تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راستگرایان اتریش در آستانه قدرت گرفتن در پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: راستگرایان اتریش در آستانه قدرت گرفتن در پایتخت
حزب راستگرای آزادی اتریش در آستانه تصاحب قدرت در پایتخت این کشور برای نخستین بار در 70 سال گذشته است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که دو شریک ائتلافی پیشرو در اتریش یعنی سوسیال دموکراتها و حزب مردم اتریش اخیرا با این حقیقت مواجه شده‌اند که حمایت از آنها در پی بحران آوارگان اروپا کاهش یافته است.
 
اتریش یکی از کشورهایی است که به عنوان مسیر ترانزیت هزاران مهاجری که از جنگ و فقر در خاورمیانه و شمال آفریقا فرار می کنند تا در غرب اروپا از جمله در آلمان به پناهندگی دست پیدا کنند مورد استفاده قرار می گیرد.
 
وب سایت انتخاباتی رسمی دولت اتریش مساله مهاجرت و دیگر عناوین مربوط با آن را از جمله مسائل مهم انتخاباتی اعلام کرده است.
 
حزب آزادی اتریش که به نسبت احزاب دیگر به دنبال تدابیر کنترلی بیشتر علیه مهاجران است، در تاریخ 27 سپتامبر توانست به رکورد رای 31 درصدی در پارلمان این کشور دست پیدا کند و با پیشی گرفتن از حزب سوسیال دموکرات تبدیل به دومین حزب بزرگ پارلمان شود.
 
انتخابات محلی امروز (یکشنبه) در اتریش به منظور انتخاب نمایندگان مجلس قانونگذاری 100 عضوی در شهر وین برگزاری می شود. این انتخابات به عنوان آزمونی برای ائتلاف سنتی سوسیال دموکراتها و حزب مردم اتریش که سبزها نیز آنها را همراهی می کنند تلقی می شود.
 
وین در 21 سال گذشته تحت کنترل مایکل هوپل، عضو کهنه‌کار حزب سوسیال دموکرات که نگرانی ها درباره وضعیت سلامتش اخیرا باعث بروز گمانه زنی ها شده قرار داشته است.
 
بر اساس جدیدترین نظرسنجی در میان رای دهندگان حزب آزادی اتریش در فاصله نزدیکی در پشت سر حزب سوسیال دموکرات قرار دارد. این حزب بر اساس نظرسنجی ها 35 درصد از آرا را به خود اختصاص می دهد در حالی که حزب سوسیال دموکرات از رای 37.5 درصدی برخوردار است. در آخرین انتخابات شهرداری ها در اتریش در سال 2010 حزب سوسیال دموکرات توانست 44.2 درصد از آرا را به دست آورد و حزب آزادی نیز 27 درصد رای کسب کرد.
 
همچنین طبق نظرسنجی جدید حمایت از سبزها معادل 12.2 درصد بوده و میزان آرای حزب مردم اتریش نیز از 13.3 درصدی که در پنج سال پیش بود به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.
 
با این حال رسانه های اتریش مدعی هستند که در چند هفته گذشته احزاب میانه رو و لیبرال اتریش توانسته اند نیروهایشان را برای جلوگیری از دورنمای قدرت گرفتن نیروهای راست گرا بسیج کنند.


منبع: ایسنا


۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن