تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814755181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال پيکرهاي زائران جان باخته منا به کشور سرعت مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۲ب.ظ)
انتقال پيکرهاي زائران جان باخته منا به کشور سرعت مي گيرد موج - رئيس سازمان حج و زيارت از تسريع روند بازگشت پيکرهاي جان باختگان فاجعه منا با همکاري دولت عربستان سعودي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، اوحدي با اشاره به مشکلات پيچيده شناسايي و انتقال پيکرهاي زائران جان باخته به کشور گفت: تا ديروز صدور مجوز براي انتقال اجساد روند اداري پيچيده يک روزه اي داشت که با تفاهم انجام شده با سعودي ها تصميماتي در اين باره اتخاذ شد تا مدارک انتقال منحصراً به پاسپورت و نامه پليس عربستان محدود و از ساير مراحل چشم پوشي شود که اين امر در تسريع انتقال پيکرها موثر خواهد بود.

اختصاص سردخانه جده به پيکرهاي زائران جان باخته ايراني
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در توافقي که با وزارت کشورعربستان داشتيم، قرار شد ظرفيت سردخانه جده صرفا به پيکر زائران ايراني تعلق گيرد تا کارشناسي سرعت يابد.

اوحدي افزود: پيکر يکصد زائر ايراني به سرد خانه جده منتقل شده و پيکر پنجاه زائر ديگر هم در سرد خانه مکه قرار دارد که اميدواريم تا ساعات پاياني امروز، کار شناسايي پيکرهاي اين زائران به اتمام برسد و به محض شناسايي آنها آخرين اخبار را به اطلاع مردم عزيز مي رسانيم.
او تصريح کرد: فقط دوازده نفر از زخمي ها در بيمارستان هاي عربستان بستري هستند که حال هفت تن از آنها مساعد است و با هماهنگي وزارت بهداشت عربستان به زودي براي انتقال اين دوازده نفر اقدام مي کنيم.
اوحدي گفت: تا کنون شانزده هزار و صد نفر از زائران ما در قالب صد و هفت کاروان با چهل و شش پرواز به ميهن بازگشته اند و حدود شانزده هزار نفر ديگر در مدينه مستقر هستند که فردا از دو فرودگاه مدينه و جده به کشور باز مي گردند.

آغاز کار تأييد هويت قربانيان فاجعه منا
رئيس سازمان پزشکي قانوني کشور اعلام کرد: پس از انتقال نخستين سري از اجساد قربانيان حادثه منا، کار تأييد هويت قربانيان اين حادثه در مرکز تشخيصي آزمايشگاهي پزشکي قانوني تهران (کهريزک) آغاز شد.
شجاعي افزود: با وجود اعلام هويت متوفيان حادثه منا، کار تأييد هويت قربانيان اين حادثه از طرف تيم هاي تخصصي تعيين هويت ناجا و متخصصان پزشکي قانوني در حال انجام است.
او گفت: پس از تأئيد هويت، اجساد براي انجام مراحل قانوني، در اسرع وقت تحويل نماينده استانداري ها مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن