تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805257876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت بانک مسکن در تامين پروژه هاي زيرساخت راه و شهرسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۰ق.ظ)
مشارکت بانک مسکن در تامين پروژه هاي زيرساخت راه و شهرسازي موج - نظام بانکي و مالي کشور آماده همراهي براي مشارکت در پروژه هاي مختلف شهرسازي، زيرساخت و مسکن است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمدهاشم بت شکن، مدير عامل بانک مسکن، که در همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري در حمل و نقل، مسکن و شهرسازي سخن مي گفت با بيان اين مطلب به نقش نظام بانکي در توسعه مسکن و زيرساخت ها پرداخت.
وي افزود: تجربه بين المللي نشان مي دهد که چهار قالب تأمين مالي توسط بانک ها صورت مي گيرد.
بر اين اساس فعاليت در قالب ارايه مستقيم تسهيلات ريالي و ارزي Direct Lending، ارايه خدمات تأمين مالي و سرمايه گذاري از طريق اوراق بهادارسازي (securitization) و انتشار انواع اوراق به اتکاي گردش مالي پروژه ها دارند، ايفاي تعهد پذيره نويسي اوراق بدهي درخصوص پروژه هاي زيرساخت و در نهايت خدمات مصون سازي از طريق بازار مشتقه چهار بستري است که به گفته مدير عامل بانک مسکن براي تأمين مالي پروژه هاي مسکن از آنها استفاده مي شود.
دکتر بت شکن با اشاره به بستر قانوني تأمين مالي پروژه هاي زيرساختي در ايران گفت: قانون احداث پروژه هاي عمراني يکي از اين قوانين است که در آن قيد شده براي ساخت پروژه ها بانک ها و نهادهاي مالي مي توانند مشارکت داشته و ساير منابع پولي و مالي را هم تجهيز کنند.
وي با بيان اين مطلب که آيين نامه اجرايي آن در هيأت وزيران تصويب شده است، گفت: در اين قانون تصريح شده است که منابع مالي به صورت آورده نقدي سهامداران، تسهيلات، تعهدات و تضامين بانکي و يا فروش سهام پروژه و انتشار انواع صکوک و اوراق بهادار مي باشد.
مدير عامل بانک مسکن يادآور شد: در حوزه مسکن و شهرسازي قانون ساماندهي و حمايت از عرضه مسکن بستر قانوني ارايه کننده ابزارهاي مختلفي از جمله صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک بين بانک هاي داخلي و خارجي است.
وي افزود: همچنين در بخش احياي بافت هاي فرسوده تدارک گسترده اي از حيث ابزارها ديده شده است که مشارکت سرمايه گذاري خارجي، گواهي سپرده و ايجاد شرکت هاي تأمين سرمايه در حوزه ساختمان و بانکهاي سرمايه گذاري راه اندازي صندوق هاي زمين و ساختمان جزو انواع ابزارها و نهادهايي است که در اين زمينه پيش بيني شده است.
بت شکن با اشاره به خدمات قابل ارائه در ايران در حوزه تأمين مالي تصريح کرد: در بخش واقعي و اجرايي خدمات مالي درحوزه مسکن يا در قالب خدمات بانکي با محوريت بانک ها است يا در قالب خدمات غير بانکي با محوريت بازار سرمايه و بيمه است. نهادها و ابزارهاي موجود شامل: تأمين سرمايه تخصصي، صندوق هاي زمين و ساختمان، شرکت مديريت دارايي و انواع صندوق هاي سرمايه گذاري و صکوک اجاره، انواع اوراق سفارش ساخت، انواع اوراق رهني (MBS)، اسناد خزانه و غيره است.
وي يادآور شد: خدمات قابل ارايه متعارف به صورت ارائه تسهيلات و افزايش سرمايه است و از خدمات نوين مي توان ارايه راهکار جامع براي تأمين مالي پروژه ها نام برد.
مدير عامل بانک مسکن با بيان اين مطلب که خمير مايه خدمات غير متعارف نوآوري متناسب با شرايط طرح است، افزود: در خدمات متعارف به منابع داخلي توجه مي شود و در خدمات غيرمتعارف به ظرفيت هاي اقتصادي پروژه دقت مي شود. ضمن اينکه خدمات متعارف براي مشتريان انبوه و به شکل ساده است اما در خدمات غيرمتعارف طيف مشتريان خاص و محدود بوده ودر عين حال متناسب براي پروژه هاي پيچيده است.
وي با اشاره به اينکه خدمات يا محصول محور است مثل انواع روش هايي که براي مشتريان حقيقي به کار گرفته مي شود يا راهکار محور است که براي شرکت ها ارايه مي شود گفت: بانک مسکن به عنوان بانک بزرگ توسعه اي و تخصصي خدمات و راهکارهايي همچون صندوق هاي پس انداز مسکن، صندوق پس انداز مسکن يکم و جوانان را دارد و براي شرکت ها و طرح هاي ساختماني نيز راهکاري مختلف از جمله طرح هاي بزرگ خدمات مديريت دارايي محور، انتشار اوراق مشارکت و روش هاي تأمين مالي ساختاريافته دارد که شايد مهم ترين آن مشارکت عمومي-خصوصي (ppp) است.
مدير عامل بانک مسکن افزود: قراردادهاي مشارکت عمومي خصوصي (ppp) به صورت طيفي از خدمات، تأمين مالي و مالکيت ميان دولت و بخش خصوصي تنظيم مي شود که بخش خصوصي مي تواند نقش ابتدايي طراح و سازنده (DB) و يا نقش هاي گسترده تري نظير احداث، تملک و بهره برداري (Boo) را داشته باشد. آمارهاي بين المللي نشان مي دهد که بخش عمده اي از قراردادهاي مشارکت عمومي خصوصي بين المللي در حوزه راه و زيرساخت منعقد شده است.
وي درخصوص روش جديد تأمين مالي در بانک مسکن گفت: در اين بانک روش جديد تأمين مالي ساختار يافته داريم که فرض مي کنيم هر پروژه نسخه و مقتضيات خاص خود را دارد.
بت شکن در خصوص برنامه هاي مورد نظر بانک مسکن گفت: تأمين مالي پروژه شهرهاي جديد، شرکت فرودگاه هاي کشور و ساخت و توسعه شهري مبتني بر حمل و نقل(TOD) از جمله اين پروژه ها ست.
مدير عامل بانک مسکن در خصوص مدل پروژه هاي شهرهاي جديد افزود: بر اساس اين مدل که در حال عملياتي شدن است در شهرهاي جديد نيازمندي ها به اجراي پروژه هاي زيربنايي يا روبنايي مثل مدرسه،دانشگاه، مسجد و... دارد که براي تأمين مالي آن از طريق انواع ابزارهاي مالي به منظور بازارپذيري دارايي هاي بالقوه استفاده مي شود.
بت شکن خاطرنشان ساخت: با اين مدل از يک طرف زيرساخت ها تکميل مي شود و از آن طرف خدمات ساخت براي پروژه هاي تجاري مسکوني و اداري تأمين مي شود. ارزش افزوده برروي زمين شکل گرفته و با استقرار خانوار و شکل گيري شهرک ها مي توان اقدام به پيش فروش و تأمين منابع لازم براي بازپرداخت اصل و فرع اوراق بهادار منتشره نمود.
دکتر بت شکن مشارکت بخش هاي مختلف کشور را در اجرايي شدن اين روش موثر خواند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن