تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون
قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون مستند «سبز، سپید، سرخ» با موضوع تغییر و تحول و تکامل نمادهای پرچم ایران در طول دوره های مختلف تاریخی از شبکه افق پخش خواهد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، هر قوم و قبیله‌ای از دوره های کهن تاریخی برای خود نماد و پرچمی داشته که به وسیله آن شناخته می شد؛ در طول تاریخ و به تناسب تکامل شهرها و دولت ها، پرچم‌ها به نمادهای ملی تبدیل شدند و امروز، هر کشوری که به طور رسمی استقلال داشته باشد، پرچم منحصر به فرد خود را نیز دارد.
 
در حقیقت این نشانه ملی، گویای اندیشه و آداب و سنن مردمی که تحت لوای آن پرچم زندگی می‌کنند و به دفاع از کشورشان می‌پردازند.
 
ایران که یکی از نخستین تمدن‌های بزرگ دنیا بوده نیز از این سنت تبعیت کرده و در هر دوره تاریخی از هزاران سال پیش تاکنون، پرچم های مختلفی داشته که البته از رنگ ها و نمادهای باستانی آن، در بسیاری از دوره ها استفاده شده و گاه گاه، تغییراتی اندک در آن به وجود آمده است.
 
پرچم ایران در برخی دوره‌ها، نمادی از مبارزه و جهاد علیه ستمگران و گاه نشانه شکوه شاهنشاهی و آسمانی بودن پادشاهانی که حکومت را در اختیار داشته اند بوده است البته در طول دوره های بعد از ورود اسلام نقوشی با مفاهیم دینی و مذهبی بر روی پرچم کشورمان ترسیم شده است.
 
مستند «سبز، سپید، سرخ» درباره تغییر و تحولات در طرح و رنگ پرچم ایران طی قرون مختلف قرار است سه شنبه این هفته از شبکه افق پخش شود.
 
در این مستند با استناد به مدارک تاریخی و اسناد تصویری و تحلیلی و مصاحبه با مورخان و اساتید دانشگاه از جمله خسرو معتضد و میرجلال الدین کزازی و سایرین روند پیدایش پرچم ملی ایران تا تکامل امروزی مورد بررسی قرار می گیرد.
 
سید محمد رضا هاشمیان نویسنده و کارگردان «سبز، سپید، سرخ» است که سه شنبه 14 مهرماه ساعت 22.30 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت 16 روز چهارشنبه به روی آنتن می رود.


منبع: تسنیم


94/7/14 - 07:32 - 2015-10-6 07:32:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن