تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812696937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال‌ها حادثه منا بر حج تاثير خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
سال‌ها حادثه منا بر حج تاثير خواهد داشت موج - نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: به غير از دو حادثه منا و مسجدالحرام در مجموع مراسم حج بهتر و مطلوب تر از پارسال بود و با همدلي ميان دست اندرکاران حوزه حج به اهداف از پيش تعيين شده دست يافتيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر در مکه مکرمه موفقيت‌هاي به دست آمده در دو حوزه فرهنگي و اجرايي حج را نتيجه آسيب شناسي و تلاش‌هاي يک سال گذشته دانست و افزود: اين اقدامات موجب شد امسال شاهد تحولات و تغييرات مثبتي در زمينه برگزاري حج باشيم.
وي ارتقاي وضعيت اسکان حجاج، ارائه خدمات متنوع در حوزه بهداشت و درمان و افزايش بانوان پزشک، تنوع در تغذيه و کاهش اسراف مواد غذايي و هزينه‌ها را به عنوان بخشي از دستاوردهاي حوزه اجرا برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگي نيز مي‌توان به برگزاري باشکوه مراسم دعاي کميل، برائت از مشرکين، دعاي عرفه، همايش‌هاي بين المللي، جلسات انس و معرفت و حضور گسترده تر زائران در محافل قرآني، نمازهاي جماعت و پرهيز از بازارگردي اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر در ادامه اين گفت و گو حوادث مسجدالحرام و منا را حوادثي تلخ و ناگوار توصيف کرد که مشابه آن در گذشته وجود نداشته است.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به واکنش دولت عربستان در حادثه مسجد الحرام تاکيد کرد: با توجه به اينکه در اين حادثه 11 زائر اعزامي و دو زائر ايراني اهل سنت که آزاد به حج آمده بودند جان باختند، بايد در موضوع تحقيق و پيگيري آن حضور جدي داشته باشيم تا معلوم شود دليل اين حادثه چه بوده است و چه کساني مقصرند.
وي افزود: اين موضوع را علاوه بر وزارت خارجه تيم‌هاي تحقيقاتي و حقوقي دنبال خواهند کرد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينکه حادثه منا نيز مصيبت و فاجعه بسيار بزرگي بود که سال‌ها بر حج تاثير خواهد داشت گفت: مقام معظم رهبري و مسوولان نظام خواستار تشکيل کميته حقيقت ياب براي بررسي ابعاد مختلف اين حادثه دلخراش شدند و طرف سعودي نيز به عنوان گام نخست بايد همکاري کند.
وي تاکيد کرد: در خصوص اين دو حادثه مهم بايد گروه‌هاي علمي و تحقيقي بررسي‌هاي لازم را انجام دهند و افراد مقصر شناسايي و مجازات شوند و حقوق عزيزاني که جان به جان آفرين تسليم کردند ايفاد شود.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر اقدامات صورت گرفته براي رسيدگي به وضعيت جان باختگان، مفقودان و آسيب ديدگان حادثه منا از جمله تشکيل ستاد بحران بلافاصله پس از وقوع اين فاجعه را يادآور شد و با اشاره به اينکه روند شناسايي پيکرجان باختگان ايراني اين حادثه غم بار در جده ادامه دارد گفت: تا امروز از ميان 464 جان باخته و مفقود ايراني فاجعه منا پيکرهاي بيش از 210 زائر که شناسايي‌شان قطعي شد به ايران انتقال يافته است، همچنين حدود 100 پيکر ديگر هم شناسايي شده است که اميدواريم هرچه زودتر به تهران فرستاده شوند.
سرپرست حجاج ايراني همچنين از موضع قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامي در حادثه منا قدرداني کرد و افزود: به محض مشاهده تعلل در انتقال جنازه‌ها رهبر معظم انقلاب قاطعانه در دفاع از ملت و زائران بيت الله الحرام موضع گرفتند که بسيار تاثير داشت و در سازمان ملل هم شاهد موضع گيري رياست جمهوري بوديم.
وي گفت: به مسوولان سعودي صراحتاً اعلام کرده‌ايم که اجساد زائران ايراني نبايد در عربستان دفن شود.
سرپرست حجاج ايراني با تاکيد بر اينکه روند شناسايي و انتقال پيکرها چند روز آينده ادامه خواهد داشت افزود: اگر در مراحل شناسايي به نتيجه قطعي نرسيم تنها راه آزمايش DNA خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر در پاسخ به سوالي به ابراز همدردي و تأثر وزيران حج و اوقاف و روساي بعثه هاي حج کشورهاي مختلف در ديدار با وي در مکه اشاره کرد و گفت: جهان اسلام از فاجعه منا متأثر شد زيرا زائران بسياري از کشورها در اين حادثه آسيب ديدند و کميته حقيقت ياب براي بررسي آن بايد هرچه زودتر تشکيل شود.
وي افزود: دولت عربستان بايد رسماً واقعيت‌ها را اعلام کند و پاسخ قانع کننده اي براي مردم ديگر کشورها داشته باشد و به خانواده آسيب ديدگان ديه بپردازد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر با اشاره به اينکه حوادث حج 94 از ذهن‌ها پاک نخواهد شد گفت: حج يک فريضه اسلامي است که نمي‌توان آن را تعطيل کرد، ولي اداره آن به اين شکل هم ديگر جوابگو نيست و بايد از طرح‌ها و ايده‌هاي جديد در اسکان و جابجايي زائران استفاده شود.
وي افزود: مطالبي هم که با عنوان قضا و قدر در موضوع حادثه منا مطرح مي شود درست نيست؛ زيرا قضا و قدر الهي معنا و مفهوم ديگري دارد.
نماينده ولي فقيه بر لزوم استفاده از افراد آموزش ديده در مسيرهاي مشاعر و جمرات به جاي نيروهاي نظامي تاکيد کرد و گفت: مباحث جدي ديگري در حوزه حج مطرح است که نياز به کار کارشناسي و پيگيري دارد و عربستان بايد با افراد مقصر قاطعانه برخورد کند.
سرپرست حجاج ايراني در پايان اين گفت و گو با ابراز همدردي با خانواده جان باختگان و مصدومان حادثه منا، بستگان و آشنايان آسيب ديدگان را به صبر و بردباري در غم از دست دادن عزيزانشان فراخواند و با استناد به آيات و روايات، جان باختگان حادثه غمبار منا را که در لباس احرام جان به جان آفرين تسليم کردند بهشتي دانست.
وي تاکيد کرد: بازماندگان مهاجران الي الله صبر پيشه کنند تا اجر مضاعف نصيبشان شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن