تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام بانکي آماده مشارکت در پروژه‌هاي زيرساختي، مسکن و شهرسازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۷ب.ظ)
نظام بانکي آماده مشارکت در پروژه‌هاي زيرساختي، مسکن و شهرسازي است موج - مدير عامل بانک مسکن با اشاره به نقش نظام بانکي در توسعه مسکن و زيرساخت‌ها اظهار کرد: نظام بانکي و مالي کشور آماده هرگونه مشارکت در پروژه‌هاي زيرساختي، شهرسازي و مسکن است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد هاشم بت شکن، مدير عامل بانک مسکن، در دومين روز از همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازي که در محل مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد از پياده‌سازي روش جديد تأمين مالي ساختاريافته در بانک مسکن خبر داد و گفت: تأمين مالي براي پروژه‌هاي شرکت عمران شهرهاي جديد، شرکت فرودگاه‌هاي کشور، شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل از برنامه‌هاي بانک مسکن در حوزه تأمين مالي پروژه‌هاي زيرساختي مسکن و شهرسازي است.
وي افزود: بانک‌ها و نهادهاي فعال مالي کشور در چهار دسته اعطاي مستقيم تسهيلات، خدمات تأمين مالي و سرمايه‌گذاري از دو مسير انتشار اوراق بهادار و انتشار اوراق قرضه، تعهد پذيره‌نويسي اوراق بدهي ناشران و خدمات مصون‌سازي از طريق بازار مشتقه به وسيله انواع بانک‌ها ايفاي نقش مي‌کنند.
بت‌شکن گفت: خدمات بانک‌ها در حوزه تعهد پذيره‌نويسي اوراق بدهي ناشران بدين گونه است که اگر ناشري به دنبال تأمين مالي پروژه‌هاي ريلي يا بنادر است اوراق مربوطه را منتشر مي‌کند که بانک مسووليت تضمين اين اوراق را بر عهده دارد.
مدير عامل بانک مسکن با بيان اين‌که براي تأمين مالي در پروژه‌هاي زيرساختي در کشور يک بسته تهيه شده است که بانک‌ها و ساير نهادهاي مالي براي تأمين مالي پروژه‌هاي عمراني مي‌توانند مشارکت کنند، اظهار کرد: خوشبختانه آيين‌نامه اجرايي در اين زمينه اوايل امسال در هيأت وزيران به تصويب رسيد که منابع مالي به روش‌هاي آورده نقدي يا تسهيلات دريافتي با فروش سهام پروژه يا انتشار صکوک و ساير اوراق بهادار تأمين مي‌شود.
وي با اشاره به قانون ساماندهي و حمايت از عرضه مسکن در کشور گفت: در اين قانون ابزارهاي مختلف از جمله تأسيس صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترک بين طرف ايراني و خارجي لحاظ شده است. همچنين براي بهسازي و نوسازي بافت‌هاي ناکارآمد شهري تدارک گسترده‌اي از حيث ابزارها ديده شده است که مهم‌ترين آن‌ها مشارکت و جلب سرمايه‌گذار خارجي است.
مدير عامل بانک مسکن خدمات بانکي در ايران را در دو حوزه خدمات بانکي با محوريت بازار پول و خدمات غير بانکي با محوريت بازار سرمايه و بيمه عنوان کرد و ادامه داد: انواع خدمات تأمين مالي در حوزه مسکن و زيرساخت به صورت متعارف يا به صورت ارائه راهکارهاي جامع مطرح مي‌شود. خدمات به صورت متعارف مشمول تسهيلات بانکي، افزايش سرمايه و انتشار محدود برخي اوراق مي‌شود.
بت‌شکن به روش خدمات تأمين مالي به صورت ارائه راهکارهاي جامع اشاره کرد و ادامه داد: ارائه راه حل جامع و نوآورانه متناسب با شرايط است که بيشتر به منابع دروني اتکا دارد. روش‌هاي خدمات تأمين مالي به صورت متعارف براي مشتريان انبوه، خدمات ساده و استانداردسازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد در حالي که خدمات ارائه راهکار جامع به دنبال مشتريان خاص، محدود و يک سري از پروژه‌هاي پيچيده است که براي هر دو روش مذکور راهکارهاي مختلف در نظر گرفته شده است.
وي خدمات بانکي را به دو بخش محصول محور براي افراد حقيقي و راه حل محور براي شرکت‌ها و سرمايه‌گذاران تقسيم کرد و گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصي و توسعه‌اي براي افراد حقيقي خدماتي چون صندوق پس‌انداز ساخت مسکن، مسکن يکم و صندوق‌هاي پس‌انداز جوانان را ارائه مي‌دهد. همچنين براي شرکت‌ها و سرمايه‌گذاراني که مخاطبان اصلي پروژه‌ها هستند خدمات بانکي در حوزه‌هاي مديريت دارايي، انتشار اوراق مشارکت و روش‌هاي مختلف سازمان‌يافته که مهم‌ترين آن‌ها روش PPP (روش سرمايه‌گذاري مشارکت بخش خصوصي - دولتي) است ارائه مي‌شود.
مدير عامل بانک مسکن از پياده‌سازي روش جديد تأمين مالي تحت عنوان تأمين مالي ساختاريافته (Structure Finance) خبر داد و گفت: هر پروژه شرايط و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد بنابراين روش تأمين مالي هر پروژه نيز خاص و متفاوت است.
بت‌شکن به برنامه‌هاي جاري بانک مسکن در حوزه تأمين مالي زيرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: تأمين مالي براي پروژه‌هاي شرکت عمران شهرهاي جديد، شرکت فرودگاه‌هاي کشور، شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل از برنامه‌هاي بانک مسکن در حوزه تأمين مالي پروژه‌هاي زيرساختي مسکن و شهرسازي است.
وي گفت: بانک مسکن به همراه گروه مالي خود مدلي را طراحي کرده که قرارداد آن منعقد شده است و در مرحله عملياتي قرار دارد. بر اساس اين قرارداد تأسيسات روبنايي در شهرهاي جديد مانند؛ مدرسه، پاسگاه، درمانگاه و راه‌هاي دسترسي احداث مي‌شود که در مقابله آن‌ها دارايي‌هايي با ظرفيت بالقوه مانند زمين‌ها با کاربري مسکوني، اداري و تجاري قرار دارد.
مدير عامل بانک مسکن يادآور شد: مدل تأمين مالي پروژه‌هاي مالي مذکور انتشار اوراق بهادار، تأسيس انواع صندوق و پرداخت تسهيلات و تعهدات سنديکايي روش‌هاي تأمين مالي اين پروژه‌ها هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن