تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هويت دفن‌شدگان در عربستان از طريق DNA مشخص مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هويت دفن‌شدگان در عربستان از طريق DNA مشخص مي‌شود
ايران با 464 جان‌باخته بيشترين قرباني را در بين 31 كشور دارد/ بعد از وقوع فاجعه منا، كارشكني‌ها و تناقض‌گويي‌هاي عربستان نشان مي‌داد كه دولتمردان اين كشور در صددند به هر نحو ممكن روي بي‌كفايتي‌هايشان سرپوش بگذارند...
نویسنده : محمدرضا هادیلو 


بعد از وقوع فاجعه منا، كارشكني‌ها و تناقض‌گويي‌هاي عربستان نشان مي‌داد كه دولتمردان اين كشور در صددند به هر نحو ممكن روي بي‌كفايتي‌هايشان سرپوش بگذارند اما حالا بعد از گذشت حدود يك‌ماه از اين ماجرا، تناقض آمار رسمي عربستان در مورد قربانيان فاجعه منا با آمار اعلام شده از سوي خبرگزاري‌هاي مهم جهان از جمله خبرگزاري فرانسه موجب رسوايي رسانه‌ها و همچنين مسئولان سعودي شده و فرار آنان از مسئوليت‌پذيري را برملا كرده و از دروغگويي‌هايشان پرده برداشت.
اختلاف رقم 769 جان‌باخته از طرف عربستاني‌ها با يك‌هزار و 633 قرباني از طرف خبرگزاري فرانسه آنقدر مشهود است كه بخواهد سندي بر وقاحت سعودي‌ها باشد.
 در شرايطي كه فيلم‌هاي منتشر شده از اتفاقات منا نشان مي‌داد جمع كثيري از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده‌اند اما مسئولان عربستاني از همان ابتدا به ارائه آمار و ارقامي مبادرت مي‌كردند كه جمع آنها به 500 نفر هم نمي‌رسيد تا اينكه در نهايت وزير بهداشت عربستان براي ختم غائله اعلام كرد تعداد قربانيان منا به 769 نفر افزايش يافته است! و از آن تاريخ به بعد رياض هيچ آمار ديگري در خصوص قربانيان، مجروحان و مفقودان اين حادثه اعلام نكرد.
روز گذشته خبرگزاري فرانسه گزارشي را منتشر كرد كه با استناد به آمار 31 كشوري كه در فاجعه منا دچار تلفات جاني شده بودند، جمع قربانيان را مشخص مي‌كرد.
بر اساس اين گزارش، تا روز چهارشنبه گذشته، تعداد قربانيان فاجعه خونين در منا به يك هزار و 633 نفر رسيده و به اين ترتيب بدترين فاجعه در تاريخ معاصر حج رقم خورده است.
يك‌هزار و 633 نفر در كشوري جان باخته‌اند كه هنوز نحوه تعامل با ميهمانانش و پاسخگويي به كشورهايي كه دچار صدمه شده‌اند را نمي‌داند.

29 ايراني مفقود در عربستان دفن شده‌اند
آمار خبرگزاري فرانسه با استناد به اعدادي منتشر شده كه كشورهاي مختلف از تعداد قربانيان خود در فاجعه منا اعلام كرده‌اند ولي جالب اينكه اين تعداد در مقايسه با آمار رسمي عربستان بيش از دو برابر است.
اين در حالي است كه بسياري از حجاج هنوز مفقود هستند، ولي نظام حاكم سعودي در برخوردي كاملاً تحقير‌آميز موضوع ساير قربانيان يا همان مفقودان را ناديده گرفته است.
در اين آمار‌ها ايران با 464 نفر جان‌باخته در صدر كشورهايي قرار گرفته كه بيشترين زيان را از اين فاجعه ديده است. بعد از آن مصر با 177 نفر، نيجريه با 145 نفر، اندونزي با120 نفر و هند با 101 نفر جان‌باخته از جمله كشورهايي هستند كه در بين 31 كشور، بالاي يكصد نفر قرباني داشته‌اند.
بعد از بازگشت اجساد اكثر جان‌باختگان ايراني به كشور، سازمان حج و زيارت اعلام كرد هنوز 36 ايراني مفقود هستند و تحقيق و تفحص‌هاي مسئولان‌ ايراني براي يافتن سرنخي از وضعيت آنها ادامه دارد اما در مقابل اين تلاش‌ها، مشخص شده ۲۹ ايراني مفقود در فاجعه منا، در عربستان دفن شده‌اند؛ كاري كه رئيس سازمان حج و زيارت مي‌گويد ايران كتباً در اين باره معترض شده است.
 
صدور ويزا براي تيم 5 نفره پزشكي قانوني
تا پيش از اين عربستان تضمين داده بود هيچ ايراني جان‌باخته در فاجعه منا در مكه دفن نشده است. علاوه بر اين سازمان حج و زيارت مي‌گويد كه تعدادي از اين جان‌باختگان در روزهاي اول مفقود نبودند و تيم حج و زيارت ايران خبر داشته كه در سردخانه كدام بيمارستان هستند، اما روز بعد مفقود مي‌شوند.
در همين رابطه رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه جلسه‌اي طولاني با مسئولان سعودي در خصوص پيگيري وضعيت 36 مفقود ايراني فاجعه منا برگزار شد، گفت: «ما در ابتداي اين جلسه اعتراض كتبي خود را در خصوص دفن آن 29 نفر از جان‌باختگان حادثه منا مطرح و تأكيد كرديم كه خانواده‌هاي محترم اين عزيزان همچنان پيگير بازگشت پيكر عزيزان‌شان هستند.‌»
سعيد اوحدي از موافقت سعودي‌ها براي صدور ويزا براي تيم پنج  نفره پزشكي قانوني ايران خبر داد و تأكيد كرد: «طرف سعودي نيز در اين نشست تأكيد كرد كه به محض دريافت DNA بستگان درجه يك و اثر انگشت آنان بر اساس خواسته و تصميم خانواده‌ها عمل مي‌كند و متعهد شدند كه اين اتفاق حتماً خواهد افتاد. طرف سعودي اعلام كرد كه استانداردهاي DNA مورد نظرشان را حداكثر تا روز شنبه(امروز) به صورت مكتوب اعلام خواهند كرد تا پزشكي قانوني ايران بر اساس آن استاندارد‌ها آزمايش DNA را تهيه كند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن