تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805654223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصيه‌هاي زيست محيطي به هيأت‌هاي عزاداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۴۰ب.ظ)
توصيه‌هاي زيست محيطي به هيأت‌هاي عزاداري موج - رئيس ستاد محيط زيست تهران گفت: با توجه به افزايش حجم آب گرفتگي معابر به دليل ريختن ظروف در انهار، لازم است مساجد و تکايا نسبت به جمع آوري اين ظروف پس از مصرف اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدمهدي گلمکاني درباره نظارت بر عملکرد هيأت‌هاي مذهبي در راستاي عدم استفاده از ظروف پلاستيکي در ايام سوگواري ماه محرم گفت: توصيه مي‌کنيم شهروندان از ظروف يک‌بار مصرف توليد شده در کارخانه‌هاي استاندارد و عرضه شده در فروشگاه‌هاي معتبر استفاده کنند.
وي در خصوص توصيه‌هاي زيست محيط براي حفظ سلامت عزاداران حسيني در ايام محرم ادامه داد: هر ساله با فرا رسيدن ايام محرم و صفر حجم زيادي از نذورات در ظروف پلاستيکي و يک‌بار مصرف در مساجد، هيأت ها و تکاياي مذهبي در سطح شهر تهران توزيع مي‌شوند.
با توجه به اينکه تماس اين ظروف با غذاي گرم و چرب، خاصيت اسيدي ايجاد کرده و مواد بسيار خطرناکي توليد مي‌کند، اين ظروف اکثراً سرطان زا بوده و تهديدي براي سلامت شهروندان محسوب مي‌شود، پس توصيه مي‌شود شهروندان از ظروف يک‌بار مصرف با منشأ گياهي استفاده کنند.
گلمکاني با بيان اينکه شهروندان در توزيع چاي، شير داغ و يا هر نوع نوشيدني ديگر از ليوان‌هاي يک‌بار مصرف کاغذي يا با پايه گياهي بهداشتي استفاده کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به افزايش حجم آب گرفتگي‌هاي معابر در ايام سوگواري محرم به دليل تخليه ظروف در انهار و معابر لازم است هيات ها، مساجد و تکايا نسبت به جمع آوري ظروف استفاده شده اقدام کنند.
وي با بيان اين‌که در محل توزيع نذورات مخازن جمع آوري پسماند تعبيه شده گفت: شهروندان از رها نمودن ظروف در محل خودداري کنند. ضمن اينکه ضروري است مسوولان هيات ها و تکايا در جمع آوري اين ظروف در محل توزيع، نظارت لازم را اعمال کنند.
رئيس ستاد محيط زيست تهران با اشاره به برگزاري جلسات هم انديشي با ائمه جماعات مساجد در خصوص کنترل مسائل مربوط به حفظ محيط زيست و مضرات استفاده ظروف پلاستيکي يادآور شد: در جلسات و سخنراني‌هاي مساجد انتقال مفاهيم کاربردي به عزاداران حسيني لازم است.
وي ادامه داد: نظارت بر هيات هاي مذهبي و توزيع سطل‌هاي آبي رنگ ويژه پسماندهاي خشک در هيات‌ها، تکايا و مساجد فاقد مخزن‌هاي جمع آوري زباله و همچنين لايروبي انهار اطراف تکايا، هيات هاي مذهبي و مساجد در سه نوبت صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گرفته است.
گلمکاني با تاکيد بر اينکه دستورالعمل‌هاي ارسالي به مساجد و تکايا توانسته در مراسم عزاداري سالار شهيدان جهت حفظ محيط زيست شهري، بهداشت و سلامت شهروندان گام‌هاي موثري بردارد، اضافه کرد: اقدامات اجرايي درباره مديريت بهينه پسماندهاي خشک و تر در اطراف هيأت ها، مساجد، تکايا و همچنين اقدامات آموزشي و فرهنگي و اطلاع رساني در خصوص کاهش مصرف و مضرات بهداشتي و زيست محيطي ظروف پلاستيکي از موضوعاتي است که در اين ايام مدنظر قرار گرفته شده است.
وي با بيان اينکه دير تجزيه شدن ظروف پلاستيکي و عدم تفکيک مناسب پسماندهاي ناشي از اين ظروف و تخليه شدن اين ظروف در انهار و به تبع آن آب گرفتگي معابر، خسارات جبران ناپذيري به سلامت شهروندان و وضعيت بهداشت و محيط زيست شهري وارد مي‌کند، افزود: به همين منظور ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران به منظور حفظ محيط زيست شهري و سلامت شهروندان، توصيه نامه‌هاي زيست محيطي-بهداشتي در اين زمينه تهيه و به مناطق ۲۲ گانه جهت اجرا ابلاغ کرده که بررسي انجام آن توسط مساجد و تکيه‌ها نظارت مي‌شود.
رئيس ستاد محيط زيست تهران با اشاره به نظارت بر عملکرد هيات هاي مذهبي در راستاي عدم استفاده از ظروف پلاستيکي خاطر نشان کرد: اطلاع رساني نصب بنرهاي پارچه اي و پرهيز از نصب بنرهاي پلاستيکي در محل با محوريت آگاه سازي و اطلاع رساني با بهره گيري از آيات و احاديث در حوزه توجه به محيط زيست و پيام‌هاي علمي به تمامي مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.
گلمکاني با تاکيد بر ضرورت توزيع کيسه‌هايي با پايه گياهي و تجزيه پذير، افزود: توصيه مي‌شود شهروندان ظروف يک‌بار مصرف را از کارخانه‌هاي معتبر و فروشگاه‌هاي بزرگ که داراي علامت استاندارد هستند، خريداري کنند.
وي با اشاره به اقدامات آموزشي و فرهنگي و اطلاع رساني در خصوص حفاظت از محيط زيست شهري اظهار کرد: برگزاري کلاس‌هاي آموزشي جهت مسئولان مساجد، تکايا و هيات هاي مذهبي درخصوص مضرات استفاده از ظروف‌يکبار مصرف پلاستيکي، رعايت مسائل زيست محيطي و ارائه دستورالعمل آموزش محيط زيست از مسائلي است که قبل از آغاز ماه محرم انجام شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن