تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806351912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي سعودي‌ها در زمين مسابقه كم مي‌آورند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي سعودي‌ها در زمين مسابقه كم مي‌آورند
فوتبال بايد عاري از هرگونه موضع‌گيري سياسي باشد؛ اين قانوني است كه فيفا بر اجراي آن تأكيد بسيار دارد و در صورت مشاهده كوچك‌ترين تخلفي از هر تيم و باشگاهي به شدت با آن برخورد مي‌كند.
نویسنده : شیوا نوروزی 


فوتبال بايد عاري از هرگونه موضع‌گيري سياسي باشد؛ اين قانوني است كه فيفا بر اجراي آن تأكيد بسيار دارد و در صورت مشاهده كوچك‌ترين تخلفي از هر تيم و باشگاهي به شدت با آن برخورد مي‌كند. با اين حال رفتارهاي مسئولان فوتبال عربستان در سال‌هاي اخير عملاً ثابت كرده كه از نظر سران فدراسيون جهاني فوتبال سعودي‌ها شامل اين قانون نمي‌شوند. رفتارهاي وقيحانه اين كشور در مواجهه با تيم‌هاي باشگاهي ايران مهر تأييدي بر اين ادعاست. سياسي‌كاري آنها در قبال عليرضا فغاني جديدترين نمونه دشمني آل‌سعود محسوب مي‌شود.
كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي داوران مسابقات مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان قاره كهن را اعلام كرد و بر اين اساس قضاوت ديدار الهلال عربستان و الاهلي امارات به عليرضا فغاني سپرده شد. فغاني اگرچه اين روزها در فوتبال باشگاهي ايران طرفداران زيادي ندارد اما هيچ‌كس نمي‌تواند منكر قضاوت‌هاي حرفه‌اي‌اش در مسابقات بين‌المللي شود. با اين وجود مسئولان الهلال خيلي زود دست به كار شدند و نسبت به تصميم AFC اعتراض كردند. الهلالي‌ها مدعي شدند كه داور بين‌المللي كشورمان در فينال ليگ قهرمانان سال گذشته و در مصاف با وسترن استراليا عليه آنها سوت زده و در واقع فغاني را عامل قهرمان نشدن خود معرفي كردند. مسئولان تيم سعودي با تأكيد بر اينكه فغاني حاشيه‌سازي مي‌كند، خواستار تغيير داور بازي شدند. AFC نيز بي‌درنگ درخواست عربستان را پذيرفت و فغاني را از قضاوت در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان محروم كرد. حال آنكه خود عربستاني‌ها هم مي‌دانند حادثه دلخراش منا و خشم مردم ايران عليه خاندان سعودي علت اصلي اعتراض آنها بوده است.
  
موضع‌گيري و تعيين تكليف براي AFC
عليرضا اسدي اعتراض عربستان سعودي عليه داور ايراني را غيرمنطقي خواند. كل فدراسيون فو‌تبا‌ل معتقد است فاجعه منا و بي‌كفايتي آل‌سعود سبب شده آنها فرافكني‌هايشان را به سمت فوتبال سوق دهند: «اعتراضمان را نسبت به اين مسئله انجام داده‌ايم و منتظر جواب قانع‌كننده از AFC هستيم. ما تمام سعي‌مان را كرديم كه اين اتفاق نيفتد اما عربستاني‌ها كار خودشان را انجام دادند. آنها به دليل موارد واهي و عدم مديريت حج اقدام به اين كار كردند. اين رفتار از عربستاني‌ها بعيد نيست و ما فشار خود را با توجه به حضور كفاشيان در AFC خواهيم آورد.» پس از تصميم جنجالي كنفدراسيون فوتبال آسيا، فدراسيون فوتبال با ارسال نامه‌اي به AFC، اعتراض خود را به خاطر لغو قضاوت گروه داوري ايراني اعلام كرد.
  
از لباس جنگي تا تهديد طارمي
فروردين‌ماه امسال جدال حساس پرسپوليس- النصر زمان مناسبي بود براي بهانه‌جويي‌هاي جديد از سوي عربستان. ديدار برگشت دو تيم درست پس از آن در آزادي و با حضور انبوه تماشاگران برگزار شد كه خبر برخورد ناشايست مأموران عربستاني به دو نوجوان ايراني خشم مردم كشورمان را به همراه داشت. تا جايي كه اعزام زائران به حج عمره متوقف شد. النصري‌ها كه حساسيت موضوع را به خوبي درك كرده بودند با لباس جنگي مقابل سرخپوشان ظاهر شدند. آنها مدعي بودند لباس پلنگي لباس دوم اين تيم است! با اين حال ضربه چيپ مهدي طارمي در دقيقه 60 ضمن به ثمر رساندن گل پيروزي بخش پرسپوليس، شادي مردم ايران را به همراه داشت. بازيكن بوشهري پس از گلزني دستش را به نشانه بريدن سر تيم حريف زير گلويش قرار داد؛ شادي كه خشم عربستاني‌ها را دوچندان كرد. اعتراض عجيب و غريب النصري‌ها به‌  AFCدر حالي در رسانه‌هاي عربي بازتاب داشت كه هيچ اشاره‌اي به شادي گل مشكوك آنها در بازي رفت نشد. يكي از بازيكنان النصر در بازي رفت پس از باز كردن دروازه پرسپوليس شادي گلش را با كشيدن شمشير به نشانه بريدن سر ايراني‌ها نشان داده بود.
  
قانوني به نام انگشت‌نگاري
برگزاري ليگ قهرمانان و حضور تيم‌هاي ايراني سبب شده تا رويارويي با تيم‌هاي عربستاني دردسرهايي را براي نمايندگان فوتبال كشورمان ايجاد كند. فرقي نمي‌كند كدام تيم به عربستان برود. سعودي‌ها آنقدر وقيح‌ هستند كه از تمام كاروان ايران انگشت‌نگاري مي‌كنند. ضمن اينكه با معطلي‌هاي چند ساعته سعي در تضعيف روحيه بازيكنان و توهين به مردم كشورمان دارند.  
  
ناامني؛ ادعاي خنده‌دار سعودي
چهار سال پيش بود كه مسئولان باشگاه الاتحاد پيش از سفر به تهران مدعي شدند ايران امنيت لازم را ندارد! مصاف با پرسپوليس براي الاتحادي‌ها آنقدر سخت بود كه دست به دامن اين ادعاي خنده‌دار شدند. علاوه بر اين، الهلالي‌ها هم مدعي شدند در سفر به اصفهان سپاهاني‌ها آب‌هاي آلوده را در اختيار آنها گذاشته‌اند. اين هم يكي ديگر از بهانه‌هاي مضحك سعودي‌ها بود كه حتي آزمايشگاه‌هاي عربستان هم سلامت آب‌ها را تأييد كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن