تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۰ هزار آرایشگاه متخلف در کمین سلامت بانوان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۲۰ هزار آرایشگاه متخلف در کمین سلامت بانوان


مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار آرایشگاه فاقد پروانه و بدون تابلو در تهران وجود دارد که بیشترین تخلفات از جمله گران‌فروشی، استفاده از مواد نامرغوب و تقلبی در همین آرایشگاه های بدون پروانه صورت می گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ویدا آزاد در نشست خبری افزود: مسئولان اتحادیه آرایشگاه های زنانه رتبه بندی آرایشگاه ها را به صورت رتبه های ممتاز، 1 ، 2 و 3 و براساس متراژ و فضای فیزیکی تعیین می‌کنند که پیشنهاد ما این است که این رتبه بندی براساس تخصص آنها و گذراندن دوره های آموزشی باشد.
وی گفت: در تهران هزار و 47 آرایشگاه زنانه دارای پروانه کسب فعالیت می کنند اما متأسفانه حدود 10 تا 20 هزار آرایشگاه زنانه فاقد تابلو و پروانه در تهران داریم.
مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات افزود: ما از همه آرایشگاه های زنانه فاقد پروانه کسب می خواهیم برای اخذ پروانه موقت و پس از آن پروانه دائم، اقدام کنند.
آزاد در ادامه به تخلفات آرایشگاه های زنانه اشاره کرد و گفت: اتحادیه آرایشگران زنانه معتقد است که بیشترین تخلفات در آرایشگاه های بدون پروانه صورت می گیرد در حالی که ما پرونده های تخلف بسیار زیادی درخصوص آرایشگاه های واجد پروانه هم در دست داریم.
وی نبود مدیریت و نظارت مستمر و دقیق بر آرایشگاه های زنانه را از دلایل افزایش تخلفات این صنف خواند و افزود: مگر 4 تا 8 بازرس اتاق اصناف می تواند بر هزار و 47 آرایشگاه زنانه نظارت کنند؟
مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی دستگاه های متولی باید برای جذب بازرسان متخصص اقدام کنند.
آزاد نصب نکردن نرخ نامه، گران‌فروشی، ندادن فاکتور، استفاده از مواد نامرغوب و تقلبی و تداخل صنفی را از عمده تخلفات آرایشگاه های زنانه خواند و گفت: تعزیرات به همه این موارد رسیدگی می کند و مردم در صورت مشاهده این تخلفات می توانند از طریق سامانه پیامکی 30009651 اعلام شکایت کنند.
وی افزود: ما حدود 500 بازرسی از آرایشگاه های زنانه داشتیم که هیچ کدام براساس نرخ نامه عمل نمی کنند و بسیاری از آنها نیز نرخ نامه را نصب نکرده بودند.
آزاد درباره تخلف گران‌فروشی این آرایشگاه ها نیز گفت: برخی آرایشگاه ها مثلاً برای رنگ مو تا 300 هزار تومان و برای مش تا 700 هزار تومان دریافت می کنند که انتظار ما این است مراجعان به این آرایشگاه ها نیز چنین مبالغی را پرداخت نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح برخی تبلیغات کاذب در برخی آرایشگاه ها اشاره کرد و افزود: رفع این نقیصه ها نیازمند نظارت مستمر دستگاه ها و تلاش برای استاندارد سازی تولید و عرضه مواد بهداشتی و آرایشی است.
آزاد در پاسخ به سوالی جریمه های سازمان تعزیرات با این متخلفان را بازدارنده ندانست و گفت: مثلاً آرایشگاهی که نرخ را نصب نکند حدود 70 هزار تومان جریمه می شود و قانون برای ندادن فاکتور حدود 60 هزار تومان جریمه در نظر گرفته که این مبلغ هم بازدارنده نیست.
مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: از هفته آینده در طرحی آزمایشی گشت مشترک تعزیرات به اتفاق مسئولان اتحادیه و اتاق اصناف را با حضور در آرایشگاه های زنانه برگزار خواهیم کرد.


سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن