تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816199149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر مسئول روزنامه توهین کننده به سردار همدانی احضار شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مدیر مسئول روزنامه توهین کننده به سردار همدانی احضار شد


دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه ای را که با توهین به فرمانده ایرانی جبهه مبارزه با داعش به شهرت رسید، اعلام جرم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری میزان، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در این باره گفت‌: در پی اهانت روزنامه رویش ملت به مقام سردار شهید حسین همدانی، دادستانی تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرد. قطبی افزود:‌ زمان احضار مسئولان روزنامه رویش ملت، اوایل هفته آینده خواهد بود.   روزنامه رویش ملت از جمله نشریاتی بود که کسی از وجود آنها خبر ندارد و با تیراژ بسیار کم منتشر می شوند، اما به علت توهین به سردار همدانی نامش بر سر زبان ها افتاد و به شهرت رسید. در دنیای مطبوعات، نشریاتی هستند که معمولا هیچ سودی ندارند، اما جناح ها و گروه های صاحب قدرت، آنها را در آب نمک نگه می دارند تا در زمان انتخابات یا تعطیل شدن روزنامه های اصلی شان از امتیاز و عنوان آنها استفاده کنند. وجود این گونه نشریات باعث گلایه بسیاری از روزنامه نگاران شده و تعدادی از مطبوعاتی های باسابقه کشورمان در نظراتی که برای ماجرای اخیر ارسال کرده اند، خواستار قطع کمک ها و یارانه های آنها شده  و تصریح کرده اند ؛ برخی از اینگونه روزنامه ها نه فروش قابل توجهی دارند و نه آگهی تبلیغاتی دریافت می کنند، اما هزینه انتشار آنها معمولا از جیب ملت به عنوان یارانه کاغذ و یا یارانه نقدی پرداخت می شود و یا اینکه افراد و نهادهای صاحب قدرت از آنها حمایت مالی می کنند تا در زمان های مناسب بکار گرفته شوند. گاهی نیز  به افراد نزدیک یا نیازمند به کمک مالی گفته می شود که یک روزنامه راه بیانداز تا به عنوان یارانه کاغذ و حمایت از مطبوعات، چیزی هم گیر تو بیاید.  

  سردار سرتیپ حسین همدانی، فرمانده مستشاری ایران در حلب سوریه پنج شنبه گذشته به شهادت رسید و روزنامه رویش ملت با تیتر و مطلب مشابه یا کپی شده از بی بی سی، العربیه، صدای امریکا و سایر رسانه های خوشحال از شهادت فرمانده ایرانی، این خبر را پوشش داد. این اقدام اعتراض و انتقاد دوست داران سردار همدانی و جبهه مقاومت را به همراه داشت و باعث شد مسئولان روزنامه از بیم واکنش اجباری وزارت ارشاد، در شماره بعدی خود واژه های فرمانده، سرلشگر و شهید را چندین بار در مطلب معرفی سردار همدانی استفاده کنند، اما پس از آنکه دریافتند وزارت ارشاد به یک تذکر اکتفا کرده، در شماره روز سه شنبه به منتقدان و اهالی جبهه مقاومت حمله کرده و آنها را به دشمنی با شهیدان متهم کردند.   پیش از این، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مواجهه با انتقادها، اعلام کرده بود: ‌تیتر توهین آمیز روزنامه "رویش ملت" درباره سردار رشید اسلام شهید همدانی همه را شگفت زده کرد و مطمئنا در نخستین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات این موضوع بررسی خواهد شد.   حسین  نوش آبادی افزوده بود‌: این تیتر و مطلب درون روزنامه رویش ملت، رفتار سخیف و ناسنجیده ای است که نمی توان آن را خطای رسانه ای دانست و با یک عذرخواهی قابل جبران نیست.   با وجود این اظهارات و پس از فروکش کردن اعتراض ها به امید واکنش مناسب وزارت ارشاد، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه به دادن تذکر اکتفا کرد. روزنامه رویش ملت  که نامش با توهین به سردار شهید حسین همدانی برسر زبان ها افتاد و به شهرت رسید، پس از آنکه متوجه شد توقیف و تنبیهی درکار نیست و وزارت ارشاد فقط تذکر داده است، با صدور بیانیه ای معترضان به توهینش را عده ای بی انصاف خطاب کرد.

این روزنامه با اطمینان از پشتیبانی و حمایت بی دریغ،  انتقادهای دوست داران سردار همدانی را رجزخوانی های بیهوده توصیف کرد.

این روزنامه در بیانیه دیروزش، خود را علاقمند به گل و گلبرگ و اطلسی و قاصدک و سنجاقک و طرفدار ساقه های ترد و نازک توصیف و تاکید کرده که از گرز و طوفان بدش می آید و در ادامه به عشق عمیقش به شهیدان اشاره کرده و پس از ربط دادن روزهایی که نماز شب می خواند به امروز، نوشته است که "این روزها  برخی بی انصاف ها هرچه در کمان داشتند به خاطر یک اشتباه سهوی خبرنگاری از تحریریه.. هرچه داشتند اتهاماتی را نثار همرزمان شما که در جنگ هشت ساله حضور داشتند نثار کردند و رجزخوانی های بیهوده ای کردند که حق ما نبود. ولی گویا حق ما بوده است خون دادن و پایمال شدن!.."   در کامنت هایی که برای این بیانیه در شبکه های اجتماعی درج شده، اغلب کاربران به نویسنده این متن یادآوری کرده اند که در این ماجرا، رزمنده ای که خون داده و پایمال شده، شما نیستید. بلکه تمام اعتراض ها بخاطر دوست داشتن همان کسی است که بی بی سی، العربیه و صدای امریکا و برخی داخلی ها با خوشحالی، خبر کشته شدنش را منتشر کرده و او را به سرکوبگری بخاطر مقابله با نوکران امریکا متهم کرده اند.

جالب آنکه حتی کاربرانی که میانه چندانی به جبهه مقاومت و حزب الله ندارند هم اذعان کرده اند که اگر کسی کوچکترین علاقه و سنخیتی با جبهه مقاومت و رزمندگان آن داشته باشد، حتی برای رزمندگان گمنام هم از عنوان شهید استفاده می کند و همه می دانند که آن تیتر جنجالی، ادبیات بچه های بسیجی و جبهه مقاومت نیست و به سادگی می توان دریافت که این تیتر، به لحن و لهجه چه قشرهایی نزدیک است.

در کامنت دیگری، یک کاربر به نویسنده بیانیه توصیه کرده که لااقل در همین بیانیه بجای اصطلاح "جنگ 8 ساله" از اصطلاح "دفاع مقدس" استفاده می کردید، چون همین کلمه ها هم مثل ضرب المثل دم خروس، مربوط به ادبیات قشرهای مختلف نویسندگان است.
  * توهین کارشناس آشپزی علاوه بر تیتر و مطلب توهین آمیز این روزنامه درباره شهادت سردار همدانی، برخی سایت ها و چهره های فارسی زبان نیز، بی شرمی و بی حیایی را به نهایت رسانده و اصطلاحات و کلمات توهین آمیزی علیه این سردار از جان گذشته ایرانی بکار بردند که خشم و ناراحتی دوست داران ایران و جبهه مقاومت را مضاعف کرد.

از جمله این رفتارهای رقت انگیز و بی شرمانه، جمله بی ادبانه مائده حجاری، مربی آشپزی برنامه به خانه بر می گردیم بود که با واکنش بسیاری از هموطنانمان مواجه شد.
این مربی آشپزی هنوز ادعا نکرده که توهینش اشتباه سهوی بوده و فعلا از منتقدان طلبکار نشده است، اما تهیه کننده برنامه به خانه برمی گردیم اعلام کرده که دیگر او را به برنامه دعوت نمی کند.



هیأت نظارت بر مطبوعات که چندی پیش روزنامه وطن امروز را بخاطر تیتری درباره خبر مرگ پادشاه عربستان مجازات کرده بود، روزنامه کپی کننده از بی بی سی و العربیه را با دادن یک تذکر، تنبیه کرد.

این هیئت در جلسه روز دوشنبه 20 مهر،  تیتر و محتوای صفحه اول این روزنامه را بررسی کرد و آن را مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داد.

بر اساس این بند و ماده، مقرر شده که به روزنامه تذکر داده شود.


در این جلسه همچنین برخی عبارت های مندرج در مطلبی با عنوان «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» در صفحه 10 روزنامه کیهان مورخ 94.7.9 مشمول بند 8 ماده 6 دانسته شد و مقرر گردید به این روزنامه تذکر داده شود.


 


چهار شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن