تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده بورسيه‌اي وزير خارجه آلمان به دانشجويان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
وعده بورسيه‌اي وزير خارجه آلمان به دانشجويان ايراني موج-وزير امور خارجه آلمان در جمع دانشجويان دانشگاه تهران گفت: ارتباطات علمي ايران و آلمان از سردي روابط سياسي رنج مي‌برد.
به گزارش خبرگزاري موج، اشتاين‌ماير وزير امور خارجه آلمان،‌با حضور در دانشگاه تهران طي سخناني اظهار داشت: خوشحالم که امروز سالن برنامه شما پر است و من جوانان زيادي را مي‌بينم، اين نشاندهنده علاقه و توجهي است که شما داريد و ما به يکديگر داريم.
وي با اشاره به اين ضرب المثل ايراني که کوه به کوه نمي‌رسد اما آدم به آدم مي‌رسد گفت: امروز که من در تهران در کنار شما دانشجويان عزيز هستم براي من لحظه مهمي است که به چند دليل اهميت دارد. اينکه اولين بار فارغ‌التحصيلان DAAB در دانشگاه تهران جمع شدند به همين دليل خاص لازم است که اين مناسبت را جشن گرفت و بزرگ داشت.
وزير خارجه آلمان ادامه داد: دليل ديگري که اين روز را براي من مهم مي‌کند اين است که حضور در کنار شما در اولين سفر سياسي من به عنوان وزير خارجه‌ آلمان به ايران است و خوشحالم که در اين سفر نمايندگاني از پارلمان آلمان و در بخش فرهنگي و علمي من را در اين حضور و سفر همراهي مي‌کنند.
اشتاين‌ماير افزود: دانشجويان عزيز، تا مدتي پيش کوه‌ها و انسان‌ها که در ضرب‌المثل شما ايراني‌ها از آن‌ها ياد مي‌شود خيلي از هم دور بودند. روابط گذشته ايران و‌ آلمان در دهه‌هاي گذشته آميخته بود از سردي سياسي و ارتباطات علمي از اين مساله رنج مي‌برد.
وي با اشاره به اين که با اين وجود هيچ‌گاه روابط آکادمي و علمي ايران و آلمان قطع نشد گفت: علت آن به دليل وجود فارغ‌التحصيلاني بود که از ايران بورس گرفتند و در دانشگاه‌هاي آلمان به تحصيل پرداختند و پروژه‌هاي تحقيقاتي ايران و آلمان ادامه يافت.
وي ادامه داد: اين مساله حاصل تلاش بي‌وقفه شماست که نقش بسياري را در اين زمينه ايفا کرديد و حضور شما باعث شد تعامل فرهنگي و سياسي بين دو کشور ادامه يابد.
وزير خارجه آلمان گفت: بايد از همه شما به عنوان فعالان بخش‌هاي علم و فرهنگ که روابط ايران و آلمان را زنده نگه داشتيد تشکر کرد.
وي با اشاره به وضعيت فعلي روابط ايران و آلمان نيز گفت:پس از مذاکرات سياسي به يک تفاهم رسيديم. کوه‌ها را شايد جابجا نکرديم اما اين مسئله را مبنايي قرار داديم تا دو کشور بيشتر با يکديگر صحبت و کار کنند.
اشتاين‌ماير گفت: روند سختي را پشت سرگذاشتيم که هرگز نبايد آن را فراموش کنيم البته هنوز کارهاي زيادي سر راه ماست که بايد اين مسير را طي کنيم تا اين که انسان‌ها به يکديگر برسند.
وزير خارجه آلمان گفت: لازم است يک جامعه مدني و قوي ايجاد کرد و رابطه بين فرهنگ و علم را تقويت کرد تا زمينه‌اي براي اعتماد سياسي ايجاد کند.
وي با اشاره به بازديدهاي خود از مراکز مختلف ايران گفت: با حضور در ايران از موزه‌ هنرهاي معاصر ايران بازديد کرديم و شايد به زودي نمايشگاهي مشترک در اين زمينه در برلين يا جايي ديگر در آلمان برپا شود.
وي گفت: بايد از شبکه علمي علماي بين دو کشور بهره گرفت تا در آينده بتوانيم از آن بهره گيريم. اگر امروز به ظرفيت‌ها نگاه کنيم مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم که در‌ آينده چه کارهايي مي‌توانيم انجام دهيم و چگونه مي‌توانيم با منابع اندک به توسعه شرق و غرق همت کرد.
وزير خارجه آلمان با اشاره به تحصيل 6 هزار دانشجوي ايراني در آلمان گفت: شايد شرايطي فراهم شود تا دانشجويان ايراني با بورسيه‌هاي بيشتري در آلمان حضور يابند.
وي گفت: نخستين مدرسه آلماني در ايران بيش از 60 سال پيش در ايران افتتاح شد و با اقدامات علمي و فرهنگي ديگر مي‌توانيم پيوندي به رابطه ايران و آلمان که از مدت‌ها پيش وجود داشته است ايجاد کنيم.
اشتاين ماير در پايان گفت: خوشحالم که مي‌توانيم دوباره فعاليت و همکاري با هم را شروع کنيم و اتصالات و پيوند بيشتري نسبت به قبل در اين فعاليت‌ها و همکاري‌ها صورت دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن