تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820329235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده لشكر 31 عاشورا: پيام نهايي فاتحان خرمشهر استمرار راه شهدا بود و بس جوانان با درك درست واقعيات جنگ از ارز‌ش‌هاي انقلاب دفاع كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده لشكر 31 عاشورا: پيام نهايي فاتحان خرمشهر استمرار راه شهدا بود و بس جوانان با درك درست واقعيات جنگ از ارز‌ش‌هاي انقلاب دفاع كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
سرويس: فرهنگ و حماسه

فرمانده لشكر 31 مكانيزه عاشورا كه يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده است در گفت‌وگويي با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان‌شرقي، خاطرات و وقايع آزادسازي خرمشهر را توصيف كرد.

سردار " محمدتقي اصانلو" به عنوان فرمانده گردان در جريان آزادي خرمشهر و جنگ تن به تن با نيروهاي بعثي شركت داشت. وي سخنان خود را با اين جمله آغاز مي كند كه «پيام نهايي فاتحان خرمشهر استمرار راه شهدا بود و بس».

ما در آزادي خرمشهر و خرم شدن خونين شهر شهداي ارزشمند زيادي را تقديم اسلام و قرآن كرديم كه براي دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي جان خودشان را نثار كردند و اغلب آنان شهداي 17 يا 18ساله بودند كه از مدرسه و دانشگاه به جبهه ها اعزام شده بودند. اين جوانان بزرگترين حماسه تاريخ ايران اسلامي را با آزادي خرمشهر رقم زدند اما پيام اصلي اين فاتحان ، پايداري و استقامت در راه خدا و صيانت و پاسداري از ارزش‌هاي اسلامي و قرآني بود.

فرمانده لشكر مكانيزه 31عاشورا با اشاره به نقش نيروهاي آذربايجاني در آزادسازي غرورانگيز خرمشهر مي‌گويد: تيپ 31عاشورا، تيپ 8نجف اشرف، تيپ 7وليعصر و تيپ المهدي ، يگان‌هاي اصلي نيروهاي آذربايجاني بوند و بيش از 14يا 15گردان از اين خطه ميهن اسلامي در عمليات بيت المقدس نقش آفريني كردند. البته در اين راه مردم قهرمان آذربايجان علاوه بر تجهيزات و آماده سازي نيروي انساني، ستادهاي پشتيباني قوي و توانمندي سازماندهي كردند و كارنامه آنان در عمليات آزادسازي خرمشهر بسيار درخشان و افتخارآفرين بود.

سردار اصانلو در خاطره‌اي از عمليات بيت‌المقدس مي‌گويد: در مرحله سوم عمليات به دروازه‌هاي خرمشهر رسيديم و حدود ساعت 9صبح دشمن بعثي پاتك بسيار سنگين و غيرقابل تصوري زد و تلاش مي‌كرد از داخل شهر خارج و فرار كند، اين پاتك تا ساعت 14:30 ادامه داشت و شدت آتش به اندازه‌اي بود كه فضا به شدت دودآلود شد به طوري كه احساس مي‌كرديم آفتاب غروب كرده است. در اين حين به شهيد بسطاميان گفتم خبر داري ؟ گفت نه ! گفتم نمازمان قضا شد، او نگاهي به ساعتش انداخت و گفت نه باب تازه ساعت 14ظهر است!

رزمندگان اسلام در اوج گرماي خوزستان با كمبود آب و غذا، در شرايط ويژه و خاص حتي تن به تن با متجاوزين نبرد كردند و عليرغم پاتك شديد دشمن ، هزاران نفر از آنان را در آن منطقه اسير كردند و شهر بيش از ماه ها اسارت از دست متجاوزين خارج شد.

سردار اوصانلو، آزادسازي خرمشهر را بهترين لحظات عمر خود مي‌داند و مي‌گويد: آخرين درگيري ما در گمرك بود و نزديك ظهر درگيري كم شد، از فرط خستگي و نبرد چند روزه ، در يكي از خيابان‌هاي شهر نشسته بودم كه ناگهان راديو آزادي خرمشهر را اعلام كرد كه در اين هنگام تنها كاري كه مي توانستم انجام دهم سجده شكر بود، همه رزمندگان سجده كردند.

وي با بيان اينكه اراده رهبري و مردم و تدبير و درايت فرماندهان جوان عوامل اصلي فتح خرمشهر بود، اضافه كرد: مهمترين عامل آزادسازي خرمشهر عنايات پرورگار بود.

فرمانده لشكر 31عاشورا تصريح مي‌كند: در همان لحظه تصرف خرمشهر مقاومت مردمي در برابر متجاوزين بعثي شكل گرفت و اين مقاومت رزو به روز پس از اشغال خرمشهر قوي‌تر شد و در عمليات بيت المقدس مردم با تمام وجود نقش آفريني كردند و در اين عمليات آحاد مردم به اشكال گوناگون حماسه حضور خود را به نمايش گذاشتند.

سردار اصانلو خاطرنشان مي كند: اشغال خرمشهر تحقير بزرگي براي ملت بزرگ ايران بود كه به همين دليل از ابتداي اشغال آن مردم با تمام وجود در صدد آزاد سازي آن برآمدند.

وي در پايان با تاكيد بر ادامه راه شهيدان گفت: نسل جوان بايد با درك درست واقعيات جنگ و دستاوردهاي آن و همچنين آشنايي با جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاي رزمندگان بيش از پيش در راه صيانت از ارزش هاي اسلام و انقلاب كوشا باشند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن