تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812822639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کيفيت فرش ماشيني به فرش دستباف نزديک مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
راه‌اندازي هايپرمارکت براي فروش فرش ايراني کيفيت فرش ماشيني به فرش دستباف نزديک مي‌شود موج - با توجه به نياز مشتريان و گستردگي مراکز فروش فرش‌هاي برند، نياز به راه‌اندازي يک مجموعه فروش فرش به‌صورت هايپرمارکت احساس مي‌شد که از هفته آينده، اين مرکز افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي فرهي عضو هيات مديره نساجي ايران درخصوص اينکه فرش دستباف، شناسنامه فرش ايراني است، اظهار کرد: کهن‌ترين فرش کشف‌شده دنيا، متعلق به 2400سال پيش و از آن ايرانيان بوده است که امروز اين فرش در موزه سن‌پترزبورگ نگهداري مي‌شود و همين سابقه، گوياي تاريخ غني ايران در توليد فرش دستباف است.
وي ادامه داد: با توجه به بي‌مهري‌هايي نظير تحريم‌ها، عدم‌حمايت‌ها از اين صنعت، ايران همچنان حرف اول را در فرش دنيا مي‌زند اما به‌واسطه همين مشکلات، در سال‌هاي گذشته بهترين مشتريان خود را ازدست‌داده‌ايم و ايران حتي بازار آمريکا را به‌نوعي بربادرفته مي‌بيند.
فرهي گفت: هنر و ذوق ايراني در صنايع فرش کشور مانند يک خون در اين صنعت جريان دارد و حتي ساير رقبا مانند چين و هند بيشتر به کارهاي تقليدي روي مي‌آورند که توليدات آن‌ها داراي تفاوت بسياري با فرش‌هاي ايراني در بازارهاي دنيا دارد.
عضو اتحاديه نساجي و پوشاک همچنين درباره فرش ماشيني نيز اشاره‌اي داشت و اظهار کرد: فرش ماشيني از دهه 50 توليدات خود را آغاز کرد اما به دلايل مختلف و مصادره‌هايي که در ابتداي انقلاب انجام شد، امروز هيچ نشاني از توليدکنندگان آن زمان وجود ندارد اما امروز قريب بر 1000شرکت در کاشان درزمينهٔ فرش دستباف فعال هستند که حدود 75درصد از فرش ماشيني کشور را تأمين مي‌کند.
مديرعامل برند آقاي فرش ايران ادامه داد: فرش ماشيني در کاشان و ايران به لحاظ زيبايي و حجم در دنيا حرف نخست را مي‌زند و در بخش بافت فرش کلاسيک رقيبي در دنيا نداريم.
فرهي افزود: تنها در بخش فرش‌هاي مدرن که تفاوت عمده‌اي با فرش‌هاي کلاسيک دارند، امروز ترکيه براي خود جايگاهي دست‌وپا کرده است که ماهيت فرش‌هاي ايراني با آن‌ها کاملاً متفاوت است.
عضو هيات مديره نساجي ايران با اشاره به نزديکي فرش‌هاي ماشيني به فرش دستباف نيز اضافه کرد: فرش‌هاي ماشيني ازنظر تراکم به 1200 شانه و 84رج نزديک مي‌شود اما هنر و ذوق هنرمندان بافنده فرش طبيعتاً با دستگاه‌ها قياسي مع‌الفارق است ؛ همچنين بايد ذکر شود که فرش‌هاي ماشيني حداکثر از 10 رنگ استفاده مي‌کنند اما فرش‌هاي دستباف از 15 الي 35 رنگ در فرش‌ها بهره مي‌گيرند.
فرهي به نياز صنعت فرش بر ايجاد محيطي به‌صورت هايپرمارکت براي فروش فرش نيز اشاره داشت و اذعان کرد: با توجه به مشکل حمل‌ونقل و ترافيک و محاسبه زمان و مقايسه بين برندهاي مختلف فرش، نياز بر ايجاد يک هايپرمارکت از نوع فرش در تهران احساس مي‌شد که مردم بتوانند به‌راحتي با مقايسه نوع، جنس و قيمت فرش با ساير توليدات، محصول موردنظر خود را تهيه کنند و از همين رو در يکي از بازارهاي يافت‌آباد به مساحت 6هزار متر بزرگ‌ترين مجموعه فروش فرش راه‌اندازي مي‌شود.
وي با اشاره به تعداد برندهاي حاضر در اين مجموعه، نيز افزود: امروز تنها 10برند برتر جزو درجه اول‌هاي صنعت فرش هستند اما امروز حدود 20برند درجه‌يک و متوسط به همراه يک شرکت از ترکيه در اين مجموعه فعال مي‌شوند البته تمايل چنداني به ورود ترک‌ها نداريم اما بايد با استفاده از تجربيات آن‌ها در بخش فرش‌هاي مدرن، در اين صنعت نيز وارد شويم.
عضو اتحاديه نساجي و پوشاک همچنين درخصوص ميزان توليد فرش کشور نيز گفت: در سال حدود120ميليون مترمکعب در کشور فرش توليد مي‌شود که حدود 500ميليون دلار سهم صادرات فرش ماشيني است که 50درصد نساجي سهم صادرات فرش است .
وي همچنين درباره مزاياي اين هايپرمارکت فرش نيز گفت: تحويل رايگان در تهران و البرز به همراه تحويل فرش در محل و طبقات آپارتمان ازجمله موضوعاتي است که در اين مجموعه ديده‌شده است ضمن آنکه در ساير کلان شهرها نيز پيشنهاد راه‌اندازي اين نوع فروشگاه‌ها ارائه‌شده است که تا پايان سال يک مجموعه ديگر نيز راه‌اندازي مي‌شود.
فرهي همچنين درباره چگونگي فروش و سهم فرش‌هاي ماشيني و دستباف در اين مجموعه نيز اشاره‌اي داشت و تصريح کرد: اولويت در اين مجموعه، فرش ماشيني است البته از فرش دستباف نيز غافل نيستيم اما طبع کشور بيشتر به سمت استفاده از فرش ماشيني است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين مجموعه شرايط تسهيلاتي مناسبي براي کارمندان وزارت دفاع، آموزش‌وپرورش و کارمندان غير دولت ديده‌شده است که مي‌توانند تا سقف اقساطي 15ماهه از اين مجموعه بهره‌مند شوند.
لازم به ذکر است که مجموعه آقاي فرش ايران 18مهرماه "شنبه هفته آينده" براي عموم افتتاح مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن