تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812779171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخلاق در نظام‌هاي حرفه‌اي به عنوان مزيت تعريف شود نه تکليف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۱۸ق.ظ)
اخلاق در نظام‌هاي حرفه‌اي به عنوان مزيت تعريف شود نه تکليف موج - رئيس کميته بازنگري مبحث دوم مقررات ملي ساختمان با تأکيد بر اين که اخلاق در نظام‌هاي حرفه‌اي به عنوان مزيت تعريف شود نه تکليف گفت: اخلاق حرفه‌اي موضوعي نيست که با تذکر و تکرار در جوامع نهادينه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن بهرام غفاري، رئيس سابق شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، با تأکيد بر تدوين ضوابط براي جوامع حرفه‌اي گفت: مجازات سنگين انضباطي اجتماعي تضمين‌ کننده رعايت اخلاق حرفه‌اي است.
محسن بهرام غفاري در بيان اهميت اخلاق حرفه‌اي؛ به ويژه در جامعه مهندسي و نظام‌هاي مهندسي ساختمان گفت: در موضوعات اجتماعي اخلاق به عنوان سيستم بازدارنده و کنترل خود به خودي رفتار شناخته مي‌شود، بدين‌ معنا که نظام اجتماعي در اين مورد حمايت جمعي به وجود مي‌آورند تا بخش‌هايي را که قانون از ادامه پيگيري آن‌ها باز مي‌ماند، در آن‌ها حضور ندارد يا به رغم حضور سکوت کرده است رمزگشايي، تحليل و پيگيري کنند.
رئيس کميته بازنگري مبحث دوم مقررات ملي ساختمان افزود: گزينه‌هاي فراواني در جوامع مختلف وجود دارند که براي جامعه، محيط‌ زيست و زندگي نوع بشر زيان‌بار هستند، اما؛ به دليل منفعت‌هاي فراواني که براي صاحبان قدرت و ثروت دارند از سوي همان عده اندک با قدرت بالا دنبال مي‌شوند. به همين خاطر است که لزوم بازنگري اخلاق در جامعه حرفه‌اي مانند؛ سازمان نظام مهندسي ساختمان ضرورت دارد؛ زيرا هدف آن ايجاد نظم در بين صاحبان قدرت و ثروت در مواردي است که قانون در برابر بي‌اخلاقي يا بداخلاقي حرفه‌اي سکوت کرده است.
عضو سابق شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با تأکيد بر لزوم تعيين ضوابط در سيستم‌هاي حرفه‌اي ادامه داد: خدماتي که جوامع متخصص از جمله مهندسان ارائه مي‌دهند از آنجايي محل اشکال مي‌شود که عامه مردم در مورد خوب و بد آن و جزئياتش درمي‌مانند. بالطبع قانون‌گذار بايد جوامع متخصص را به تعيين ضوابط و استانداردهايي ملزم کند.
بهرام غفاري با بيان تفاوت اساسي در اخلاق عمومي و حرفه‌اي تأکيد کرد: ابزار تشخيص اخلاق حرفه‌اي در دسترس همگان قرار ندارد. همين جاست که مشکل آغاز مي‌شود. به عنوان نمونه در ساختمان‌هاي فعلي به کاهش عمر مفيد آن‌ها مي‌انجامد و در ساير بخش‌هاي تخصصي نيز اين مشکلات به گونه‌هاي متفاوت جلوه‌گر مي‌شود. به همين خاطر است که در حرفه‌هاي مختلف قوانيني ايجاد شده که در درون جوامع متخصص شکل مي‌گيرند.
وي ادامه داد: صاحبان حرفه‌ها اصول اخلاقي را براي جوامع خود تعريف کرده‌اند و تک‌تک افرادي که در اين جوامع قرار دارند بايد به آن پايبند باشند تا جامعه به کل حرفه‌مندان آن حوزه اعتماد کند. کساني هم که مي‌خواهند به فعاليت اجتماعي يک حرفه بپردازند بايد در رعايت موازين نسبت به ديگران پايبندتر باشند.
رئيس کميته بازنگري مبحث دوم مقررات ملي ساختمان با تأکيد بر اين که اخلاق در نظام‌هاي حرفه‌اي به عنوان مزيت تعريف شود نه تکليف گفت: اخلاق حرفه‌اي موضوعي نيست که با تذکر و تکرار در جوامع نهادينه شود. از آن‌جايي که ضرر و زيان حرفه‌ها از جمله مهندسي به کل جامعه و به طور خاص نظام ساخت‌وساز کشور آسيب مي‌رساند بايد براي پشتوانه سازي اخلاق حرفه‌اي مجازات سنگين انضباطي اجتماعي در نظر گرفته شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن