تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
خرید سوسیس پرکن اصل با گارانتی
تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی (6 راه ساده)
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
ده راهنمایی برای نوازندگان مبتدی یوکللی
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1806356633
![نمایش مجدد: انقلاب عاشورا ؛پایان تاریخ/بقلم علیرضا سعیدآبادی refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
انقلاب عاشورا ؛پایان تاریخ/بقلم علیرضا سعیدآبادی
واضح آرشیو وب فارسی:خبرنما: خبرنما ؛ علیرضا سعیدآبادی* : “هر روز عاشورا و هر زمین کربلاست” این آموزه گرچه از شعائر بدون حدیث است اما ریشه در حریت و فرهنگ این مردم دارد و فراتر از ملاحظات نژادی ، قومی ، جغرافیایی و دینی موید این حقیقت اس ...خبرنما ؛ علیرضا سعیدآبادی * : “هر روز عاشورا و هر زمین کربلاست” این آموزه گرچه از شعائر بدون حدیث است اما ریشه در حریت و فرهنگ این مردم دارد و فراتر از ملاحظات نژادی ، قومی ، جغرافیایی و دینی موید این حقیقت است که پیروی از سنت لایتغیر الهی و عقیده ناب ، زمان و مکان و مرز نمی شناسد.انقلاب عاشورا ، جهانشمول است و به تمامی عصرها و نسل ها تعلق دارد.رسالت آخرین برگزیده و امامت خاندان پاک او پشتوانه آن است. در انقلاب عاشورا ، بهترین مردمان جهان فقط در برابر اشخاص بد قیام نکردند.اصلاح امور دین ، بازشناساندن حقیقت به بشریت و تکثیر نهضت در بستری فراتر از زمان و مکان از اهداف اساسی آن انقلاب زیبا بوده و همیشه و در همه جا باید از آن پیروی کرد.امام راحل (ره) این را دستور می دانند.اگر نظام سلطه ، فرهنگ عرفی مسلک و انسان محور غرب را سرآمد فرهنگ ها می داند و شعار پایان تاریخ را سرمی دهد و به کمک جریان سازی های رسانه ای ، انسان غربی را انسان کامل و جامعه غربی را مدینه فاضله به جهانیان معرفی می کند به این دلیل است که نه فقط شهروندان غربی بلکه بسیاری از مردمان مشرق زمین به تمامی جنبه های حقیقت ناب دسترسی ندارند و در غفلت متاثر از دنیای مادی گرفتار هستند. شناخت کامل وقتی امکان پذیر است که از منظری وسیع تر و فراعقلی به سوژه موردمطالعه احاطه داشته و نگاه کنیم.حتی اگر شناخت صرفاً ذهنی بخواهیم درباره اموری داشته باشیم باید فرصت تحقیق و بررسی منابع فکری و دینی مختلف و مرتبط را به آن مردمان بدهیم.بی شک ، پروردگار عالم عقل انسانی را واسطه ای برای شناخت حقیقت و درک سایر حیطه های ارتباطی قرار داده اما تنها مرجع و راه شناخت نیست. در غرب ، انسان و فهم او مرکز شناخت و مرجع خیر و صلاح امور قرار گرفته و ایدئولژی های دنیایی در آنجا حاکم است.یکی از اینها جهانی سازی اقتصاد است.جهانی سازی ، واژه ای مصطلح در اقتصاد بین الملل است و به عنوان شالوده نظام سرمایه داری در غرب بسیار بکار می رود.در جهانی سازی پیش از آن که اهرم های اقتصادی به حرکت درآیند این ابزارهای فرهنگی و سیاسی هستند که در جوامع هدف فعال می شوند و زمینه های نیاز و بهتر بگوییم وابستگی را فراهم می کنند.پایان تاریخ به زعم غرب ، جهانی شدن ارزش های نظام سرمایه داری و عقبه آن مکتب لیبرال دمکراسی است.من معتقدم با این که مقایسه آن همه عظمت در روزهای نهم و دهم سال ۶۱ هجری قمری با امور عرفی و دنیایی ، قیاس مع الفارق است و فاصله این با آن از زمین تا آسمان است اما برای درک بیشتر ناگزیز از این پرسش هستیم. کدام دستاورد سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در غرب فراتر از زمان خود رفته که نظام سلطه آن را پایان تاریخ می نامد؟پیروزی یک بخش از دنیای مادی بر بخش دیگری از آن تحت عنوان غلبه لیبرالیسم بر کمونیسم بیش از آن که مسئله ای عام و جهانشمول باشد ناشی از زدوخوردها و رقابت های درون نظام سرمایه داری است ، به دنیای خارج از آن مربوط نمی شود ، مسئله بشریت نیست ، درواقع یک عارضه درون تمدنی است و به تمدن های شرقی و بویژه تمدن اسلامی ربطی ندارد.در واقع ، پایان تاریخ از انقلاب عاشورا شروع می شود و در مرحله آخر با مهدویت به سرانجام می رسد.چگونه فرهنگ غربی با وجود تمامی کاستی های ذاتی و بحران های متعددی که در حوزه های فرد ، خانواده ، اجتماع ، اخلاق و سیاست با آنها مواجه است و اندیشمندان همان کشورها به آنها اذعان دارند به خود اجازه می دهد ، به جهانی شدن بیاندیشد ، ایدئولژی خود را پایان تاریخ بداند ، سایر فرهنگ ها را در ذیل غرب تعریف کند و شان و مرتبه آنها را نادیده بگیرد. از آن بدتر این است که برخی از روشنفکران داخلی از کنار این تحقیرها با تسامح و تساهل می گذرند و داشته های ناب مردم خود را نمی بینند و به انقلاب عاشورا حداکثر در حد محلی و محدود می نگرند.از آنها این را می پرسم که پس از گذشت صدها سال ، در درون رویداد عاشورا چه عناصری وجود دارد که انسان ها را از ملیت ها و فرهنگ های مختلف به حرکت درمی آورد؟و هزاران شخصیت برجسته در تاریخ در برابر آن سرتعظیم فرود می آورند؟ گاندی رهبر یکی از بزرگ ترین انقلاب های جهان می گوید:”اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از امام حسین پیروی کند.”انقلاب عاشورا از دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری مورد واکاوی قرار می گیرد.لایه رویی این حماسه تاریخی ، رویارویی دو سپاه است یکی به استعداد ده ها هزار نیروی نظامی و دیگری محدود به هفتاد و دو تن که اسامی این عده قلیل در قلب تاریخ ثبت شده است.جنگ ها با سه هدف سیاسی ، نظامی و انسانی شروع می شوند و پیروزی و شکست در هر جنگ به میزان تحقق این اهداف بستگی دارد.اگر انقلاب عاشورا را فقط در سطح یک رویارویی نظامی مورد بررسی قرار دهیم از نظر محاسبات جنگی ، این نبرد با تمامی صحنه های شگفت و بی بدیلی که داشته از پیش باخته بوده اما نقطه افتراق آن با مسائل نظامی درهمین جاست.عاشورا نه تنها یک انقلاب است بلکه به دلیل جنبه های سیاسی ، فرهنگی ، عقیدتی و وجه نرم آن به عنوان عالی ترین انقلاب در دل ملت ها ثبت شده و اثرات آن مرزهای عقیدتی ، ملی ، نژادی و قومی را درنوردیده است.این حقیقت باعث شده که در یک جنگ نابرابر بین دو سپاه با عدد قلیل ۷۲ و عدد کثیر ۳۰۰۰۰ نیرو ، مفاهیم پیروزی و شکست معنای دیگری بیابند و نهضت عاشورا در همه زمان ها و مکان ها یک الگوی پیروز و برتر باشد. از نقش اسطوره ای زنان و فرزندان در این دردناک ترین تراژدی انسانی ، تاریخ فراوان یاد کرده است.روایت شهادت نوزاد شش ماهه کربلا ، دل هر انسانی را به درد می آورد.باید گفت جهانی شدن انقلاب عاشورا فراتر از جنبه های سخت آن به حیطه جنگ نرم ارتباط می یابد وگرنه مسائل نظامی آن از مدت ها قبل ، جهانی شده و ملت های آزاده از آن الگوبرداری کرده و بهره های فراوان برده اند.در دفاع مقدس مردم ایران و در ادامه آن ، جریان مقاومت در سطح منطقه و در بخش های دیگر جهان به خوبی از انقلاب عاشورا الگوبرداری شده است. پیروی اقشار مردم از فرهنگ ایثار و شهادت و الگوی مقاومت دو نمونه بارز از کاربردهای توامان نظامی و فرهنگی آن انقلاب است.درباره وجه نرم آن ذکر این نمونه کافی است که هرساله بزرگ ترین راهپیمایی جهان در چهلم آن امام همام در کربلا برگزار می شود و نمایش قدرت نرم اسلام در آن خیره کننده است.در برابر این پیروزی های الهی ، دشمنان اسلام برنامه های دقیقی دارند.اسلام هراسی و مهار انقلاب اسلامی ایران ، گسترش خشونت در جهان اسلام ، تکثیر ناامنی و جریان های واگرا در ممالک اسلامی ، تغییر در مرزها و جغرافیای کشورهای اسلامی ، نابودی الگوی مقاومت و جایگزینی آن با جریان های وابسته ، مواجهه با خیزش ها و بیداری اسلامی و جلوگیری از اسلامخواهی و صدور اسلام به غرب از اهم برنامه های نظام سلطه است که بازتولید انقلاب عاشورا به عنوان مکتبی با ساختارهای محکم فکری ، مبانی عام فرهنگی و قدرت بالای سیاسی می تواند آنها را بی اثر کند. پایان تاریخ ؛ انقلاب عاشورا و جهانی شدن قدرت نرم و حب آن در دل ملت هاست و ثمره تلاش انسان های بزرگی است که از منبع بیکران حسینی دارند الهام می گیرند ، راه را هموار می کنند و با الگوبرداری از آن آینده روشنی را برای بشریت ترسیم می کنند.امام راحل (ره) سرآمد زمانه ما در این باره می گوید:این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. * کارشناس ارشد روابط بین الملل و کارشناس اقتصادی
شنبه ، ۲۵مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرنما]
[مشاهده در: www.khabarnema.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]
صفحات پیشنهادی
امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی نوری از حادثه ماندگار و تاریخی عاشورای حسینی (ع) است
امام جمعه ایلام انقلاب اسلامی نوری از حادثه ماندگار و تاریخی عاشورای حسینی ع است ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت انقلاب اسلامی ایران جرقه و نوری از حادثه ماندگار و تاریخی عاشورای حسینی ع است به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفانقلاب عاشورا ؛ پایان تاریخ
عصر ایلام این یادداشت را آقای علیرضا سعیدآبادی کارشناس ارشد روابط بین الملل و کارشناس اقتصادی برای عصر ایلام ارسال نموده اند عصر ایلام این یادداشت را آقای علیرضا سعیدآبادی کارشناس ارشد روابط بین الملل و کارشناس اقتصادی برای عصر ایلام ارسال نموده اند شنبه ۲۵مهر۱۳۹۴ناطق نوری: عاشورا نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت انقلاب اسلامی ایران از عاشورا آغاز شد و درعاشورا به پیروزی رسید به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری صبح دیروز در مراسم آغاز عملیات ساخت حسینیه حسین بن علی ع با اشاره به نقش عاشورا و نهضت حسینی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامیبا نمایش مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» شصت و یکمین جلسه «سینما روایت» عاشورایی میشود
با نمایش مستند کربلا جغرافیای یک تاریخشصت و یکمین جلسه سینما روایت عاشورایی میشودشصت و یکمین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستندکربلا جغرافیای یک تاریخ میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس کربلا جغرافیای یک تاریخ به کارگردانی داریوش یاری مستندی سینمایی است که به روایت وانگیزه های تحریف واقعه عاشورا در طول تاریخ
گروه اندیشه رجبی دوانی ضمن تشریح انگیزه های مختلفی که در طول تاریخ موجب تحریف واقعه عاشورا شده است اظهار کرد ما نمی توانیم برای حزن بیشتر دست به تحریف و جعل تاریخ عاشورا بزنیم محمدحسین رجبی دوانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین ع در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنااجلاس پیرغلامان فرصتی برای جلوگیری ازتحریف تاریخ واقعه عاشورا است
عاطفی مطرح کرد اجلاس پیرغلامان فرصتی برای جلوگیری ازتحریف تاریخ واقعه عاشورا است شناسهٔ خبر 2942749 - شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۳ استانها > هرمزگان بندرعباس - رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت اجلاس پیرغلامان حسینی فرصتی برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ وانقلاب عاشورا
علیرضا سعیدآبادی - این آموزه گرچه از شعائر بدون حدیث است اما ریشه در حریت و فرهنگ این مردم دارد و فراتر از ملاحظات نژادی قومی جغرافیایی و دینی موید این حقیقت است که پیروی از سنت لایتغیر الهی و عقیده ناب زمان و مکان و مرز نمی شناسد انقلاب عاشورا جهانشمول است و به تمامی عصرفوری ترین پیام عاشورا از نگاه رهبر معظم انقلاب
اگر در صدر اسلام فاصله ی بین رحلت نبی اکرم ص و شهادت جگرگوشه اش پنجاه سال شد در روزگار ما این فاصله خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند باید نگذاریم باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند بایستیم ادیان نوحید جلیلی: معارف انقلاب را همراه با معارف عاشورا در جامعه ارائه دهیم / مداحان؛ سرداران خطشکنی محاصره اهلبیت
وحید جلیلی معارف انقلاب را همراه با معارف عاشورا در جامعه ارائه دهیم مداحان سرداران خطشکنی محاصره اهلبیت ع معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد با بیان اینکه باید معارف انقلاب را با معارف عاشورا همراه با هم در جامعه ارائه دهیم گفت مداحان سرداران خط شکنی محاصره اهلبیت ع هستندمسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا: برخیها برای عکس انداختن با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی
مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا برخیها برای عکس انداختن با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی لهله میزنندمسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا گفت امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دادن باید در مواقع لازم صورت گیرد و این امر در مورد افراد صاحب منص-
گوناگون
پربازدیدترینها