تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805238842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قضاوت درمورد حمله روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه زود است/ دعوت رسمي از لاريجاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲ب.ظ)
در ديدار لاريجاني با رئيس مجلس سناي لهستان: قضاوت درمورد حمله روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه زود است/ دعوت رسمي از لاريجاني موج-رئيس مجلس شوراي اسلامي، قضاوت درمورد حمله روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه را زودهنگام دانست و گفت: اين حمله تاکنون با دقت نظر انجام شده است ولي بايد صبر و بررسي کرد که اين کار تا کجا و با چه کيفيتي ادامه مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني در نشست خبري مشترک با رئيس مجلس سناي لهستان گفت: قضاوت در مورد حمله روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه زود است البته قبل از اين اقدامات مشورتي با ايران درباره ائتلافي براي مبارزه با تروريست‌ها انجام شد.
وي ادامه داد: فکر مي‌کنم اين حملات تا اينجا با دقت نظر انجام شده ولي بايد ديد تا کجا و با چه کيفيتي اين کار صورت مي‌گيرد.
لاريجاني در ادامه به تشريح محورهاي ديدار با بوگدان بروسويچ گفت: امروز خوشحاليم که رئيس مجلس سناي لهستان در رأس يک هيات عالي رتبه پارلماني به ايران آمده است و از اين که دعوت ما را پذيرفتند، تشکر مي‌کنيم.
وي با بيان اين که ايران و لهستان صدها سال روابط نزديکي با يکديگر داشته‌اند، اظهار داشت: در جنگ جهاني دوم حدود 120 هزار لهستاني به ايران پناهنده شدند و ايران نيز در نهايت احترام از آن‌ها پذيرايي کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در تمامي شرايط ايران و لهستان روابط صميمانه و دوستانه اي داشته‌اند و ما امروز در زمينه گسترش همکاري پارلماني و افتصادي ميان دو کشور صحبت کرديم.
لاريجاني از ديگر محورهاي گفت و گو با رئيس مجلس سناي لهستان را همکاري در زمينه سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز، کشتي سازي، واگن سازي و صنايع بيان کرد.
وي ادامه داد: همچنين امروز در ديدار همتاي لهستاني خود درمورد ضرورت تصويب قوانين براي حذف ماليات مضاعف از صنايع و تسهيل سرمايه گذاري در دو کشور گفت و گو شد.
رئيس قوه مقننه با بيان اين که در اين ديدار درباره موضوعات مهم منطقه اي به خصوص وضعيت آشفته خاورميانه گفت و گو شد، اظهار داشت: در اين ديدار درمورد وضعيت منطقه که به وسيله تروريست‌ها ايجاد شده به خصوص در سوريه، فلسطين و عراق بحث و تبادل نظر شد.
لاريجاني، سفر رئيس مجلس سناي لهستان به ايران را مهم ارزيابي و اظهاراميدواري کرد: اين سفر در راستاي ارتقاي سطح همکاري‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و دانشگاهي نقش فراواني داشته باشد.
بوگدان بروسويچ رئيس مجلس سناي لهستان نيز در اين نشست خبري مشترک از استقبال و مهمان نوازي رئيس مجلس شوراي اسلامي تشکر کرد و گفت: در روابط بين ايران و لهستان هرگز نقاط تاريک وجود نداشته و روابط همواره دوستانه بوده است.
وي با بيان اين که سال گذشته پانصد و چهلمين سال تأسيس روابط رسمي ميان دو کشور بود، افزود: ما همچنان پذيرش 120 هزار لهستاني در جنگ جهاني دوم که از خاک روسيه وارد ايران شدند را به خاطر داريم.
وي اظهار داشت: اين افراد در خاک ايران درمان شدند زيرا گرفتار مصيبت‌هاي فراواني در روسيه به دليل جنگ جهاني دوم شده بودند.
رئيس مجلس سناي لهستان تصريح کرد: با توجه به اين گذشته تاريخي خوب ميان ايران و لهستان ايرانيان کشوري شناخته شده در لهستان هستند و ديد مردم ما به ايران بسيار مثبت است و اين موضوع ربطي به مسائل سياسي ندارد.
بوگدان بروسويچ با بيان اين که در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره روابط پارلماني بحث و تبادل نظر شد، گفت: از رئيس مجلس دعوت کردم که سفر رسمي به لهستان داشته باشد زيرا ديپلماسي پارلماني نقش مهمي در روابط بين دو کشور دارد.
بروسويچ از ديگر محورهاي گفت و گو با رئيس مجلس ايران را مسائل منطقه به خصوص سوريه و عراق بيان کرد و اظهارداشت: من معتقدم بار يافتن راه حلي براي بحران در منطقه خاورميانه بر روي کشورهاي همين منطقه است و لذا بايد کاري کنيم تمام نيروهاي سياسي سوريه به توافق برسند.
وي داعش را گروهي جاني توصيف کرد و ادامه داد: مذاکرات من با رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه بسيار سازنده، پربار و بي پرده بود.
رئيس مجلس سناي لهستان همچنين در پاسخ به سوالي درباره بحران مهاجران سوري و عراقي و حضور آن‌ها در اروپا گفت: لهستان عضو اتحاديه اروپا است و معتقدم بايد يک سياست واحد در سطح اين اتحاديه شکل گيرد البته آورگان از جنگ فرار مي‌کنند و در واقع هيچ ربطي به باورهاي مردم ندارد زيرا آن‌ها از جنگ و نبرد گريزان هستند و اين حق آنان است.
بروسويچ ادامه داد: پيش از اين سيل مهاجران از طريق دريا بود اما حال اين آوارگان از ترکيه و يونان وارد اروپا مي‌شوند، در واقع مرز ترکيه در مقطع زماني به روي مهاجران باز شد و اتحاديه اروپا نيز با ترکيه وارد مذاکره شد تا اين وضعيت را مهار کند و شرايط را تغيير دهد.
وي با اعلام حمايت از مواضع اتحاديه اروپا و کشورهاي همجوار در قبال مهاجران سوري و عراقي يادآور شد که اتحاديه اروپا بايد اين آورگان را به سرزمين‌هاي خود بازگرداند زيرا اين افراد خانه و خانواده دارند و آن‌ها را رها کرده و به اروپا آمده‌اند اما اتحاديه اروپا چندين هزار نفر از اين افراد را مي‌پذيرد.
وي خاطرنشان کرد: مسير آورگان از اروپا مي‌گذرد و اين مشکل بزرگي ايجاد کرده و متاسفانه اين مشکل فقط اقتصادي نيست، بلکه سياسي است.
بر اساس اين گزارش بوگدان بروسويچ رئيس مجلس سناي لهستان شب گذشته در رأس يک هيات بلند پايه پارلماني به دعوت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي وارد تهران شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن