تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809711349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه‌هاي خصوصي رشد 50 درصدي داشته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۴ق.ظ)
در دو سال گذشته؛ موزه‌هاي خصوصي رشد 50 درصدي داشته‌اند موج-مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي از راه اندازي 14 موزه خصوصي در سطح کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،محمدرضا کارگر گفت: از سال 92 تاکنون 14 موزه خصوصي در کشور راه اندازي شده که اين آمار نسبت به تعداد موزه‌هايي که پيش از آن وجود داشت از رشد 50 درصدي موزه‌هاي خصوصي در ايران خبر مي‌دهد.
به گزارش مرکز روابط عمومي واطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از معاونت ميراث فرهنگي، مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي گفت: با توجه به شرح وظايف سازمان ميراث فرهنگي، بخش اعظمي از فعاليت‌هاي اداره کل موزه‌ها به حمايت از بخش خصوصي در راه اندازي موزه معطوف شده است.
«محمدرضا کارگر» درباره راه اندازي 14 موزه بخشي خصوصي که منجر به رشد 50 درصدي راه اندازي موزه در کشور شده است گفت: بعد از روي کار آمدن دولت يازدهم با سياست‌هاي جديد در اداره کل موزه‌ها با بازنگري و بازبيني موزه‌ها، تسهيل در روند صدور مجوز و حمايت از موزه داري، ايجاد موزه توسط بخش خصوصي تسريع شد.
وي افزود: قبل از سال 92 نزديک به 30 موزه خصوصي در کشور فعال بود که با راه اندازي 14 موزه خصوصي جديد فعاليت در ايجاد وزه در کشور نسبت به سال‌هاي گذشته 50 درصد رشد داشت.
کارگر گفت: علاوه بر فعاليت 44 موزه خصوصي در کشور درخواست راه اندازي و تجهيز 10 موزه خصوصي ديگر نيز تا آخر سال در حال بررسي است.
به گفته مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي، علاوه بر حمايت‌هاي مادي و مساعدت‌هاي کارشناسي در راه اندازي موزه‌هاي خصوصي بستري فراهم شد تا موزه‌هاي خصوصي از تعرفه‌هاي فرهنگي در پرداخت قبوض خود بهره مند شوند.
کارگر افزود: موزه‌هاي خصوصي مي‌توانند با فروش بليت بخشي از هزينه‌هاي موزه را نيز تأمين کنند.
محمد رضا کارگر ادامه داد: موزه‌هاي خصوصي از محل اعتبارات عمراني که سالانه به آن‌ها پرداخت مي‌شود مي‌توانند به تجهيز، نورپردازي، کفسازي و حتي افزايش سطح کيفي خدمات موزه اي اقدام کنند.
او درخصوص حمايت‌هاي معنوي سازمان ميراث فرهنگي از موزه‌هاي خصوصي گفت: کمک‌هاي کارشناسي در تهيه طرح‌هاي محتوايي در موزه‌هاي بخش خصوصي و کمک به آن‌ها در نوشتن سناريوي موزه از اقداماتي است که اداره کل موزه‌ها براي ياري رساني به صاحبان موزه‌هاي خصوصي براي راه اندازي و ارتقاء سطح کيفي موزه‌هاي بخش خصوصي انجام داده است.
کارگر گفت: اداره کل موزه‌ها همچنين نسبت به تهيه شناسنامه براي آثار موجود در موزه‌هاي خصوصي اقدام کرده است.
وي افزود: آثار مجموعه داران پيش از دريافت مجوز موزه داري به اداره اموال موزه‌هاي کشور تحويل مي‌شود تا پس از انجام اقدامات کارشناسي مجوز راه اندازي مجموعه‌هاي خصوصي ارائه شود. پس از اين مرحله مجموعه دارها با معرفي فضايي که در اختيار دارند، سناريو و طرح محتوايي وارد بحث موزه داري شده و مجوز راه اندازي موزه خصوصي دريافت مي‌کنند.
کارگر با درخواست از مجموعه داران خصوصي براي نمايش آثار در موزه‌هاي کشور گفت: سازمان ميراث فرهنگي فضايي در اختيار موزه داران خصوصي در موزه‌هاي کشور قرار مي‌دهد تا آن‌ها در مناسبت‌هاي مختلف بتوانند آثار خود را معرفي کنند.
مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي با اشاره به پراکندگي موزه‌هاي خصوصي در سطح کشور اعلام کرد: بيشترين تعداد موزه‌هاي خصوصي در شهرهاي تهران و اصفهان متمرکز هستند که با سياست‌هاي جديد سازمان ميراث فرهنگي تعداد اين موزه‌ها در ديگر شهرهاي کشور نيز به سرعت در حال رشد هستند.
او تاکيد کرد: موزه‌ها تنها مکاني براي نگهداري اشياء نيستند، بلکه پل ارتباطي نسل قديم و جديد و مکاني براي آموزش هستند.
کارگر گفت: سازمان ميراث فرهنگي تلاش کرده است سطح کيفي موزه‌ها در ارتقاء سطح کمي آن‌ها نيز مورد توجه قرار بگيرد. بنابراين سعي کرديم از سيستم‌هاي هوشمند موزه داري استفاده کنيم.
وي افزود: سناريوي موزه‌ها متناسب با شرح خدمات محتوايي آن‌ها درحال تغيير است تا موزه‌هاي پويا و زنده طراحي شوند که شي محور نيستند و ارتباط دوسويه بينشي و مخاطب برقرار مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن