تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال گسترده شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استقبال گسترده شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران


همایش بین‌المللی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در حمل‌ و نقل و مسکن و شهرسازی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر راه و شهرسازی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ این همایش بین المللی  با هدف معرفی ایران به عنوان یک منطقه ایده آل برای سرمایه‌ گذاری و شناخت، ‌ترغیب و جذب سرمایه‌ گذاری در صنعت حمل و نقل، ‌مسکن و شهرسازی با حضور 150 نفر شرکت کننده خارجی و 800 نفر شرکت‌ کننده برگزار شده است.
همایش بین المللی حمل و نقل و مسکن و شهر سازی
مأموریت مهم اقتصاد ایران در دهه آینده، افزایش رفاه مردم و قدرت اقتصادی کشور
معاون اول رئیس جمهور در این همایش گفت: ماموریت مهم اقتصاد ایران در دهه آینده باید افزایش رفاه مردم و افزایش قدرت اقتصادی کشور به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتدار ملی باشد.
اسحاق جهانگیری افزود : بر اساس سند چشم انداز 20 ساله ، ایران در سال 1404 باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه جنوب غرب آسیا برسد.
وی گفت: شاخص های عملکرد اقتصادی، نظیر رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برغم درآمدهای سرشار نفتی در 10 سال گذشته با هدف ترسیم شده فاصله بسیار زیادی دارد.
جهانگیری افزود: لازمه دستیابی به افزایش رفاه مردم و قدرت اقتصادی کشور در واقع دستیابی به رشد 8 درصدی مداوم در 10 سال آینده است که پس از بررسی های زیاد مورد تصویب مقام معظم رهبری قرار گرفت و در سیاست های کلی تدوین برنامه ششم توسعه اعلام شد.
معاون اول رئیس جمهور گفت : دولت در حال تدوین الزامات این سیاست های کلی است و باید از سوی همه ارکان نظام مورد قبول قرار گیرد زیرا دسترسی به این رشد نیازمند ورود و حضور قوای سه گانه و سایر ارکان نظام است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر با سیاست صحیح و علمی و اتکا به نظر نخبگان کشور پرونده هسته ای را با سه هدف تصویب حقوق هسته ای ملت ، صیانت از دستاوردهای هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه به پیش برد.
جهانگیری گفت: با مذاکرات بسیار فشرده ، پیچیده و سخت با 5  قدرت جهانی و اتحادیه اروپا توانستیم به توافق قابل قبول برسیم و امروز در حال برنامه ریزی برای دوران پساتحریم هستیم.
وی افزود: کار دوم دولت بازگرداندن ثبات و آرامش اقتصادی به کشور است که کاهش نرخ تورم و ورود به دوران رونق اقتصادی در حال نمایان شدن است.
 با تعداد زیاد شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران روبرو شده ایم
معاون اول همچنین رئیس جمهور گفت: پس از اعلام توافق نامه هسته ای با تعداد قابل توجه شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران روبرو شده ایم.
آقای جهانگیری افزود: باید پرسید که چه شرایطی در ایران وجود دارد که این چنین سیل شرکت های خارجی به سمت ایران روان شده است؟
وی گفت: ایران امتیازاتی دارد که اگر شرایط سیاسی و بین المللی مهیا باشد نشان می دهد که این استقبال جهانی روندی طبیعی دارد و همه علاقمندان به کار اقتصادی حتماً یکی از گزینه های اولشان ایران خواهد بود.
جهانگیری با اشاره به انسجام داخلی در ایران با وجود تنوع قومی و ثبات و امنیت بی نظیر در منطقه حساس خاورمیانه و همچنین ظرفیت بسیار زیاد برای ایفای نقش ثبات سازی در منطقه افزود: ایران همچنین دارای منابع سرشار طبیعی بخصوص ذخایر نفت ، گاز و مواد معدنی است و موقعیت ممتاز جغرافیایی دارد که ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب جهان محسوب می شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران همچنین دارای جمعیت جوان و تحصیل کرده فراوانی است که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد.
جهانگیری افزود: در ماه های گذشته در ستاد اقتصادی به ریاست رئیس جمهور به صورت جدی به سیاست های پساتحریم پرداختیم و البته این سیاست ها منبعث از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه جهت گیری اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم دارای دو رویکرد تکیه بر ظرفیت های داخلی و تعامل و کار با دنیاست ، گفت: براساس این دو ویژگی ما دست همه علاقمندان به کار اقتصادی در ایران را می فشاریم.
جهانگیری با بیان اینکه دستگاه های دولتی طرح های مهمی را برای حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی تدارک دیده اند ، افزود: در بخش نفت و گاز که جذاب ترین بخش سرمایه گذاری محسوب می شود وصول قراردادهای نفتی در دولت تصویب شد و وزارت نفت بزودی دهها میلیارد دلار طرح جدید نفتی ، گازی و پتروشیمی را اعلام می کند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز در همایش امروز طرح های مهمی را معرفی کرده است.
جهانگیری با بیان اینکه شبکه حمل و نقل کشور کاستی هایی دارد و باید کارهای زیادی در آن انجام شود افزود: به همین خاطر کریدورهای مختلفی در زمینه راهها تعریف شده که در اولویت است.
وی با بیان اینکه شبکه راه آهن ایران دارای محدودیت های جدی است ، گفت: طول مسیر راه آهن بخصوص به مناطق مهم و معدنی باید افزایش یابد و همچنین حمل و نقل راه آهن ایران به کشورهای همسایه متصل شود.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی در حمل بار کشور بسیار محدود است ، افزود: در دولت یازدهم تصمیم داریم این سهم را دو برابر کنیم.
جهانگیری گفت: دولت اصرار دارد راه آهن پرسرعت به مناطق مهم پرجمعیت مانند اصفهان ، تبریز و مشهد ایجاد شود که امیدواریم راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و تهران - مشهد در همین دولت اجرایی شود.
وی افزود: ما باید از ظرفیت های گسترده بنادر خود بهره برداری مطلوب کنیم.
جهانگیری با بیان اینکه بنادر قدیمی ما ظرفیت پهلوگیری کشتی های بزرگ را ندارد ، گفت: این روند باید اصلاح شود.
وی افزود: ما در دریای عمان سواحل مهمی داریم که کمتر به آن توجه کرده ایم و امروز یکی از اولویت های مهم دولت عمران سواحل مکران است و باید بنادر بزرگ در دو منطقه جاسک و چابهار ایجاد شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در چابهار باید از مرحله حرف عبور کنند و اگر تأخیر کنند ما با روش های دیگر این کار را انجام خواهیم داد.
جهانگیری افزود: ما در بخش صنعت هوایی نیز نیازمند کار جدی تری هستیم و در دوران پساتحریم امنیت پرواز خطوط هوایی ایران بیشتر خواهد شد.
وی گفت: بر این اساس خیلی از مسافرانی که امروز با خطوط هوایی دیگر پرواز می کنند به خطوط هوایی ایران علاقمند خواهند شد. هشدار به شرکت های خارجی : فقط با دستگاه های رسمی کار کنید ؛ دوران دلالی گذشته است
معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت : به همه شرکت های خارجی علاقمند به کار در ایران هشدار می دهیم که فقط با دستگاه های رسمی کار کنید و دیگر دوران اینکه دلال هایی راه بیفتند و بگویند که شما را به طرف ایرانی وصل می کنیم ، گذشته است .
اسحاق جهانگیری افزود: شرکت های خارجی که از روش های غیر شفاف در ارتباط با ایران استفاده کنند در فهرست سیاه ایران قرار خواهند گرفت.
وی خطاب به شرکت های خارجی گفت: شفاف و رسمی گفتگو کنید و ما دست همه شما را به گرمی می فشاریم.
جهانگیری افزود: دولت ایران حتماً خود را موظف به رفع موانع احتمالی سرمایه گذاری در کشور می داند.
وی با بیان اینکه شرکت های خارجی باید به ایران به عنوان شریک و نه یک بازار مصرفی نگاه کنند ، گفت:‌ ایران شریکی بلندمدت با جمعیت زیاد در داخل و جمعیت بیشتر در کشورهای همسایه و منطقه است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: علاقه مندیم که فناوری به کشورمان وارد شود و ما همچنین به دنبال بازارهای صادراتی هستیم.
جهانگیری گفت: علاقه مندیم شرکت های خارجی به سیاست های ایران در دوران پساتحریم توجه کنند.
وی با بیان اینکه اولویت اول ما سرمایه گذاری مستقیم خارجی است ، افزود : ایران دارای ظرفیت های فراوانی است که طرف های خارجی می توانند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.

وزیر راه و شهر سازی:  ایران در منطقه خاورمیانه کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را دارد
وزیر راه و شهرسازی هم در این همایش با بیان اینکه قطعا ایران در منطقه خاورمیانه کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را در حال حاضر دارد ، گفت:  مشارکت بخش خصوصی در حوزه زیر ساخت در جمهوری اسلامی ایران کاملا تجربه شده است و اراده دولت نیز در این مشارکت روشن است.
عباس آخوندی اظهار داشت : در ایران در حوزه زیر ساخت یک تجربه طولانی در مشارکت بخش خصوصی و بانک ها برای ساخت آزادراه‌ های کشور داریم که تجربه بسیار موفقی بوده که اخیرا این مشارکت به ساخت بنادر، پس کرانه‌ های بنادر، فرودگاه ها و راه آهن نیز تسری پیدا کرده است بنابراین مشارکت بخش خصوصی در حوزه زیر ساخت در جمهوری اسلامی ایران کاملا تجربه شده و اراده دولت نیز در این مشارکت روشن است.
آخوندی ادامه داد: قطعا ایران در منطقه خاورمیانه کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را در حال حاضر دارد و بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی جهان در یک رقابت تنگاتنگ و هم‌آور رقابتی می توانند در این طرح های بزرگ سرمایه گذاری شرکت کنند که از منافع آن هم جمهوری اسلامی ایران و هم سرمایه گذاران بهره مند می شوند.
"همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی" به عنوان اولین فعالیت جدی در عرصه شناسائی و معرفی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری موجود در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ایران به منظور جذب، سازماندهی و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شده است.
 


شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن