تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821021351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي تجاري بين المللي با حفظ منافع ملي قابل امضا خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
مدير عامل بانک صنعت و معدن: قراردادهاي تجاري بين المللي با حفظ منافع ملي قابل امضا خواهد بود موج - مدير عامل بانک صنعت و معدن گفت: قراردادهاي تجاري بين المللي با حفظ منافع ملي و به صورت سرمايه گذاري مشترک بين ايران و کشور مقابل امضا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اشرف افخمي در حاشيه ديدار با يک گروه آلماني افزود: گروه آلماني يک گروه از صنايع مختلف که داراي تجربه و دانش فني هستند به ايران سفر کردند و قرار است در زمينه پروژه هاي مختلفي مثل خودروسازي، پتروشيمي، مسائل زيست محيطي و فناوري هاي جديد همکاري هاي بسيار خوبي با ايران داشته باشند.
وي ادامه داد: اين شرکت ها توانمندي هاي بسياري دارند و در گذشته نيز در ايران فعاليت مي کردند و در حال حاضر تمايل دارند تا در زمينه هاي مختلفي مثل انرژي هاي نو، برق، نيروگاه ها، صنايع داروسازي، صنايع خودروسازي و کشاورزي دوباره در ايران فعاليت خود را آغاز کنند.
مدير عامل بانک صنعت و معدن افزود: همکاري با اين شرکتها به صورت سرمايه گذاري مشترک با شرکاي ايراني بوده و بانک ما به عنوان يک بانک تخصصي در تامين مالي پروژه ها همکاري خواهد داشت.
افخمي با اشاره به اينکه بانک هاي آلماني هم سرمايه مورد نياز را تامين خواهند کرد، ‌گفت: هرکدام از طرفين به ميزان سهام خودشان در هر پروژه اي وارد بشوند سودآوري مشخصي دارند و سود آنها بستگي به پروژه و ميزان آورده سرمايه آنها دارد.
وي خاطرنشان کرد: قراردادهاي ما ، قراردادهاي تجاري بين المللي با حفظ منافع ملي خواهد بود.
در ادامه اين نشست در جلسه پرسش و پاسخ به ميزباني اعضاي هيات مديره بانک صنعت و معدن با حضور هيات بازرگاني آلماني، علي اشرف افخمي، مدير عامل بانک صنعت و معدن، با اشاره به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ايران، به سرمايه‌گذاران آلماني حضور در جلسه گفت: بانک صنعت و معدن مشتاق به نمايش فرصت‌هاي بازار متنوع ايراني و تسهيل روابط مالي سرمايه‌گذاران اروپايي به خصوص آلماني است.
در اين جلسه شراگه، رئيس اتاق بازرگاني نيدرساکسن، با اشاره به سفر چهار روزه‌اي که تاکنون به ايران داشته است از افخمي درباره‌ي فرصت‌هايي که بانک صنعت و معدن براي سرمايه‌گذاران خارجي فراهم مي‌کنند، پرسيد.
مدير عامل بانک صنعت و معدن با معرفي اعضاي هيات مديره بانک براي حاضران جلسه از مشارکت بانک صنعت و معدن در ٤٨٠ پروژه داخلي طي دو سال اخير سخن گفت.
در ادامه رنه هامون، مدير عامل اتاق ايران و آلمان، در اين باره افزود: بانک صنعت و معدن يکي از مهم‌ترين بانک‌ها براي سرمايه‌گذاران خارجي خواهد بود، البته سرمايه‌گذاران آلماني نيازمند همکاري بانک‌هاي آلماني خواهند بود و طبيعتا بانک صنعت و معدن در کنار بانک‌هاي آلماني مي‌تواند به سرمايه‌داران کمک کند.
وي همچنين از افخمي درباره‌ي نسبت سود بانکي سرمايه‌گذاري خارجي در ايران پرسيد و با شوخي خواستار سود صفر درصدي در سرمايه‌گذاري با همکاري بانک‌هاي ايراني شد.
افخمي نيز با اعلام بررسي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و نتيجه پروژه‌ها از پايين‌بودن نرخ سود سرمايه‌گذاري در ايران و سرمايه‌گذاري ارزان سخن گفت و روند متداول سرمايه‌گذاري با کمک بانک‌هاي ايراني را ٧٠- ٣٠ درصدي خواند. بدين شکل که بانک صنعت و معدن حاضر است در مقابل ٧٠ درصد سرمايه‌گذاري ٣٠ درصد تسهيلات ارائه کند، البته اين موضوع بسته به بررسي ريسک پروژه و نتيجه آن است.
مدير عامل بانک صنعت و معدن همچنين خطاب به هيات آلماني حاضر در جلسه از آمادگي اين بانک براي مشاوره در سرمايه‌گذاري خبر داد.
در ادامه‌ي جلسه مزبور افخمي در پاسخ به پرسش يکي از حاضران درباره بازار خودرو گفت: لزوم سرمايه‌گذاري خارجي در بازار خودروي ايران که از سوي دولت و بانک‌ها حمايت مي‌شود بسيار وابسته به نظر مديران بازار خودروي ايران و مديران آلماني است. ما در ٣٠ سال گذشته بيشتر شاهد عبور خودروهاي آلماني در ايران بوده‌ايم، اما هم‌اکنون اگر به خيابان‌هاي ايران نگاهي کرده باشيد ماشين‌هاي چيني و بعضا فرانسوي وجود دارد. به نظر مي‌رسد بازار خودرو در ايران براي ورود شرکت‌هاي بزرگ خودروي آلماني مثل مرسدس و وي ام دبليو مشتاق باشند.
وي در ادامه درباره‌ي پوشش ريسک سرمايه‌گذاري در ايران از آمادگي بانک صنعت و معدن خبر داد و افزود: ايران با وجود ٨٠ ميليون جمعيت باسواد و بازار بزرگ متنوع خواهان هدف‌گيري بازار جهاني است و مطمئنا سياست‌هايي براي برقرار‌کردن امنيت در سرمايه‌گذاري خارجي فراهم مي‌کند. آنچه در آمادگي ما براي مشارکت در سرمايه‌گذاري خارجي مورد اهميت است قابليت صادر‌ شدن خدمات و کالاهايي که از اين مشارکت بر خواهد آمد. اگر چه بازار داخلي بزرگ و متنوع است، اما هدف بايد بازار جهاني باشد.
در ادامه مدير عامل اتاق ايران و آلمان از نگراني سرمايه‌گذاران خارجي براي سرمايه‌گذاري بلند‌مدت در ايران سخن گفت و با بيان خاطره‌اي گفت: در گذشته بين همکاران‌مان طنزي داشتيم که در ابتدا هر سرمايه‌گذار آلماني‌ پول به همراه مي‌آورند و طرف ديگر مشارکت در سرمايه‌گذاري تجربه‌اش را. در انتها طرف ديگر معامله است که پول را به همراه خواهد داشت و آلماني‌ها تنها تجربه را. اميدواريم سرمايه‌گذاري در ايران بدين صورت انجام نپذيرد.
در پايان افخمي در پاسخ به وجود تسهيلات مالي سرمايه‌گذاري بلند‌مدت در ايران با اشاره به نبود صندوق سرمايه‌گذاري در ايران گفت: متاسفانه هنوز صندوق سرمايه‌گذاري در ايران وجود ندارد البته مسوولان در اين زمينه وجود چنين صندوقي را در اولويت برنامه‌هاي اقتصادي ايران قرار داده‌اند. همانطور که هنوز يک آلماني نمي‌تواند حسابي در بانک ايراني باز کند، ايراني‌ها هم قادر نيستند حساب بانکي در آلمان داشته باشند که معتقدم بعد از لغو تحريم‌ها اين مشکل به زودي حل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن