تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار آلايندگي عمده خودروهاي ناوگان بالاتر از حد استاندارد يورو 2 است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۲:۳۳ق.ظ)
انتشار آلايندگي عمده خودروهاي ناوگان بالاتر از حد استاندارد يورو 2 است موج - قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران با استناد به گزارش پروژه مميزي مصرف سوخت و انتشار آلايندگي ناوگان حمل‌ونقل، گفت: براساس اطلاعات اين گزارش، انتشار آلايندگي عمده خودروهاي ناوگان، چه در تست عملکرد محيط واقعي و چه در تست محيط آزمايشگاهي، بالاتر از حد استاندارد يورو 2 است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، پوريا محمديان، قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، افزود: بنا بر اين گزارش، انتشار مونوکسيد کربن تمامي موتورسيکلت‌ها، خارج از محدوده استاندارد يورو 2 و يورو 3 است، به نحوي که ميزان انتشار کلي مونوکسيد کربن موتورسيکلت‌ها 15 گرم در هر کيلومتر پيمايش است و به عبارتي، يک موتورسيکلت با 100 کيلومتر پيمايش در روز، يک و نيم کيلوگرم مونوکسيد کربن توليد مي‌کند و به اين ترتيب، هر روز 1500 گرم از اين آلاينده سمي را وارد ريه مردم تهران مي‌نمايد.
وي با اشاره به اين‌که اين در حالي است که يک خودروي يورو 3، تنها دو و نيم گرم در هر کيلومتر پيمايش و يک خودروي يورو 4 نيز تنها يک گرم در هر کيلومتر پيمايش، مونوکسيد کربن منتشر مي‌کنند، اظهار کرد: به عبارتي، ميزان انتشار کلي مونوکسيد کربن موتورسيکلت، 6 برابر يک خودروي يورو 3 و 15 برابر يک خودروي يورو 4 است.
محمديان با بيان اين‌که در اين پروژه، علاوه بر تعيين ضرايب کلي ميزان مصرف سوخت و انتشار آلايندگي موتورسيکلت‌ها، نسبت به بررسي مشابهي در خصوص خودروهاي سواري بنزين سوز و گازسوز اعم از شخصي و تاکسي نيز اقدام شده، تصريح کرد: تعيين مدل رياضي مصرف سوخت و انتشار آلايندگي خودروهاي سواري و موتورسيکلت‌ها از ديگر نتايج پروژه مذکور است.
وي با اعلام اين‌که در اين پروژه، ميزان مصرف سوخت و انتشار آلايندگي خودروهاي سواري در دو حالت محيط واقعي و محيط آزمايشگاهي مورد مقايسه قرار گرفته‌اند، تأکيد کرد: طراحي نرم‌افزار محاسبه مصرف سوخت و انتشار آلايندگي خودروهاي سواري و موتورسيکلت‌ها، نتيجه بعدي پروژه مذکور محسوب مي‌شود.
قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران در ادامه با تأکيد بر اين‌که پروژه مميزي مصرف سوخت و انتشار آلايندگي ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران از سوي واحد بهينه‌سازي انرژي بخش حمل‌ونقل شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت انجام شده،‌ خاطرنشان کرد: در اجراي پروژه فوق، شرکت کنترل کيفيت هواي تهران و هسته پژوهشي سوخت، احتراق و آلايندگي دانشگاه صنعتي شريف همکاري داشته‌اند.
گفتني است؛ مونوکسيد کربن (Carbon monoxide) با فرمول شيمايي CO، گازي است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود مي‌آيد. اين گاز بسيار سمي است و چون رنگ و بوي خاصي ندارد، به آن قائل نامرئي مي‌گويند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن