تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد مديريت مکه و مدينه از دست آل سعود خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۱ب.ظ)
آيت الله العظمي نوري همداني: بايد مديريت مکه و مدينه از دست آل سعود خارج شود موج - قم- آيت الله العظمي نوري همداني گفت: بايد مديريت مکه و مدينه از دست آل سعود خارج شود؛ چراکه عربستان، اين دو مکان الهي را به صورت قبيله اي اداره مي کند، در حالي که اين نوع مديريت مربوط به عصر جاهليت است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله العظمي نوري همداني در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: قرائت قرآن‌کريم به تنهايي کافي نيست، بلکه عمل به آن بسيار مهم است.
وي با اشاره به فاجعه منا و تأکيد بر شناسايي و مجازات مقصران اصلي اين حادثه، ابراز داشت: بايد مديريت مکه و مدينه از دست آل سعود خارج شود؛ چراکه عربستان، اين دو مکان الهي را به صورت قبيله اي اداره مي کند؛ در حالي که اين نوع مديريت، مربوط به عصر جاهليت است.
اين مرجع تقليد با اشاره به رابطه تنگاتنگ آل سعود با آمريکا، خاطرنشان ساخت: هيچ ظلمي بالاتر از کشتار کودکان و زنان و تخريب مساجد نيست.
وي با بيان اين مطلب که جهان امروز ناآرام است، تصريح کردند: طلاب در مباحث تبليغي بايد به اين مسائل توجه داشته و به مردم تذکر دهند.
آيت الله العظمي نوري همداني در بخش ديگر از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: تيم مذاکره کننده ايراني، اشخاصي امين هستند؛ اما به گروه‌هاي مذاکره کننده ديگر کشورها نمي‌توان اطمينان کرد؛ چراکه آنان چندين بار خلاف وعده‌هاي خود عمل کرده‌اند.
وي برجام را مسئله اي تاريخي دانسته و بيان داشت: بايد برجام را با نظر بر منافع دولت و ملت بررسي کرد تا آيندگان از تصويب برجام انتقاد نداشته باشند.
آيت الله العظمي نوري همداني تأکيد کرد: در موضوع برجام بايد با همدلي و وحدت از هرگونه اختلاف پرهيز شود.
وي با تأکيد بر رعايت خطوط قرمز، گفت: هيچگاه اجازه نخواهيم داد که کشورهاي ديگر از مراکز نظامي ايران بازديد و با دانشمندان هسته‌اي ما گفت‌وگو کنند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان ساخت: بررسي کنندگان برجام بايد بدانند که اين موضوع به عنوان سندي خواهد ماند؛ لذا به گونه اي بررسي کنند که آيندگان از کار ما اشکال نگيرند.
آيت الله العظمي نوري همداني با تأکيد بر توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در روند بررسي برجام، تصريح کرد: تأکيد مي کنيم که نبايد به مذاکره کنندگان حمله شده و تهمت زنند؛ بلکه بايد در فضايي به دور از اختلافات، مشکلات و اشکالات را برطرف کنند.
وي با تأکيد بر عدم فراموشي حادثه منا و مسجدالاقصي، گفت: آل سعود بايد پاسخگوي کشتار مردم مظلوم يمن بوده و به جنايات خود پايان دهد.
آيت الله العظمي نوري همداني در بخش ديگر از سخنان خود خطاب به مبلغان مجالس حسيني، گفت: روحانيون بايد براي تبليغ دين به تمام مسائل آگاهي داشته و با ذوق و ابتکار به اين امر بپردازند.
وي با تأکيد بر تواضع روحانيون در برابر مردم، ابراز داشت: از آنجايي که کل يوم عاشوراست، طلاب بايد افکار يزيدي را که امروز در جامعه وجود دارد، با رفتار و سخنان خود از بين ببرند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان ساخت: اهل بيت (ع) تاکيد ويژه‌اي بر احياي مباني ديني داشته‌اند که در اين راستا بايد تلاش کنيم فريضه امر به معروف و نهي از منکر را در جامعه ترويج دهيم.
آيت الله العظمي نوري همداني با اشاره به اينکه طلاب شاگردان امام عصر (عج) هستند، گفت: طلاب بايد در مسير ائمه اطهار (ع) گام بردارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن