی می کنند. به راستی چگونه ممکن است هم به شخصیتی اعتقاد داشت و هم به تحریف وی پرداخت، آیا این پارادوکس رفتاری- گفتاری نشان دهنده اهداف جناحی و حزبی برآمده از چنین موضوعی نیست؟ برخی ادعاها می توان برخی از ادعاهای منسوبین به این جماعت جهت مصادره امام حسین(ع) را اینگونه یادآور شد: ۱ - مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری: «بزرگ ترین اصلاح طلب تاریخ بشریت امام حسین(ع) است و افتخار می کنیم که راه او را ادامه می دهیم.» ۲ - محمدرضا عارف: «امام حسین(ع) به واقع نماد یک اصلاح طلب واقعی است... اصلاح طلبان نیز بر خود می بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی (ره) هستند.» ۳ - منتجب نیا، جانشین دبیر کل حزب اعتمادملی: «اصلاح طلبان افتخار می کنند که رهبر اصلی اصلاحات امام حسین (ع) است؛ کسی که به خاطر اصلاح امور جامعه خود و باقی ماندن اسلام قیام کرد. اصلاح طلبان نیز راه او را ادامه می دهند.» مواضع و رفتار واقعی اصلاح طلبان در قبال دین قبل از بازخوانی نظرات اصلاح طلبان در باب عاشورا باید به دیدگاه های آنها در مورد دین اسلام پرداخت. ۱ - روزنامه خرداد با مدیر مسئولی عبدالله نوری به نقل از مجتهد شبستری در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۷۸: «نهاد دین از نهاد حکومت جداست.» ۲ - هفته نامه هاجر با مدیر مسئولی اعظم طالقانی در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۷۸: «حکومت دینی، تفکری غلط است و بر همین اساس دین و سیاست از یکدیگر جدا می باشد.» ۳ - روزنامه عصر آزادگان در مطلبی از حسن یوسفی اشکوری، از مسافران برلین در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۷۹: «من خواهان جدایی دین از دولت و خواهان ریشه کن کردن نظام ولایت فقیه هستم.» ۴ - روزنامه ایران به قلم اکبر گنجی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۷۸: «در یک جامعه مدرن، جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید، این جدایی پیش خواهد آمد.» ۵ - روزنامه شرق به قلم سعید حجاریان در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۲: «مسلمان سکولار اعتقاد دارد، ادغام این دو نهاد دین و دولت، همان ابزار شدن دین در دست قدرتمنداران است، در نتیجه دین از بین می رود و باید برای حفظ دین، آن را از دولت جدا کرد.» ۶ - روزنامه صبح امروز به قلم حاتم قادری در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۸: «دین امری فردی و در رابطه با خداست و رویگردانی از دین حداکثری به سوی دین حداقلی، روند جامعه در حال تحول ماست.» ۷ - اکبر گنجی در مصاحبه با نشریه تاکس اشپیگل آلمان: «خمینی به موزه خواهد رفت... حرکت اصلاح طلبان، عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید.» نظرات تجدیدنظرطلبان در باب عاشورا حال می توان به بخش کوتاهی از مواضع منسوبین به جماعت مدعی اصلاح طلبی در باب حادثه عاشورا یا معارف دینی مرتبط اشاره کرد: روزنامه صبح امروز با مسئولیت سعید حجاریان و به قلم اکبر گنجی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۷۷: « عاشورا معلول تعارض های قومی و نتیجه خشونت پیامبر (ص) در بدر و حنین بود.» روزنامه صبح امروز به تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۷۹: «قیام امام حسین(ع) و سپاه امام مانند سپاه یزید اهل خشونت و فاقد تحلیل عقلانی بودند.» اما یکی از جنجالی ترین و بی شرمانه ترین اظهارات در این زمینه مقاله « خون به خون شستن محال آمد محال» اکبر گنجی در روزنامه صبح امروز بود. وی در این مقاله مصیبت های اهل بیت (ع) در روز عاشورا و فجایع آن روز را نتیجه جنگ های بدر و حنین می داند و می نویسد: «پیامبر در بدر و حنین و... شمشیر زد... اما آیا جنگ های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟... خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می داند، دست به خشونت بزند و درصدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.» به عنوان یکی دیگر از نمونه های مواضع منسوبان به جریان اصلاح طلبی جهت تخریب حادثه عاشورا و تحریف آن باید به سخنرانی هاشم آغاجری ، در مجتمع فرهنگسرانی کوثر در سال ۸۱ اشاره کرد که بیان می کند:«...نویسندگان نامه به امام حسین(ع) می گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین(ع) هم در رأس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد، نامشروع است.» آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می کند:«... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است، داریم؟» «آفتاب یزد» به قلم جواد مقامی در فروردین ماه سال ۷۹ هم اینگونه می نویسد: « سال های فراوان و بلکه قرن ها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته. » البته موج توهین ها به قرآن هم کشیده می شود و وابستگان به این طیف از جمله حبیب الله پیمان در هفته نامه پیام هاجر در این زمینه می نویسد: « قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است.» نجفقلی حبیبی عضو حزب مشارکت در برنامه دیروز، امروز، فردا در سال گذشته موج دیگری از تخریب ها علیه باورهای اعتقادی مردم را کلید می زند و بیان می کند: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول خرج می شود؟ بازده فرهنگی اش چقدر است؟ دو شب گریه می کنند و بعد می روند»! تعابیر عجیب و غریب محمد شعله سعدی از قیام امام حسین(ع) در تازه ترین نشست اصلاح طلبان در شیراز- اواخر تابستان امسال- بار دیگر خاطرات توهین این طیف سیاسی به انگیزه امام حسین(ع) از قیام و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را در ذهن متبادر کرد. وی در جلسه ای با شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه فارس در شیراز می گوید: «می گویند امام حسین (ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین(ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می کردند دور می شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد»! در نمونه دیگری روزنامه اعتماد اسفندماه سال گذشته به بهانه واکاوی سبک زندگی و فعالیت دانشجویی دهه ۵۰ سراغ ابراهیم اصغرزاده رفته و با او به گفت وگو نشسته است. در این گفت وگو که با عنوان «ما خیلی رمانتیک بودیم» در صفحه ۹ شماره یک شنبه این روزنامه خبرنگار اعتماد مدعی رنگ باختگی سیدالشهدا(ع) به عنوان یک اسطوره برای جوانان شد(!؟). اصغرزاده در بخشی از این مصاحبه می گوید: « نمی توان از نقش اسطوره در فرهنگ جامعه دست کشید. در این باره ما امام حسین(ع) را داریم به عنوان نمونه و به عنوان فرهنگ مذهبی و سیاوش را در فرهنگ ملی که هیچ یک از اینها را نمی توان از جامعه گرفت» اما در ادامه این خبرنگار اعتماد است که ادعا می کند: « اما این اسطوره ها هم به نظر می رسد رنگ باخته اند و برای نسل امروز آنقدری که شما می گویید اهمیتی ندارند ...». عاشورای ۸۸ معیار دین ستیزی اصلاح طلبان حوادث تلخ عاشورای ۸۸ نمونه عینی دیگری است که به خوبی میزان پیوند جماعت تجدیدنظرطلب با گفتمان و نهضت عاشورا را روشن ساخته و نشان می دهد میزان تعلق اعتقادی وابستگان این طیف به مبانی و اصول اسلامی تا به کجاست؛ حادثه ای که نقاب اسلام خواهی و مردم سالاری را برای همیشه از چهره شخصیت هایی که منادی دین و انقلاب هستند کنار گذاشت. حال در پایان باید گفت هر چند جریان افراطی حزب منحله مشارکت و مجاهدین و دیگر تندروهای جماعت تجدیدنظرطلب، امروز با نقاب «اعتدال» سعی در تجدید حیات سیاسی داشته و خواهان احیای پایگاه اجتماعی دوم خرداد و دمیدن نفس به جسم بی جان اصلاحات است اما رویکرد ضددینی آنها در طول سال های گذشته هیچ گاه از افکار عمومی ملت ایران پاک نخواهد شد و استفاده ابزاری آنها از برخی ایام و نمادهای دینی نمی تواند بازگشت آنها به قدرت را امکانپذیر سازد.
یکشنبه ، ۲۶مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نخل بیدار]
[مشاهده در: www.nakhlebidar.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
چرا «عارف» «حاضر» اصولگرایان و «غایب» اصلاح طلبان شد/ نگاهی به «وسترن» شوراهای اصلاح طلبان
حوزه احزاب خبرگزاری فارس پس از بالا گرفتن اختلافات میان شورای مشورتی و شورای هماهنگی اصلاح طلبان تشکیلاتی به عنوان شورای راهبردی برای صاف کردن آسمان طوفانی اردوگاه اصلاح طلبان راه اندازی شد شورایی که از نظر برخی اصلاح طلبان از جمله حجت الاسلام منتجب نیا کمیته ای بود که به دلیچرا عارف «حاضر» اصولگرایان و «غایب» اصلاح طلبان شد/ نگاهی به «وسترن» شوراهای اصلاح طلبان
هرچند در این جریان نباید از این مسئله غافل شد که انحصار طلبی و خودمحوری تندروهای جریان اصلاحات یکی از دلایل اصلی این دوئل ها است وسترنی که تاکنون نتیجه ای غیر از شکست برای اردوگاه اصلاح طلبان به ارمغان نداشته است 0 0 به گزارش ارگ نیوز به نقل از فارس پس از بالا گرفتن اختلافافشای پشت پرده دروغ اصلاحطلبان علیه حسینیان+ عکس
افشای پشت پرده دروغ اصلاحطلبان علیه حسینیان عکس یک روزنامه نگار اصلاح طلب با انتشار مطلبی پشت پرده دروغ 15 سال پیش روزنامه صبح امروز علیه رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را افشا کرد به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به دنبال مطرح شدن یک شوخی حجت الاسلام حسینیان از سوی رسانه های اصلمدیریت به سبک لاریجانی/ سیاست ورزی به سبک حسینیان/ اصلاح طلبان هیچ لیست واحدی ندارند
روزنامه های اصلاح طلب نسبت به مدیریت علی لاریجانی و نقش اثرگذار وی در تصویب کلیات طرح حمایت از برجام قدردانی کردند و خواهان استمرار این مدیریت در تصویب جزییات طرح شدند گروه سیاسی مشرق - رسانه های مکتوب همواره نقش عمده ای در هدایت افکار عمومی و جریان سازی رسانه ای به عهده دارند کهپشت پرده دروغ اصلاحطلبان علیه حسینیان افشا شد
پشت پرده دروغ اصلاحطلبان علیه حسینیان افشا شد خبرنگار وقت روزنامه صبح امروز عنوان کرد هرچند درباره جمله منتسب به روحالله حسینیان در سال ۷۸ اصلاحیهای چاپ شد اما جمله ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم برای همیشه به نام حسینیان ثبت شد یک روزنامه نگار اصلاح طلب با انتشار مطلبعارف:از رفتار و عملکرد اصلاح طلبان راضی هستم/از ناطقنوری نشنیدهام که گفته باشد از اصولگرایی عدول کرده است/بر
عارف از رفتار و عملکرد اصلاح طلبان راضی هستم از ناطقنوری نشنیدهام که گفته باشد از اصولگرایی عدول کرده است برخی نمایندگان فعلی درخصوص انتخابات رایزنیهایی با من دارند رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه برخی از نمایندگان فعلی مجلس در زمینه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامپشت پرده دروغ اصلاح طلبان علیه حسینیان افشا شد
یک روزنامه نگار اصلاح طلب با انتشار مطلبی پشت پرده دروغ 15 سال پیش روزنامه صبح امروز علیه رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را افشا کرد خبرنگار وقت روزنامه صبح امروز عنوان کرد هرچند درباره جمله منتسب به روح الله حسینیان در سال ۷۸ اصلاحیه ای چاپ شد اما جمله ما خودمان والله یک زمان قاعارف تأييد كرد: هماهنگي اصلاحطلبان و دولت در انتخابات
عارف تأييد كرد هماهنگي اصلاحطلبان و دولت در انتخابات رئيس بنياد اميد ايرانيان از هماهنگي و برنامهريزي اصلاحطلبان و دولت براي انتخابات آتي خبر داد به گزارش تسنيم محمدرضا عارف روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري مجمع عمومي حزب مؤتلفه در جمع خبرنگاران گفت آينده اصلاحطلبان براي حضواصلاح طلبان قطعا پیروز انتخابات خواهند بود
محمدرضا عارف اصلاح طلبان قطعا پیروز انتخابات خواهند بود رییس بنیاد امید ایرانیان گفت تاکنون برای انتخابات مجلس با آقای ناطق نوری مذاکرهای نداشتهایم ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر ساعت 14 02 به گزارش سرویس سیاسی پانا محمدرضا عارف در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خاصلاح طلبان اشتباه 84 را تکرار نمیکنند
اصلاح طلبان اشتباه 84 را تکرار نمیکنند روز نو بسیاری از فعالان سیاسی معتقدند اصلاح طلبان که نتایج انتخابات 92 را برای خود به نسبت مناسب میبینند در حال بازسازی خود و اجرای راهبردی هستند که بتوانند با کسب اکثریت نمایندگان مجلس دهم را از آن خود کنند خارج شدن سکان قوه مجریه از-
گوناگون
پربازدیدترینها