تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798631563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه‌های تصویری لازم است/ جشنواره‌های تهران به گردهمایی هنری تبدیل شده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه‌های تصویری لازم است/ جشنواره‌های تهران به گردهمایی هنری تبدیل شده
سینمای خانگی اثر سرنوشت‌ساز و مهمی در ارتقای فکری و اخلاقی جامعه می‌شود و سرمایه‌گذاری معنوی را نیاز دارد.


حسین مسافرآستانه مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: جشنواره ویدئویی یاس در حوزه تولیدات سینما خانگی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین مجموعه‌های فعالیت‌ها زیر مجموعه سینمای کشور است.
 
وی افزود: این مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقای فکر و اخلاقی جامعه و خانواده‌ها است که اگر به حال خود رها شود مثل قبل دستخوش سوء‌ استفاده‌های زیادی می‌شود. مردم در دوره‌ای از این حوزه‌ کاملا قطع امید کرده بودند و نیاز به فیلم دیدن خود را از طریق دیدن مجموعه‌ها و فیلم‌های غیرمجاز خارجی تامین می‌کردند.
 
وی در خصوص مدیریت حوزه سینمای خانگی اظهار داشت: باید از این حوزه مدیریت شود و فکر وجود داشته باشد تولیدات این مجموعه با دستورالعمل‌ تغییر نمی‌کند. برگزاری جشنواره یاس تغییرات زیادی در این حوزه ایجاد کرده و به طور مستقیم تاثیر در کیفیت می‌گذارد.
 
مسافرآستانه در خصوص فیلم‌های ویدئویی گفت: فیلم‌های بی‌کیفیت و کم کیفیت که در گذشته تولید می‌شد دیگر ساخته نمی‌شود. فیلم‌سازان دیگر خود را در معرض یک ارزیابی کارشناسانه می‌بیند و برای پرونده و کارنامه کاری خود با احتیاط قدم برمی‌دارند هر چقدر هم اگر انگیزه مالی و برگشت سرمایه داشته باشند می‌دانند که در تولید باید ملاحظه داشته باشند.
 
مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری عنوان کرد: خیلی از هنرمندان در حوزه فیلم‌های ویدئویی دارای هویت و شناسایی نبودند و عموما این حوزه را محل گذار می‌دانستند و فیلم در این حوزه می‌ساختند که بتوانند رزومه خود را پر کنند وارد سینما شدند چون ایده‌آلشان سینما است.
این جشنواره این تفکر را ایجاد می‌کند و هر کدام از حوزه‌های مستقل سینما می‌تواند دارای ویژگی‌های و اعتبارات ویژه ملی و بین‌المللی باشد.
 
وی اظهار داشت: این حوزه فیلم سازان خاصی خود را شناسایی می‌کند و فیلم‌سازان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در این حوزه فیلم‌های موفق تولید کنند در دراز مدت آبرو و اعتبار جهانی برایشان به ارمغان می‌آورد و لازم نیست این حوزه را محل گذر به ترقی بدانند.
 
وی در خصوص اعتبارات این حوزه عنوان کرد: باید اعتبارات لازم در حوزه‌های مختلف سینمایی تامین شود در مستند، فیلم‌کوتاه، انیمیشن و ... دارای ارزش‌های خودشان هستند باید اعتبارات فراهم شود.
 
مسافر آستانه در ادامه اظهار داشت: در این حوزه هنوز از نظر معنوی سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار نشده است امیدوارم تفکرات بوجود آمده ادامه‌دار باشد.
 
مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در خصوص تجهیز سینمای رامسر گفت: در هیچ یک از شهرهای ما بجز چند شهر اصلی زیرساخت‌ لازم برای جشنواره فیلم وجود ندارد. حداقل زیرساخت‌ها برای جشنواره این است که شرایط رفاهی و امکان خوب برای مدعوین و هنرمندان طراز اول که حضورشان در جشنواره ضروری است باید فراهم باشد. باید سالن‌هایی هم وجود داشته باشد که فیلم‌ها در آن جا اکران شود.
 
مسافرآستانه با انتقاد از تمرکز جشنواره‌ها در پایتخت گفت: جشنواره‌ فیلم در شهر تهران اشباع شده است البته به غیر از جشنواره فیلم فجر که باید در این مکان باشد جشنواره‌های دیگر صرفا به گردهمایی و دورهمی هنری تبدیل شده است ولی برای برگزاری جشنواره‌ در شهرستان‌ها باید امکانات شهرها و استان‌ها را ارتقا دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه 2 سال است جشنواره یاس در مازندران برگزار می‌شود عنوان کرد: این باعث شده که مسئولان احساس نیاز به وجود سینما در این شهر می‌کنند و همین باعث ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه تجهیز در راه‌اندازی سینمای این شهر شود. سینمای رامسر چندین سال است که بلااستفاده مانده و ما پذیرفتیم از طریق جشنواره‌ این سینما را راه‌اندازی کنیم تا برای مردم این شهر قابل استفاده شود این سینما حداقل شرایط مطلوب اکران فیلم را داشت و حالا به سینمای دیجیتال تبدیل شده است که تقدیم به مردم رامسر می‌شود.
 
انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اختتامیه جشنواره فیلم یاس در هوای بارانی/ وعده ایوبی برای افتتاح 5 سالن سینما در رامسر
برندگان سومین جشنواره «یاس» معرفی شدند
نگاه و اظهارنظر هنرمندان درباره جشنواره سینمایی فیلم «یاس»
اعلام نامزدهای مسابقه ایران جشنواره فیلم یاس
استان‌ها پتانسیل خوبی برای برگزاری جشنواره یاس دارند
قضاوت آثار ویدئویی رقابت به همراه دارد
اعلام نامزدهای بخش مسابقه فیلم های اول فیلم یاس
«مردی که لب نداشت» در رامسر





۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن